Stránka 1 z 1

Zvýšená spotřeba - vstřiky?

PříspěvekNapsal: 06.05.2025 09:27
od Misus46
Ahoj všem,

mám Sportage 3, 2,0 CRDi, 100kW, 4x4, automat, najeto cca 160tis km. Od koupi auta (cca rok zpět) řeším zvýšenou spotřebu - dlouhodobá vypočtená dle tankování je okolo 9,5l / 100km, provoz město/dálnice 50/50.
Na palubovce nic nesvítí, motor má normální chod, na diagnostice bez závady, DPF čisté, lambdy OK. Nicméně servisák mi říkal, že by to mohly být vstřiky - prý mají 2 vstřiky korekci na krajní hodnotě do plusu a dva vstřiky jsou na krajní hodnotě do minusu (pokud si dobře vzpomínám, tak 2 jsou okolo -1mg a 2 jsou okolo +1mg). Říkal, že by to tímto mohlo být, nicméně než investovat 20tis do výměny (repas), tak by mě zajímal Váš názor/zkušenosti zda jste toto někdy řešili. Rovněž mě upozorňoval, že pokud sáhneme do vstřiků, tak pravděpodobně přijde na řadu čerpadlo, což je dalších 20tis (repas).

Díky moc za rady / názory.

Re: Zvýšená spotřeba - vstřiky?

PříspěvekNapsal: 06.05.2025 12:36
od therion
Na co to auto jezdilo? Hnojacka u jzd nebo kvalitni aditivace? Zajimava je ta korekce do minusu , to jako by se ecu snazila vykompenzovat mechanicky problem. Meril nekdo kompresni tlaky?
Dalsi vec je dpf jak se zjistoval stav? Jak casto auto provadi regeneraci dpfka?

Re: Zvýšená spotřeba - vstřiky?

PříspěvekNapsal: 06.05.2025 13:57
od Misus46
Auto mám od prvního majitele (soused), který ho kupoval jako nové. Jezdilo vždy na normální naftu (OMV, Benzina), žádný hnůj apod. Aditiva podle mého nepoužíval. Já osobně zkoušel dávat aditivum na pročištění, ale bez viditelné změny spotřeby.
Kompresní tlaky měřeny nebyly. DPFko zjišťováno přes diagnostiku a poslední regenerace proběhla 32km před diagnostikou. Přejel jsem prstem vnitřek koncovky výfuku a prst úplně čistý, emise auto prochází bez problému.

Re: Zvýšená spotřeba - vstřiky?

PříspěvekNapsal: 06.05.2025 16:04
od therion
Takze ted je treba zjistit jak casto auto regeneruje neb to se na spotrebe projevuje hodne.

viewtopic.php?f=17&t=6570&start=180