1.6 GDi - "cvakanie" motoru
Zdravim, aktualne pozeram po Sportage III s motorom 1.6 GDi, nasiel som jeden kusok v bazari za zaujimavu cenu. najeto 155 tis. KM, r.v. 2011, kupene v CR, po 1. majiteli, kompletna servisna historia. Olej menen bohuzel po 30 tis.km cely cas...
Auto je po vsetkych strankach v poriadku, pouze sa kus bojim motoru. Pri studenom starte pocut relativne hlasne cvakanie - pravpodeodbne cerpadlo ? Po zohriani to kus utichne, ale pocut to stale. Na diagnostike mi to hodilo len jednu zavadu a to - obvod snimace polohy klikoveho hridele "A" - prerusovany. Zvuk motoru v otackach je zdravy, pouze ked to poklesne k volnobehu tak pocut ten specificky zvuk z casti motora kde je umiestnene cerpadlo. Vykon motoru je absolutne v poriadku, dokonca ide podstatne lepsie ako 2 kusy ktore som predtym pozeral... Inak co sa tyka vyberu z nejlevnejsich , tak tato je urcite v najlepsom stave
Ma niekto stym skusenost ? Sam bohuzel nemam nasiel som jednu temu tu ohladom toho, ale nenasiel som konkretnu odpoved a zda sa jedna o zavadu alebo bezny projev motoru. Nerad by som hned po kupe riesil nejaku vacsiu/nakladnu opravu motora. Pan v bazare bol ochotny a nasiel mi hyundai s rovnakym kodom motora, najeto 130 tis.km, zvuk bol hodne podobny, takmer rovnaky.
Auto planujem prestavit na LPG, je to "rozumne" ? Ma niekto zkusenost z dlhodobeho provozu na lpg a zivotnosti motoru ? Pripadne ktory system odporucate. S vyssou cenou prestavby pocitam pri motore s priamym vstrekom. Rocny najazd bude priblizne 35-40 tis.km, takze navratnost by tam bola celkom rychla. Mozno to nieje idealny motor na takyto najazd, ale diesel nechcem z dovodu vyssych servisnych nakladov a auto bude jazdit 90% kratsie trasy do 20km, avsak niekolko krat denne.
Budem rad za kazdu radu, celkom to specha, aby som vedel zda do toho ist nebo ne... Diky
Auto je po vsetkych strankach v poriadku, pouze sa kus bojim motoru. Pri studenom starte pocut relativne hlasne cvakanie - pravpodeodbne cerpadlo ? Po zohriani to kus utichne, ale pocut to stale. Na diagnostike mi to hodilo len jednu zavadu a to - obvod snimace polohy klikoveho hridele "A" - prerusovany. Zvuk motoru v otackach je zdravy, pouze ked to poklesne k volnobehu tak pocut ten specificky zvuk z casti motora kde je umiestnene cerpadlo. Vykon motoru je absolutne v poriadku, dokonca ide podstatne lepsie ako 2 kusy ktore som predtym pozeral... Inak co sa tyka vyberu z nejlevnejsich , tak tato je urcite v najlepsom stave
Ma niekto stym skusenost ? Sam bohuzel nemam nasiel som jednu temu tu ohladom toho, ale nenasiel som konkretnu odpoved a zda sa jedna o zavadu alebo bezny projev motoru. Nerad by som hned po kupe riesil nejaku vacsiu/nakladnu opravu motora. Pan v bazare bol ochotny a nasiel mi hyundai s rovnakym kodom motora, najeto 130 tis.km, zvuk bol hodne podobny, takmer rovnaky.
Auto planujem prestavit na LPG, je to "rozumne" ? Ma niekto zkusenost z dlhodobeho provozu na lpg a zivotnosti motoru ? Pripadne ktory system odporucate. S vyssou cenou prestavby pocitam pri motore s priamym vstrekom. Rocny najazd bude priblizne 35-40 tis.km, takze navratnost by tam bola celkom rychla. Mozno to nieje idealny motor na takyto najazd, ale diesel nechcem z dovodu vyssych servisnych nakladov a auto bude jazdit 90% kratsie trasy do 20km, avsak niekolko krat denne.
Budem rad za kazdu radu, celkom to specha, aby som vedel zda do toho ist nebo ne... Diky