Stránka 1 z 2
Sportage a terén

Napsal:
21.08.2008 09:53
od Zaza
Zajímá mě jestli jste někdo vyrazili se svou Sportagí do terénu a jak jste byli spokojeni. Já jsem zkoušel první 4x4 v Chorvatsku(najeto cca 1300km) kdy jsem měl couvat proti takovému kopečku a tak jsem hned zapnul trvalý náhon a pomalu jsem couvnul. Protože to bylo přes bouli hlíny měl jsem ztrach abych nechytnul spodkem. Naštěstí to bylo v pohodě. Akorát jak jsem vystoupil tak hrozný smrad asi ze spojky. To jsem měl docela špatné svědomí. Pak jsem si ale říkal, že se to stejně všechno musí vypálit když je to novy. Přišel jsem to ještě jednou zkontrolovat jestli s autem nic není, ale už to bylo vše v pohodě.

Napsal:
21.08.2008 13:54
od MP1
Brat má Sportage. Nechodí s ním v brutal teréne. Ale máme chatu na Zemplínskej Šírave a dosť vysoko v kopci. Ja tam chodím s Ceedom mimo zimy.
Cesta je tam dosť vymletá a keď s ním idem, nezapíname Lock. Auto kúpil koncom zimy a už nebolo veľa snehu, tak zatiaľ nieje vyskúšaný v zime.
Ale raz skúšal Sportage do kopca na tráve a nepomohlo ani lock. Mokrá tráva sa správala ako ľad. Má letné cestné gumy, šírka 235.
Otec má kvôli chate Nissan Navara. A na nej často používame lock, lebo je to ako stará Lada- motor vpredu - zadný pohon.
Zadok podskočí a prešmykuje.
Na spojku by som dával pozor. Na Nissane už máme vymenenú po 100 000 km. A to sa už pár ľuďom stalo, že im
na Nissane odišla po 10 000 km. Nechcú uznať záruku, vraj treba jazdiť v teréne s redukciou.
Brat má Sportage jazdený, má naňom cez 100 000 km( 3 roky).

Napsal:
22.08.2008 18:15
od vlafi
já měl tštěstí,že jsem Sportage mohl přímo řídit na akci na tankodromu u Benešova..Byla to akce od KIA extrem cross day...Pecka byla,když byl čumák po kapotu v doliku s louží a bahnem..Vyjelo se to jako by nic..Ale mé zkušenosti jsou jen z této akce..
Terén

Napsal:
22.08.2008 18:28
od Zaza
To musel být super zážitek. No já mám objednanou jízdu v Hammer centru. Jinak v návodu mám napsané, že max. na brodění je po náboj kola. To na velkou vodu zrovna není

predný náhon

Napsal:
07.09.2008 22:40
od Návštěvník
ako riešite predný náhon na Sportage r.v. 2001 ...dosť často to odchádza

Napsal:
08.10.2008 19:23
od Návštěvník
Jo tam soudruzi z Koreje moc invence nepředvedli.Ten kroužek co zapíná volnoběžku odchází a stojí na nový typ volnoběžky 2200. Je to takové titěrné,malé.Lze to navždy natvrdo spojit s poloosou,stojí to prý 8000,umějí to v Kia Nový Bor.Ale je navždy po kupování těch kroužků nebo té volnoběžky.
voľnobežky kia sportage r.v.2001

Napsal:
14.10.2008 22:32
od Návštěvník
akosa dajú voľnobežky zapojiť natvrdo na sportage r.v. 2001, poradte, stále mi to odchádza
...inak aký je postup pri vyradení voľnobežky, treba cúvnuť ?

Napsal:
01.11.2008 18:57
od Zaza
Včera jsme jeli ke tchánům. Jedeme asi 40km/h a vedle cesty je taková pěkná louka. Tak jsem to prostě strhnul doprava. To se manželka divila. A hned bylo ty jsi blázen, novy auto a ty s tím jezdíš po poli

Naštěstí mám v druhé řadě podporu v klukovi . Takže si to určitě několikrát ještě zopakujem

terén

Napsal:
10.11.2008 19:01
od bespr
Zatím mne holka vždy příjemně překvapila akorát pozor na používání spojky, je nutno si cestu prohlédnout, zmknout 4x4 vypnout ESP a pak vyrazir na jedničku cca 1500-1800 otáček. pokud je sucho tak jsem ještě nenašel kopec na který se nedá vyjet. Na blátě je to spíše otázka pneumatik. Dokonce na kiaextreme day v Hlicích kia v pohodě jezdila trť pro sorento s nevypnutým ESP a s nezapnutým 4x4 pouze na automat a OK. Pneumatiky to je kompromis mezi terénem a hlučností.


Napsal:
10.11.2008 21:40
od Zaza
Já jsem byl v sobotu v Hummer centru u Prahy. Bylo pěkně popršeny tak bahna dostatek, ale s Hummerem to nic nedělalo. Ten si jel naprosto v pohodě. Chtěli jsme to prubnout i Sportagii ale neprošlo to přes manželku. Mohlo to být zajímavé Zážitek jsem měl, ale super.

teren

Napsal:
08.12.2008 09:36
od laczslo
zatim sem skousel jenom ve snehu, bohuzel asi mam blbe gumy (asi hancook snowbear) protoze pri vetsich rychlostech mi to slo hned do smyku,.Srovnavam to s manzelcinym daihatsu terios (gumy cooped weathermaster nebo tak nejak) to drzi na snehu jak pribite
Re: terén

Napsal:
24.01.2009 23:27
od Návštěvník
BESPR píše:Zatím mne holka vždy příjemně překvapila akorát pozor na používání spojky, je nutno si cestu prohlédnout, zmknout 4x4 vypnout ESP a pak vyrazir na jedničku cca 1500-1800 otáček. pokud je sucho tak jsem ještě nenašel kopec na který se nedá vyjet. Na blátě je to spíše otázka pneumatik. Dokonce na kiaextreme day v Hlicích kia v pohodě jezdila trť pro sorento s nevypnutým ESP a s nezapnutým 4x4 pouze na automat a OK. Pneumatiky to je kompromis mezi terénem a hlučností.

jj vse je jen o gumach a o ridicovi!
Pneu je nejrozumnejsi bud A/T nebo M/T jeto univerzal jak leto tak zima nesjizdi se tolik a maji perfektni vlastnosti na snehu,blate atd.a hlucny jsou prijatelne jako 80% pneumatik.

Napsal:
25.01.2009 23:25
od Návštěvník
to ZAZA:
Skus se mrknout zde na tomto webu maji slusny vyber pneu pro SUV a 4*4!!!!
http://www.pneubacovsky.cz/?id=022
Nej volba je BF Goodrich!!!!!Ale i ostatni cim hrubsi vzorek tim lepe!a pokud jsou celorocni ci letni tak je to jedno nebo i zimni vsechny s tim hrubsim vzorkem trosku huci ale neni to tak zle zesilis si radio o a je klidek


Napsal:
27.02.2009 14:56
od Zaza
Tohle počasí mám rád. Závěje sněhu a nebo rozbahněné cesty. Minulý týden jsem jezdil po poli

a zastavilo auto. Nějakej zapálenej zemědělec na mě hrozil. Všude bylo ještě plno sněhu a na zem jsme se mu ani neprohrabal. Asi chtěl mít ten sníh pěkně rovný

Dneska jsem s klukem zajel ke hromadě ornice které tu všude jsou kvůli stavbě dálnice. Jsem si zašpinil auto a jel jsem dom.


Napsal:
27.02.2009 17:53
od slava