Stránka 1 z 1

dobíjení

PříspěvekNapsal: 21.01.2017 22:00
od Hanka
Prosím o radu. Během cesty se mi rozsvítila kontrolka dobíjení (nesvítí jasně, ale problikává, bez problémů jsme ujeli 60 km a poté se nastartovalo). Baterka je v pořádku - měřena za vysokých otáček, na volnoběh i při nenastartovaném motoru. Teď jsme ve fázi, že občas auto naskočí, občas ne, ale když se vezmou startovací kabely, chytne okamžitě. Alternátor je na podzim zrepasovaný. Nevíte, co by to mohlo být? Moc děkuji. (auto: kia sportage 2007, 2,0 diesel, 103 kW)

Re: dobíjení

PříspěvekNapsal: 21.01.2017 23:06
od Berka
První věc, která mi napadá je regulátor dobíjení- vyměnitelná součást alternátoru (většinou s uhlíky). Dále je možné, že je vadná baterie. Chtělo by to změřit nabíjení. Mělo by se pohybovat v rozsahu cca. 13.8- 14.2V při lehce zvýšených otáčkách, bez zapnutých spotřebičů s velkým odběrem proudu (žhavení, vyhřívání skel, atd.)
U baterie by to chtělo případně provést zátěžový test- měření při simulovaném startu, při velkém odběru proudu.

Re: dobíjení

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 10:01
od Beda
Baterie se nemeri za behu motoru, ale po zastaveni a "odpocinku nekolik hodin"

Kontrola stavu nabití autobaterie – měření napětí a hustoty elektrolytu
Baterii ponecháme v klidu, tedy měříme až několik hodin po jízdě nebo nabíjení. Použijeme voltmetr/hustoměr a změříme napětí autobaterie v klidu/hustotu elektrolytu. Dále se řídíme dle přiložené tabulky.

Stav nabití (Napětí baterie) : 100% (Více jak 12,6V) , 70% (12,4 - 12,54V) , 50% (12,24 - 12,4 V) , 25% (11,88 - 12,18V)

http://eshop.tza.cz/autobaterie-co-vas-zajima-navody

Re: dobíjení

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 10:17
od Hanka
Díky moc za odpověď, předám info a budu doufat, že to je ono :-)