děkuji za info, to jsem nevěděl. Zase jsem trochu chytrejší od kdy se toto používá. Jinak systém znám když to mám v autě.
Dále k palivu:
nafta - čím více cetanů tím to lépe jezdí - pravda - jenže je přímá úměra mezi cetanovým a mazným číslem. Čím větší cetanové číslo tím nižší mazné. Z toho vyplývá že čím lépe to jezdí tím dříve to odejde, zároveň je to o generaci common railu. Čím novější generace, tím vyšší tlak, tím jemnější tryska ve vstřikovači. Takže větší opotřebení díky korozi. Někdo namítne že jsou na to dnešní motory stavěné. Motory ano, ale materiály moc ne. Koroze je koroze a je pěkná mrška a protože nafta narozdíl od benzínu se nepoužívá jen jako palivo, ale využívá se též její schopnosti mazat tak mazné číslo je poměrně rozhodující prvek v době opotřebení motoru - potažmo čerpadla a vstřiků.
olej - má nižší teplotu hoření. Co to znamená? Že to tolik nejede, ale...........maže. Fakt dobře to maže a tím se snižuje opotřebení výše uvedených částí. Problém je s filtrem, filtr je stavěný na palivo nižší hustoty takže má větší tendenci se zanášet a ucpávat. Za to motor jako takový trpí určitě méně než při provozu na naftu.
Pokud do nafty s vysokým cetanovým číslem nalejete prostředek pro zvýšení mazacích schopností (mazného čísla) snížíte si číslo cetanové takže tudy bohužel cesta nevede.
nejsem odborník, ale už jsem pár pořadů na toto téma viděl a to nejen u nás ale třeba i na služebkách v DEU. Plus znám jednoho človíčka, který dokáže upravit motor aby snad jezdil na cokoli. Viděl jsem jeho Felicii do které lil vazelínu vymytou z ložisek technickým benzínem a taky mu to jezdilo. Prostě blázen, ale když jsem ho poznal blíž tak člověk co dokáže fakt kousky. Pro přiblížení : přes dva metry vysoký v montérkách, a je schopný jezdit do knihovny sbírat informace o technice. Doma má dokonce vyrobený eko kotel na olej, který značkové firmy prodávají za desetitisíce kč a on si ho vyrobil doma sám.