Zdar, uz mam nekolikaty 2.2 CRDi takze moje zkusenost je nasledujici. Pokavad auto jezdi jen par km okolo komina, tak ta spotreba je vlastne ok, protoze se staci i podivat na maly prehled z nemeckych stranek, kde zaznamenavaji spotrebu
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2 dle histrogramu je prave nejcasteji kolem 8,4l/100km. Jenze u nich to bude ovlivneno i dalnicemi, ktere tam maji vsude kolem mest.
Kdyz se podivam historicky na mnou vlastnene auta:
2,2 CRDi Euro 4 (r.v. 2007 a 2010) s manualem, spotreba 7,4-7,8l/100km nejcasteji trasa 30km po okrskach pres vesnice
2,2 CRDi Euro 4 (r.v. 2008) s manualem, spotreba 9,6l/100km

nejcasteji trasa 5km z kopce do prace a zpet
2,2 CRDi Euro 5 (r.v 2013) s manualem a DPF filtrem, spotreba 7,5l/100km nejcasteji trasa 30km po okrskach pres vesnice
2,2 CRDi Euro 5 (r.v 2018) s 8st. automat a DPF filtrem, spotreba 8,1l/100km nejcasteji trasa 30km po okrskach pres vesnice
Kolegove, kteri meli jak ty Sorento s 6st. automatem si stezovali, ze jim taky docela dost zralo a to dojizdeli i 50km do prace, takze asi je na tom hure nez to s 8st. automatem. Potvrzuje to opet i ta stranka z nemecka
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2 kde se vrchol ukazuje na 7,8l/100km.
Jinak mne se taktez rozsvitila kontrolka motoru a vyskocila tam chyba P2196 a to tankuji na znackovych benzinkach a pridavam VIF. Tak jsem ji smazl, jenze do tydne se vratila, tak jsem to dal do servisu s predstavou, ze se jeste postaraji, kdyz ma vuz par poslednich mesicu zaruku a bohuzel jsem se dockal docela zvlastniho reseni

oprava byla provedena smazanim chyby a adaptivnich hodnot ridiji jednotky. No a jeste si za to nauctovali cca 1200,-, ze pry s ena to nevztahuje zaruka

no nehadal jsem se, jen mne utvrdili v tom, ze proste po zaruce uz mne neuvidi a servis si delam opet sam. Predpokladal jsem, ze uz je nejspis chycena lambda (najeto 133tis.) a nebo jen zanesena, cekal jsem, ze ji alespon vycisti, tak jak to delali na sluzebnim Sorentu, kde se ta chyba rozsvitila po par desitkach tisic km.
Jinak urcite to neni auto na jezdeni kolem komina, koledujes si o odrovnani DPF, ktery neni zrovna levny a nahrady nesezenes. I proto jsem se zbavil toho auta r.v. 2008, ktere jezdilo pomalu za 10l/100km, protoze trpelo a poridil jsem zene benzinovy vuz, ktery pro zmeny zase trpi na karbon
