Stránka 1 z 1
Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 12:21
od Bartyx
Ahoj.
Mám poslední dobou problém se spotřebou. Dost mi stoupla a když připojím OBD přes mobilní aplikaci, ukazuje mi i na místě na volnoběh se zahřátým motorem kolem 3l/h, což mi připadá dost. Dříve jsem byl schopný jet po státovce kolem 100km/h za nějakých 7l/100km okamžitou. Dneska to nejsem schopnej dostat pod devět, spíš jedu tak kolem 9,7.
Když mrknu na údaje z aplikace a OBD, tak se mi moc nezdá teplota nasávaného vzduchu a hodnoty váhy vzduchu.
Venku je teď momentálně kolem 3 stupňů, i klima ukazuje 3 a teplota nasávaného vzduchu je 21 stupňů.
Váha vzduchu ukazuje na volnoběh 15g/s, v otáčkách kolem 40-50.
Jsou tyto hodnoty v pořádku? Nemá někdo k dispozici nějaké požadované hodnoty?
Díky moc.
Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 13:40
od crui5er
Co třeba vzduchový filtr. Kdy jsi ho naposledy měnil? Nemůže něco bránit v nasávání vzduchu? Co když necháš opatrně motor běžet na volnoběh bez vzduchového filtru, jakou má pak aktuální spotřebu.
Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 13:43
od Bartyx
Vzduchový filtr mám tak půl roku nový.
Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 14:02
od crui5er
Tak v tom případě bych to viděl ze 70% na EGR ventil. Nepociťuješ i ztrátu výkonu?
Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 14:04
od Bartyx
Řekl bych, že ani ne. Ale od minula v servisu prý mám na EGR nějakou netěsnost.
Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 14:38
od crui5er
Zkusil bych se na něj zaměřit. Většinou při vadným EGR ventilu padá auto i do nouzáku, to neuvádíš, ale není to ani podmínkou. Tvoje hodnota váhy vzduchu na volnoběh je OK.
Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 15:21
od Bartyx
Do nouzáku nepadá. Výkon je v pohodě.
Mohlo by to způsobovat to čidlo teploty nasávaného vzduchu? Protože určitě není ok, když ukazuje 21 stupňů, když venku je max 5.
Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 19:19
od crui5er
Většinou pokud je nějaké čidlo motoru vadné, projeví se to i při samotné jízdě. Např. špatné starty, kolísání otáček, padání do nouzáku, ztráta výkonu... Nic z toho tě ale netrápí a máš problém pouze se spotřebou. Teoreticky by to vliv mohlo mít, protože čím je vzduch teplejší (podle čidla), tím by se ho mělo i méně vejít do válce a bude tak méně směsi pro hoření, což se ale rovná i menší výkon. Spotřebu ti může ovlivnit i vadný intercooler. Co kouřivost?
Ale popravdě, ta spotřeba není až tak špatná

Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 19:55
od Bartyx
No já bych to neřešil, kdyby se to opravdu znatelně nezhoršilo. Vidím to na účtech za tankování. Proto jsem začal pátrat. Jezdím prakticky stejné kilometry, ale tankuju víc.

Auto nekouří. Zkusím ještě nechat prověřit ten EGR, stejně musím dělat brzdy, tak uvidíme co z toho vypadne. Třeba je to tím.
Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 20:16
od crui5er
Pročti si toto téma, hlavně poslední dva příspěvky
viewtopic.php?f=162&t=484 Docela to odpovídá tvému problému.
EDIT: koukám, že jsi byl rychlejší

Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 20:16
od Bartyx
Poslední příspěvek jsem psal já. Vím o tom, proto se ptám na tu normální hodnotu, když tam kolega píše o 120g. Toho nedosáhnu ani ve vysokých otáčkách.
Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 22:30
od mv12
Asi hloupost, ale mě se stalo, že jsem taky asi 3 měsíce pozoroval zvýšenou spotřebu asi o 1 l. Nakonec to bylo podhuštěnými pneu - odešel mi měřák a špatně ukazoval

Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 22:55
od crui5er
Taky jsem nad tím uvažoval, ale rozdíl 3l/100km kvůli pneu by bylo asi moc, leda že by je měl úplně prázdný

Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
10.01.2016 23:08
od Bartyx
Gumy mám v pohodě. Ty kontroluju pravidelně. No začnu tedy tím, že nechám prověřit Egr a vyčistit váhu vzduchu, včetně kompletní diagnostiky a uvidíme.
Re: Váha vzduchu - normální hodnoty

Napsal:
05.11.2020 23:58
od Esperkac
15g/s na volnobeh mi pride mrte vela. 2-4 by som ocakaval
40g je tiez dost malo no zalezi pri akych otackach. pri 1300 to moze byt ok ale pri 3500 je to malo.
Teplota nasavaneho vzduchu je vyssia pretoze sa nasava ohriaty vzduch z motoroveho priestoru.
Hodnoty na vahe si mozu ukazovat pekne kaktusi ak sa otvori EGR cast plynu sa odrazu nenasava z vonka ale pouzije sa cast toho co uz v motore bolo plus cast cerstvy vzduch.
Jo a podla akoze nasateho vzduchu sa vypocitava akoze zataz motora a mnozstvo paliva. Vela vzduchu= vysoka zataz= vyssia davka paliva= vyssia spotreba