Stránka 1 z 2

Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 31.10.2009 10:20
od pepee
Ahoj, chyci se zeptat, (2,5 CRDi, rok 2003)
- za jak dlouho se motor zahřeje na provozní teplotu, mě to trvá po ujetí tak 15 km , to ještě nezačla pořádná zima
- větrák chladiče - beží stále i ihned po nastartování studeného motoru - je to u Sorenta normálním, já myslím, že by neměl

díky za odpověď.

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 31.10.2009 10:28
od titanus
mne trvalo pri teplote 0 zhruba 3-4 km (do roborty to mam 8km a to uz som v teplucku), aj ked nemam sorento ale neviem si predstavit poruchu ktora zapricini pomalsie zohrievanie motora...si si isty ze je to 15km??este tych 8-10km by som bral ako normal koli velkosti motoroveho priestoru ale 15 :no: ...len nechapem preco spominas zohriate motoru na provozni teplotu a vetrak chladice...bavime sa o vyhriati kabiny alebo o zohriati motora?su to dve rozne veci...

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 31.10.2009 11:05
od pepee
no jasně že to je spojené se zahřátím kabiny, vždyť to začne topit právě až po zahřátí motoru a to je cca po 15 km. Nemyslím, že by větrák měl běžet pořád. taky kvůli tomu stoupla spotřeba o 2 litry.

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 31.10.2009 12:07
od Jakub
Pokud se motor zahřívá pomalu, pak je nejspíš vadný termostat. Větrák chladiče určitě neběží hned, ale zapíná se termospínačem při dosažení určité teploty, nebo pokud je zapnutá klimatizace. Každopádně to chce nechat zkontrolovat tyhle dvě věci - termostat na motoru a termospínač na chladiči.

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 31.10.2009 12:09
od Marek_Km
@pepee: navštívil bych servis - třeba bude vadný termostat, který Ti hned žene vodu do chladiče a ten zapnutý větrák je taky divný. Asi to v pořádku nebude.
Edit: tak Jakub byl rychlejší :huh:

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 31.10.2009 18:09
od pepee
No termostatem by to mohlo být, s tím větrákem nevím, u většiny aut je čidlo a je samostatnej, ale u Sorenta je hnanej přes klínovej řemen.

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 01.11.2009 17:34
od Jirka N.
Takže u Sorenta běží větrák stále a to je i u mého Sorenta 2008. Ptal jsem se na to v servise a prý je to Ok. K tomu zahřívání. To je taky normální těch 15 km jelikož je to nafťák a tan pracuje se nižší účinností než benzíňák. Motor má 2,5 litru a váhu asi třista kilo a to trvá než se ta hmota ohřeje.

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 01.11.2009 18:17
od Bostra
Tak já mám motor zahřátý tak kolem 5-7 km (v závislosti na okolní teplotě), ale to je zapřičíněno tím, že mám přídavné topení (WEBASTO) :thu: .

Bostra

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 01.11.2009 19:07
od pepee
jeden mechanik mi to taky říkal, že tyhle auta se strašně dlouho zahřívaj, nechtěl jsem mu věřit, ale asi to bude pravda. Jízda na dálku je v pohodě pokud auto v kuse jede , ale po městě na krátké trasy se motor nezahřeje a pokud je auto nastartované, ale stojí, tak to se mi motor ohřeje až tak za 2 hodiny.

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 02.11.2009 09:45
od Bostra
Dneska jsem se na to zaměřil. Venkovní teplota +3 °C a motor byl zahřátý po 3km.

Bostra

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 02.11.2009 17:42
od -drb-
off topic: mně tohle tak připomnělo mého prvního "běláska", neboli bílou škodu 120. Tam bylo v chladicím systému šílené akvárium, navíc jsem měl termostat, který občas stávkoval a tak ani po třiceti kilometrech auto téměř netopilo. Zimní jízdy byly za trest, přitom jsem jezdit musel denně.

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 27.12.2009 16:50
od maro
Jirka N. píše:... jelikož je to nafťák a tan pracuje se nižší účinností než benzíňák. Motor má 2,5 litru a váhu asi třista kilo a to trvá než se ta hmota ohřeje.


Nafťák pracuje s vyššou účinnosťou (premeny paliva na mechanickú energiu, samozrejme), a preto premieňa na teplo menej paliva ako benzínový motor. Takže je normálne že sa ohreje neskôr, je to vlastnosť moderných vznetových motorov, nie len sorenta. Sorento crdi má vetrák poháňaný cez viskóznu spojku - takže tento sa točí stále, ale pri studenom motore s veľkým preklzom. Ako sa motor (a s ním viskospojka) ohrieva, preklz sa znižuje a vetrák sa točí postupne až otáčkami vstupného hriadeľa viskospojky, teda uhlovou rýchlosťou svojej remenice. Teda žiaden termospínač.

Kto má rád svoj motor a chce aby mu dlho dobre slúžil, mal by si nechať namontovať nezávislé kúrenie.

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 27.12.2009 18:57
od Katikakus
Jak uz napsal maro - u dieselu trva zahrivani motoru dele, diky vyssi ucinnosti a tedy nizsimu ztratovemu teplu, ktere ten motor produkuje. Navic je proti benzinu diesel vyrazne tezsi - vic hmoty a navic je u vetsiny dieselu vetsi objem oleje, ktery je potreba taky ohrat. Nevim jak u Sorenta 2.5CRDi ale kdyz srovnam 2litrove motory v Ceedu, tak benzin ma 4.0l oleje, diesel 6.7l, coz je dost podstatny rozdil.
Sam mam moznost primeho srovnani - Ceed 1.4 benzin zacina topit po 3-5 km, Avensis 2.2 D4-D po cca 10 km. Zahrati na provozni teplotu po cca 15 km neni nic neobvykleho. ;)

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 28.12.2009 15:02
od Mexican
ja by som povedal, ze tych 10km pre tak velky motor a diesel nie je vela... mne sa 1,5 CRDi zohrieva v meste asi 6-8km (z nuly na pracovnu teplotu)

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: 27.01.2010 21:11
od corrado
V současných mrazech nemám výrazný problém s ohřátím motoru, je pravda, že se ohřívá déle než u Octy, ale ruku na srdce, nezáleží to taky trochu na tom, že své motory rozjíždíme opatrně, s nohou jako pírko? Tím se méně zatěžuje motor a předá méně tepla. Mám Webasto, které nemohu ovlivnit, jede automaticky, ale nevím vlastně kdy a jak dlouho. Jak to zjistím? Poraďte prosím. - Snad přiřadit kontrolku?