

Ve stejny cas jsem dosahl i na interval pro vymenu oleje, takze jsem lezl pod auto a menil i olej, kdyz jsem mel dole spodni kryt motoru vsiml jsem si, ze je nejak vic mokry na leve strane (mysleno ve smeru, kdyz koukam na auto na predek). Prohledl jsem motor zespodu a nasel nazelenale mapy na klimakompresoru a alternatoru, pak na hadicich pred klimakompresorem byly i kapky neceho nazelenaleho co stekakalo dolu. Koukal jsem k vodni pumpe, zda netece ta, ale ta je situovana v zadni casti motoru nahore, kde od ni nebyla videt zadna mapa, ze by to teklo prave z ni nebo z tesneni pod ni


Objednal jsem tedy dostatek chladici kapaliny pro korejske vozy Carline Antifreeze, pri pohledu do bezpecnostniho listu na slozeni to vypadalo jako lepsi volba nez to co prodava Autokelly, kde je max. 2,5% jinych latek (treba inhibitoru koroze) a zbytek je ethan jako hlavni slozka.
Nebudu sahodlouze popisovat postu, zde jsou jednotlive navody na ukony, ktere jsou treba provest:
Jen pro opravu postupu, neni treba sundavat plastove potrubi sani vzduchu za prednim ramem, taktez neni treba vyndavat baterku vcetne jejiho uchytu, staci jen odpojit minus pol, aby nahodou nespustili treba airbagy pri neopatrne manipulaci na predku. Hadice radiatoru odpojit u radiatoru ne u motoru, treda pokavad je nebudete menit za nove.
Nejobtiznejsi byly dve veci: sundat naraznik a pak vymotat ven chladic radiatoru, protoze na nej je poveseny radiator od klimatizace.
1. Demontaz narazniku - v postupu se nikde nepise, ze by se vyndavala svetla, ja zvykly z predchoziho modelu, kde pod svetly byly zacvaky, za ktere drzel naraznik na prednim ramu, jsem odsrouboval dva horni srouby v uchytech svetel a chtel svetla vyndat, jenze nesla ven, tak jako na predchozim modelu.
Za vsechno mohla zmena konstrukce predku, FL verze uz nema na predku ram na ktery by byl nacvaknuty naraznik, ale naraznik je zacvaknuty primo do svetel, takze kdo chce vyndat svetla musi sundat naraznik


Komu se tedy nepovede vycvaknout naraznik ze svetla, tak ho bude muset sundat i se svetly, doporucuji delat ve dvou.
Nejdele jsem se pral s bocnimi zacvaky, ktere jsou na prechodu naraznik / blatnik

Musel jsem odpacit naraznik plastovymi pacidly a pak malym plochym sroubovackem jsem se snazil nadzvednout kazdy jednotlivy zacvak, aby se postupne naraznik uvolnil. Plast narazniku na vnitrni hrane to odnesl promacklinami

Pred sundavanim je treba odpojit celkem 3 konektory jeden vpravo a dva na leve strane cca za mlhovkou, opet doporucuji druhou osobu, ktera je odpoji, az se povysune uvolneni naraznik, aby pak nevysel na kabelech. Tyto konektory mne pak potrapily, kdyz jsem naraznik nasazoval zpet, nedokazal jsem se trefit do svetel a na boky zaroven, tak jsem nasazoval naraznik uz se svetly na nem nasazenymi. V jednom cloveku jsem to zvlad, ale je to velke riziko, vse se krouti pod vahou svetel a hrozi, ze vypadnou z narazniku a pak hlavne nemate toho druheho, aby zapojil ty konektory, protoze pak se na ty vlevo (z pohledu na predek auta) neda skoro dostat, musite si zlamat ruku kolem nadrzky na vodu do ostrikovacu a naslepo trefovat konektor za ni.
Po sundani narazniku mate vyhled a dostupne vse potrebne.
2. Demontaz radiatoru - V postupu se pise sundat z radiatoru chlazeni radiator klimatizace, jenze uz se tam nepise, ze to nejde zrovna lehce, kdyz mate cely system klimatizace napusteny a nechcete ho vypoustet

Po odsroubovani ventilatoru z radiatoru ho nechte opreny o motorovy blok, protoze ho stejne ven nedostanete a neni treba ho vyndavat, pak ho vratite na novy radiator.
Az po vyndani radiatoru ven jsem si vsiml te zasadni zvlastnosti a duvodu, proc asi radiator tekl.
No a koho to jeste netrklo ... ten divne vypoukly tvar ve spodku, tak zde je obr., jak vypada normalni radiator.
Je zajimave, ze nasazeni chladice klimatizace na novy radiator probehlo vcelku rychle, akorat o co rychleji jsem ho nasadil, o to dele jsem piloval chybejici tvar na dvou uchytech, aby se na radiator dal vratit jeden plastovy deflektor.
Jeste jsem si zajel koupit dve hadicove spony. Myslim, ze to byl rozmer 32-50mm. Nechtelo se mi prat znovu s temi originalnimi pruznymi sponami

Naplnil jsem znovu chladic a okruh novou nemrznouci smesi a jezdim dale uz s nemennou hladinou ve vyrovnavaci nadobce.
Celkova casova narocnost cca 5h i s vyjezdem pro ty spony a vypoustenim okruhu.
Radiator stal i s postovnym cca 2400Kc, orig. v Autokelly je cca za 17tis. Kc.