1,6 GDI Olej

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: 1,6 GDI Olej

Příspěvekod madPav3L » 09.01.2024 08:17

@jula1967 Píše to dobře, ty jsi to jen nepochopil...

@hlinajs měl olej na low, dostal odpověď, že mezi low a full je cca 1 litr, dolil tedy jeden litr a potvrdil, že mezi značkami low a full je opravdu jeden litr, po dolití to má na horní značce.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Uživatelský avatar
madPav3L Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 48  
Registrován: 01.01.2022
Bydliště: Středočeský kraj  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: 1,6 GDI Olej

Příspěvekod Michec » 07.07.2024 17:06

jula1967 píše:
therion píše:
Michec píše:Jako do 1.6 GDI dávat 5W-40 a A3 je opravdu zhovadilost. :thd:
Pro GDI motory je potřeba SN+ a 5w-30 jak doporučuje výrobce motorů a funguje to . To co píší na oleje.cz na foru jsou jen hlouposti !!!
To co umí VIF je opravdu ověřeno a otestováno a jsou veřejné výsledky , je známo že N95 vylepšená řepkou právě díky VIFu eliminuje neduhy řepky !
Jinak ano GDI motory byli v minulosti náchylné na palivo v oleji ale to dnes už prakticky je minimální a potlačeno lepšími oleji a aditivy.
Dnešní oleje umí ukočírovat kaly,karbon i palivo klidně i na 10t km městského provozu ale kdo má rád svůj motor mění klidně i dřív. Právě normy SN+ nebo GM dexos1™ Gen 2 už zaručují vysokou střihovou stabilitu, vysokou ochranu proti korozi a oxidační stabilitě. Dál bych to nerozváděl , každý ať si tam leje podle vlastních zkušeností a znalostí ;)


poprosil bych o zdroj informaci: To co umí VIF je opravdu ověřeno a otestováno a jsou veřejné výsledky , je známo že N95 vylepšená řepkou právě díky VIFu eliminuje neduhy řepky
A nezajima me argument "vseobecne znamo" : ))))))

SN+ je sice cesta , ale porad je priorita kvalitni palivo s dostatecnou antidetonacni rezervou. A to 95 z cisterny, kde pred tim byla nafta asi nebude.
pProč by nemohl být olej do 1.6 GDI dávat 5W-40 a A3 ?,většinou tyto motory po 100tisíc berou olej,takže 5W-40 by byla lepší pro tento motor.?
¨
Do motoru patří 5W-30 a možná další povolené varianty , to co je povolené výrobcem motorů. 5W-40 A3 lidi lejou až když jim to začne brát olej díky tomu jak špatně zachází s motorem. Kia obecně není žádný trhač asfaltu aby potřeboval verzi A3 a v pohodě to ukočíruje A5 . Soused má 1.6 GDI a kluci u nás v práci taky ale v CEEdu a tak podobně a nikomu to nebere olej ani v 200t km , opravdu záleží jak se k tomu motoru chováme !!! Všem neustále kladu na srdce že moderní motory 1.0 , 1.3 , 1.5 , 1.6 s turbem i bez turba a přímovstřikové potřebují jiné zacházení než klasikcká atmosféra. Hlavně do benzínu přidávat ten VIF a používAT oleje výhradně s normou API SN+ nebo SP !!! Měnit dřív je taky dobré pro motor. Hlavně lidi nepodtáčet , ten benzín pokud padnou otáčky na 2000rpm tak automaticky podřadit a z nízkých otáček při vysokém rychlostním stupni šlapejte na plyn pomaličku a opatrně ! Pokud vás zajímá z čeho vycházím jako představa na kvalitní vhodný olej na 1.6 GDI tak se podívejte na Ravenol 5W-30 DXG . Ale variant je více od více výrobců. Na oleji a palivu nešetřete ( i kvalitní filtry jako MANN , Hengst , Mahle) motory to ocení a případně oddálíte generálku motoru.
:kia: Carens 1.6 GDI 2014 šedá metalíza
Michec Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 1
Registrován: 12.10.2019
Bydliště: východní Morava  Czech Republic (cz)

Kia Carens IV (2013)
60000 km @ 7.7 l/100km

Re: 1,6 GDI Olej

Příspěvekod Michec » 07.07.2024 17:09

:kia: Carens 1.6 GDI 2014 šedá metalíza
Michec Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 1
Registrován: 12.10.2019
Bydliště: východní Morava  Czech Republic (cz)

Kia Carens IV (2013)
60000 km @ 7.7 l/100km

Re: 1,6 GDI Olej

Příspěvekod therion » 08.07.2024 10:28

Michec píše:
oleje výhradně s normou API SN+ nebo SP !!! .


S oleji si dovolim nesouhlasit. 1,6 gamma LSPI nijak zvlast netrpi a da se tomu predejit kvalitnim 100okt a vymenou oleje do 10k/km. Co vsak opravdu doporucuju je prave pouzivani oleju specifikace A3-A5. Ten motor ma otvirani ventilu primym tlakem vacky na zdvihatko a tudiz tam dochazi k meznimu mazani , kde C oleje zrovna neexceluji. Neco jineho uz je nova generace smartstreamu kde je toto osetreno zodolnenym povrchem zdvihatka a C oleje jsou vzhledem k pritomnosti Gpf nutnost. Dalsi vyse uvedene mohu taktez jen doporucit.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: 1,6 GDI Olej

Příspěvekod HonzaŠ » 08.07.2024 11:16

Jak to tady tak pročítám, tak sem v klidu i když sem to věděl.
Kia Cee'd Kombi JD 1.6 GDi TOP 10/2018
Uživatelský avatar
HonzaŠ Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 205  Témata: 2
Registrován: 05.10.2020
Bydliště: Jemnice  Czech Republic (cz)

Re: 1,6 GDI Olej

Příspěvekod jula1967 » 26.10.2024 17:04

Který lepši olej pro benzínový motor přímovstřik ,ježdění po městě,do práce tam a zpět 34km
1.SHELL HELIX ULTRA 5W-40 SN PLUS A3/B4
2. SHELL HELIX HX8 5W-40 SN PLUS A3/B4
3.SHELL HELIX HX8 5W-40 SP A3/B4
4.Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30 API SP, ILSAC GF-6A, dexos1®Gen2
5.Petro-Canada Supreme 5W-30 API SP /SP RC, SN, SN PLUS, ILSAC GF-6A, GF-5
Uživatelský avatar
jula1967 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 147  Témata: 19
Registrován: 01.05.2020
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)

Re: 1,6 GDI Olej

Příspěvekod therion » 28.10.2024 14:22

To je furt dokola. Primovstrik pro kratke trasy je nevhodny pro vsechny motory. Pouzij plnou systetiku, zkrat interval pod 10 tisic a udrzuj vstriky v perfektni kondici 100okt. Kdyz nebudou vstriky perfektne ciste, tak budou tvorit saze a karbon se potom vytvori i se sebelepsim olejem.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Předchozí

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé