Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Madbugie » 02.03.2025 10:08

ale páni, aká *** 95... čo to tu meliete... ja tankujem Slovnaft 95, ktorá je aj mierne aditivovaná

Kia veľmi dobre vie, že tieto motory majú od počiatku technologické problémy s EGR ventilom (mení sa na záruku, proste konštrukčná vada) a takisto aj s cievkami najmä na 2 a 3 valci... proste to vedia, že je tam niečo asi zle navrhnuté, ale nevedia prísť na príčinu a odstrániť ju...

možno to ani nejde, bez nejakého zásadnejšieho prekopania konštrukcie motora...

tak to holt funguje tak, že keď sa na displeji vyhodí oranžová chybová hláška motoru (nepliesť s chybovou hláškou GPF filtra) tak sa tá cievka, alebo Egr vymení... skôr bohužiaľ nie

a mne aj v koronových časoch, kedy všetkým vyskakovala regenerácia GPFka (čo v servise je záhul jak prasa, radšej ísť na diaľnicu), mne ani raz neblikla...

takže s benzínom to až tak moc spoločného nemá (iba ak by niekto tankoval čistý, neaditivovaný, ale obohatený E10 mňamkou možno...)
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 178  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 03.03.2025 11:52

O problemech s civkama i nizkotlakym egrem nikdo nepochybuje. Nicmene pominu-li civky , kde profylaxe neni zadna u karbonu je situace odlisna. Tam se jasne ukazuje, ze stejne jako u GDi motoru se nekomu karbonem zanese jednotka uz po 50 tisicich zatimco jiny vesele jezdi 200tisic a problem nema. Pouziti 100okt , spolu s vymenym intervalm oleje pod 10tisic a vyhybani se kratkym trasam velmi ucinne prodluzuje dobu, kdy karbon zacne delat problemy. A tvrdit ze pouziti bezne 95 plne lihu , ktery vytvari pryskyricne usady a ktere k nanosu karbonu prispivaji masivni merou je prinejmensim usmevne. Pritom se v navodu jasne pise, ze je nutne tankovat aditivovany benzin coz vertsina chytraku okazala ignoruje a pak se divi....
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod barny70 » 03.03.2025 12:44

Offtopic :
Therion,
mám 1,7 CRDI Sportage z roku 2011.
Od začiatku tankujem štandardnú naftu, Shell, Slovnaft, občas OMV, Orlen. Veľmi zriedka lepšiu naftu, keď je za cenu štandardnej, ako napríklad teraz u nás na OMV.
Olej som vymieňal podľa návodu, po 30 tisíc km.
Jazdím denne do roboty 12 km tam, 12 späť, občas dlhšia trasa, 1-2 krát ročne po diaľnici dlhá cesta.
Baterka mi vydržala takmer 11 rokov, nikdy som ju nemal na nabíjačke.
Podľa teba som "chytrák".
Žiadne veľké problémy s ním neboli, okrem toho že som po cca 150 tisíc km dal vyčistiť DPF (myslím mimo auta) lebo sa už vypaľoval každých 35-45 km. A nie, nedivím sa tomu.
Mohol by som si kúpiť nové auto, ale keď mne toto vyhovuje a som s ním spokojný ...
Auto má cca 172 tisíc km. Mám ho zhodiť do priepasti lebo už je vlastne trikrát mŕtve ?
Sportage 2011 1,7 CRDi EX
Obrázek
Uživatelský avatar
barny70 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1176  Témata: 1
Registrován: 22.03.2011
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (6) TOP sponzor (1) Nejvzdálenější účastník srazu (11)

Kia Sportage III (2011)
162000 km @ 6.4 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 03.03.2025 14:06

1,7 crdi byla navrzena pred vice jak 15 lety a musela splnovat mnohem mirnejsi emisni normy a recirkulace spalin je u ni mnohem mensi. Je nesmysl ji porovnavat s aktualnimi motory pro euro 6+. To ostatne take potvrzuje praxe ze verze po roce 2015 urcene pro euro 6 uz trpi na zanaseni karbonem egr a sacich kanalu mnohem vice nez stara verze.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Iwanp » 13.03.2025 12:01




therion: Je podľa teba v pohode naliať to do nádržky do už aditivovaneho verva 100? A ak áno, kde všade sa čistiaci účinok dosiahne? Myslím napr. či to pri následnej recirkulácii plynov v motore dokáže napr. vyčistiť niečo aj smerom k saniu apod.?
Iwanp Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 187  Témata: 12
Registrován: 19.05.2018
Bydliště: Žilina 

Kia cee'd SW (2023)
10 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 13.03.2025 12:12

A proc aditiva michat ? Je to kontraproduktivni blbost. Neni prece nis snazsiho nez od prvopocatku pouzivat vervu 100 , omv a dalsi ktere pouzivaji kvalitni aditivaci. Aditivace ma hlavni ukol pusobit profylakticy a omezovat vubec vznik usad. Recirkulaci se prave ony detergenty dostavaji do sani a maji tendenci sani udrzet dele ciste. Navic se pri studenych startech dostavaji do oleje , ktery kdyz se dostane do spalovaciho prostoru, tak nevyrtvari tak odolne krabonove usady. To spolu s vcasnymi vymenami oleje muze necemu pomoct/zabranit: viewtopic.php?f=17&t=9001&p=193977#p193977
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Iwanp » 13.03.2025 13:11

Tomu, že miešanie aditiv je blbosť rozumiem keďže prémiové paliva to už majú presne vyladené... Skôr ma zaujíma či je bezpečné dať aj napriek tomu napr. raz za rok tento nazvem ho agresivnejši čistič. Dôvod: Od kúpy auta tam nešiel ani 1ml benzínu klasickej 95ky a aj napriek tomu sa zakarbonovala klapka, takže preto. Ostatné príčiny za ktoré by som mohol ja, ako napr. krátke trasy, dusenie motora, extrémne podmienky, neskoré výmeny oleja by som vylúčil.
Iwanp Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 187  Témata: 12
Registrován: 19.05.2018
Bydliště: Žilina 

Kia cee'd SW (2023)
10 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 13.03.2025 13:55

Klapka uz je od spalovaciho prostoru prilis daleko a tudiz studena aby to necemu pomohlo. Navic za tou klapou nebyva klasicky karbon , ale zaschle olejove pary kontaminovane necistotama z oleje. Jsou snadno rozpustne acetonem.
Tam je potom otazka proc se za klapku dostava bordel a jestli neni na vine spatne fungujici odvetrani skrine nebo vika ventilu. Ale to ze se klapa zaneradi je bezne uz kolem 50-60 tisic a jeji cisteni je bezny ukon. To je lepsi shodit hadici sani a mechanicky klapu vycistit vyterakem s acetonem.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Otelo » 16.03.2025 16:36

Nebude problem za volantom? Caste jazdenie na nizkych otackach, podla rad asistenta radenia?
Kia Ceed SW III 1,0 T-Gdi 74 kW - Casa White
Otelo Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 29  Témata: 1
Registrován: 15.04.2021
Bydliště: BA  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2022)
26000 km @ 5.5 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod papopp » 10.04.2025 08:47

betrooz píše:Kia Sportage 2023, 1.6 T-Gdi, najazdene 5200km ...Tak isto cukanie alebo ako keby také jemné "vynechávanie" motora ... najbadatelnejšie to je ked sa ide okolo 2000 otáčok, pri zaradenej trojke, ked sa či už drží rýchlosť, alebo sa jemne pridáva, auto jemne ale citelne cuká - proste nejde tak hladko ako by malo alebo išlo pred tým. Tak isto sa to prejavilo aj pri zapnutom tempomate na dialnici. Pri razantnejšom alebo plnom stlačení plynu to ide bez cukania. Otáčky na volnobehu nekolíšú tak isto ako ani pri cuknutí za jazdy, čo je zaujímavé...... Začalo to robiť okolo 4500 km. Následne som vyskúšal urobiť "kalibráciu" plynu podľa tu v tejto téme spomínaného návodu. Cukanie úplne prestalo, auto išlo úplne hladko ako na začiatku. A teraz zhruba po tých 600 - 700 km od "kalibrácie" plynu začalo zase cukať tak ako pred tým. Na palubovke pritom za celý čas problému nezasvietila ani raz nejaká kontrolka...Vidím to na servis a dlhodobé hľadanie problému... :x



KIA Sportage benzin 1.6 T-GDI manuál r.2024 - najazdene 7000km, GPF filter pevných častíc. Takéto trhanie sa prejavilo aj u mňa, ktoré sa prejavuje vtedy, keď nie je dostatočne vypálený GPF filter, tiež pri tom pozorujem zvýšenú spotrebu. Ako náhle tento proces prebehne úspešne, tak trhanie prestane a spotreba sa vráti na normál.
papopp Neuvedeno
Uživatel fóra
 
Příspěvky: 17  Témata: 4
Registrován: 28.07.2024
Bydliště: Liptovský Mikulaš  Slovakia (sk)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 10.04.2025 10:08

Uz jsem to tu psal. Zaneseny gpfko zvysuje protitlaky v exhausu a zveda prutok egrkem, tim nuti ecu snizovat predstih a plnici tlaky. Ceckovy olej , kvalitni 100oktan a alespon jednou tydne takovy profil trasy:
trs.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Iwanp » 19.04.2025 17:14

Inak neviem či to bolo zimou, ale to šklbanie úplne prestalo od 12/2024 do teraz ako sa oteplilo a pomaly to začína zase pošklbávať. A tak som si vravel, že v zime to dám do servisu, ale keďže to prestalo aj som sa potešil, ale asi predčasne. Apka bez chýb ako aj minulý rok. Je tu ešte niekto, kto mal v zime pokoj? Pravda je aj taká, že bývam v severnej časti a v meste to už môže byť samozrejme iné...
Iwanp Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 187  Témata: 12
Registrován: 19.05.2018
Bydliště: Žilina 

Kia cee'd SW (2023)
10 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Flow » 02.05.2025 12:01

Vlastně reakce na poslední příspěvek, měl jsem stejné potíže. Čím víc tepla, tím bylo trhání patrnější,hlavně při ustálené jízdě . Benziny 95/100 bez jakékoli změny. Servis aniž by s autem opustil bránu, mi oznámil, že auto je jak nové a nic mu není. Tak jsem zakoupil neorigo svíčky a namontoval .Ty původní měli docela zahnědlý izolátor,na jiskřišti nebylo patrné žádné poškození. Bylo to minulý rok asi v 25tkm. Dnes přes 40tkm a bez problémů. Netvrdím že to je návod pro každého, ale třeba někomu pomůže.
Flow Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 12  
Registrován: 27.03.2023
Bydliště: Kladno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2022)
0 km @ 0 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Sutys » 13.06.2025 18:21

Ahoj, právě mám auto v servise s tímto problémem cukání. 30 000km 1.5Tgdi 118kw 2023/2024.Jezdím dálnice/okresky/město - 50/30/20%. Nikdy žádné krátké přesuny, jízda minimálně na 2000t/ot. Klapka čistá, motor bez karbonu (nemám teda ověřeno), tankuji jen na schelce 95 + aditiva a cca ob nádrž 100oktan. Auto cuká už asi od 22 000km+ (nevím přesně), někdy víc někdy míň. Záleží na tom až jak moc se cívky ohřejí asi... Cuká to nejvíce při ustálené jízdě 3st rychlost 48kmh - otáčky cca 1750.. Někdy mi to už cuká i při dálničním přesunu (110 až 130km/h) a to už mě fakt se**. Cuká to i když dojíždím ke křižovatce na rychlost a následně přidám plyn tak to třeba 3x4x cukne, spíš už škubne.
No nicméně, k věci... V servise vám řeknou že o problému vědí, řeší ho na reklamaci atd.... ALE!!!
Následně vám řeknou že to tedy projedou a počkají na kontrolku.-> :o :? jezdí s tím, dokud se jim prý nerozsvítí kontrolka motoru??!! Jako fakt nepoužijete diagnostiku??. Vůbec je nezajímá nějaké cukání, škubání ale dopr...kontrolka!!
Takže:
Pokud se rozsvítí, (ještě nemáte vyhráno) tak to vezmou zpět na dílnu, zde zamění vadnou cívku (např na 3 válci) za cívku z válce č.1. Pokud se projeví znovu a to nyní na válci č.1, tleskejte si, máte vyhráno částečně (může tam být ještě další vadný a čeká vás stejný proces.). :D Pokud auto znovu nastartujete bude RJ čistá, takže je skoro nereálný to do servisu dovézt sám.
V opačném případě si máme na*rat... Dělají to tak že když se nerozsvítí, tak jste v háji a můžete si to jít vyměnit třeba sami.. to přeci není jejich problém a nebo můžete vesele jezdit dál (ikdyž si časem zničíte kat a gpf.., o tom taky vědí), ten servis ty cívky totiž platit nebude a následně to vymáhá po KIA. A ti chtějí mít splněný tento nereálný proces aby vyměnili na jejich náklady jen promile vadných.
Jako takovýto přístup jsem fakt nečekal.. Kdo by řekl že nepoužijí diag, nebo nějaký osciloskop nebo něco jiného aby porovnaly parametry nové a staré a staré rozbité... Ikdyž nemám potvrzeno že to takhle jde zjistit, tak KIA chce svůj nereálný postup a je jen na vašem vztahu se servisem jestli to uhradí za vás v rámci dobrých vztahů nebo ne.
Tohle mi prostě do hlavy nejde. Nová origo stojí nesmyslných cca 1800,- a čínu tam cpát nechci, ikdyž vím že jiné jsou beztak z číny. :D
Sutys Neuvedeno
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 18.02.2024
Bydliště: Mělník  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2024)
29000 km @ 5.5 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Iwanp » 14.06.2025 19:37

Kto vie, do akej miery by pomohla písomná reklamácia, v ktorej by sa spomenul tento interný problém o ktorom kia vie a aj tak hra mŕtveho chrobáka. Hlavne v prípadoch kde je známe, že dané auto ma vadnú sériu cievok. Myslím, že nejaké riešenie by sa možno našlo...
Iwanp Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 187  Témata: 12
Registrován: 19.05.2018
Bydliště: Žilina 

Kia cee'd SW (2023)
10 km @ 0 l/100km

Předchozí

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé