Doufejme, ze casem pribyde o ISG vice praktickych poznatku.
Muzeme, ale i lecos "exaktne" odhadnout.
pdfka a screenshoty na strane prve:
viewtopic.php?f=17&t=7561/ Emise
Napriklad casto se zde objevoval argument, ze pri re-startu motor vypousti nejvice sajratu a kor kdyz je studeny.
To je pravda, ale plati to pro nas pripad? Statisticky provoz (%) v zacpach se da prece zjistit bud jako agregat (CR/Praha) nebo i vice mene zmerit treba v mensi lokalite, pro Prahu je to snad 65%. Vypousteni vsech meritelnych emisnich slozek pri re-startu oproti volnobehu se da take zjisit pro dany motor.
Cili, kdyz to dame dohromady s intervalem/casem stani na svetlech tak se da zjistit zda je stop & go, uplny
nesmysl, napr. jak se tvrdi ze tak vypousti radu dalsich skodlivin apod. Prozatim byvoko odhaduju ze tomu tak rozhodne nemuze byt, uz jen ten casovy rozdil je dost veliky (1x zazeh motoru v. volnobeh stani na semaforu+zacpa xx sekund).
2/ Baterka
Urcite meli zapracovat ohledne ukazatele stavu baterky, to znamena, kdyz system jde pod tech 70-90% stavu nabiti (viz obrazkove .pdf), tak by to melo dat hlasku, ze se musi dobit, tedy pri dalsi nejblizsi prilezitosti dobrzdit motor/alternatorem. To uz by, ale mohlo vypadat jako, ze to neni blbu vzdorny system a drazsi konkurence (krome hybridu) to myslim ve svem stop & go take nema. Rozhodne to neni otazka penez, takove dalsi udelatko do palubky by je prislo v ramci celeho faceliftu jen na pareurobabek, spis se bali ze by lidi pak honili % baterky a prejeli vic lidi na prechodech. Nastesti vytahnout voltaz z baterky lze jednoduse pres palubni poc a OBDII konektor (to je uz v kazdem aute) pres maly obvod a LCD displej s par znaky (nebo je par diod, nabito/vybito, 75%, 85%), samozrejme to jde take na brutal analog ala natahnout draty a mini voltmeter budik do kabiny. Plusovej efekt by mohli mit ty vetsi nabijeci proudy pri brzdeni pro desulfovani baterky, ale bez vice tech. detailu je to jen spekulace. Jeste lepe by to jelo pri zamene tezke AGM Varto-Boschky za nejakou lehkou mangan li-ionku zvladajici kratkodobe ty velke proudy pro starter <1.3kW, ale to uz by bylo opravdu drahe.
3/ Teplota Motor/Cat
Otazka dalsiho nastaveni pro chod toho systemu, kolik musi byt teplota na motoru/catu, aby se to vubec zaplo atd.
Jeden km me prijde nejak malo, cili pro toho kdo stoji celorocne na mrazu a nejezdi moc mesto ci se nezajima o fosilni smrady tak to asi nebude zajimavych 7penez navic.
==viz .pdf==
ISG princíp funkcie / ISG podmienky fungovania:
a/ Zastavenie motora
- zastvenie vozidla po jazde rýchlosťou nad 10 kph ( motor v chode a ISG spínač ON)
-Teplota motora > 60˚C
- Aktuálna rýchlosť vozidla < 3 km/h
- páka radenia v N Neutral
- pedál spojky uvoľnený (spojka spojená)
- teplota katalyzátora > 200˚C
- ISG spínač ON
+ ISG se neaktivuje pri vnejsi teplote <+3C
+ ISG se neaktivuje (spusti motor) kdyz dojde k poklesu vaccua v posil. brzd (bezpecnost)
+ ISG sensor meri krome napeti/nabiti take pokles napeti pri startu motoru a teplotu baterky,
plne nabiti uvadeji pri 15.6VDC, coz jsou nektere AGM baterky
(+ viz. anglicke cb .pdf se specifikacema)
b/ Engine start - zošlapnutie pedálu spojky na viac ako 10 %
4/ Alternator, ISG starter, motor..
Alt., ISGstarter, motor a dalsi upravy z hlediska zivotnosti? Tvrdi 300.000 mech. startu ci kolik.
=> takze jedina otazka je jak rychle se dostanete na kombinaci 60C motor a 200C cat, jinak to vypada na slusny system.
I kdyz je pravda ze extra kurvitek je v tomto modelu pak prehrsle, je ale dost mozne ze napr. RJ bude jednotna pro vsechny od facelift verze (ISG ci nic), ..
