Happy píše:Jen jestli to nebyla OI 1.9TDi 66kW, s vadnou váhou vzduchu![]()
Nene, byla to O2.
Frankie píše:Jsem naprostý nováček na tomto fóru, tak prosím o shovívavost. Mám přes 5 let Mazdu 6 v kombíku a dieselu (mimochodem již třetí mazdu v pořadí) a pomalinku se poohlížím po změně vozu (event. i značky). Nemám v podstatě s Mazdou žádný problém teď ani v minulosti, ale to neznamená, že bych event. nevyměnil. Zjistil jsem totiž, že ročně najíždím cca 25 - 30 tis. km (půlkou krátké trasy, na druhou stranu třeba i 2500 km během dovolené), takže mi netřeba platit až zas tak vysokou cenu. Rád bych znal Váš názor a zkušenosti při přechodu z jiného vozu stejné nebo vyšší kategorie. A také, pokud tu někdo takový je, jaké má zkušenosti se silnější naftou a automatem. Díky moc
cmk píše:A proc by Te s 90kW autem melo predjet 79kW auto?
Jemu to mozna tahne od spodu, ale paklize se "zavodi", je max. vykon dulezitejsi nez max. kroutak...
Tony píše:cmk píše:A proc by Te s 90kW autem melo predjet 79kW auto?
Jemu to mozna tahne od spodu, ale paklize se "zavodi", je max. vykon dulezitejsi nez max. kroutak...
toť je pravda ale zase musíš vzít v potaz že diesel má max výkon při nízkých otáčkách zato benzín tam musíš vyhnat. ale spíše než o výkonech to je o tom jak kdo umí jezdit a hlavně ŘADIT
@Happy
jasně každý má svůj názor. nevím sice co jsi měl za mazdu jestli 3 nebo 6 ale v každém případě nevím co jsi čekal... když se podíváš na ceny mazd (třeba trojky aby jsme byli ve stejné třídě) tak jsou mnohem vyšší než u ceeda takže se dá teoreticky předpokládat lepší kvalita.
osobně si myslím že je blbost přecházet z vyšších tříd dolů. budete vždy zklamání protože jste si zvykli na vyšší komfort, výkony,... takže bych zůstal u té 6ty :-)
Stefi píše:nechci vám brát iluze, ale 3 ka se už dělala i v Europě právě aby byly nižší vstupy, byla o to v době kdy vyjela, to je jinak stejná platforma jak Focus a Volvo jestli 4O, nebo 30 ková řada, diesel je stejný s PSA atd.....chce to jit do těch počádků předchozí gen-Focus, v jiném kabátu, jinak v tý Europě to byla montáž.....
,taky to byl v 2001 trochu můj kandidát, ale servis byl daleko tak to vyhaslo...
Stefi píše:@Happy ted to už tak nesleduji ale naměla být tu montáž někde v zemích \eneluxu, pak to nejak rušila a něco i v Anglii, jen tak sem si na to vzpoměl , dnes to už sleduji spíš obecně, ta spolupráce je normální, vždyt ten podvozek je super,já jsem řekl svůj názor asi jsi víc její zastánce, ja pokukával po MPS, ale nebylo to uplně vhodné na okresky, jezdil jsem i RX, měl to známý....bylo to fajn
trnsltr píše:Čerstvo z testovacích jázd oboch kubatúr (1,6 benzín a 85kW CRDi), by som sa s vami rád podelil o moje SUBJEKTÍVNE názory. Nakoľko som doteraz vlastnil len benzínový pohon, a sem tam jazdil na dieseloch (vždy ma fascinoval ich krútiaci moment z nízkych otáčok), tak som sa rozhodol, že porovnám tieto motorizácie u KIi a pre vyhliadnutého proceeda zvolím ten správny.
HLUK
Jazdím väčšinou na nízkych, úsporných otáčkach a v oblasti hluku preto u mňa po testovacích jazdách vyhráva benzín, nakoľko je pri bežných rýchlostiach a bežnom zrýchľovaní veľmi tichučký (pri 160-tke zas trošku dunel).
Diesel naopak v nízkych otáčkach a pri nižších rýchlostiach dosť počuť, i keď je vraj lepšie odhlučnený. (Na druhej strane je to zvuk pekelného stroja, takže prečo si ho nevychutnať. a vôbec, aj tak mi bude hučať hudba) Neviem si ale spomenúť aký zvuk mal diesel pri 180-tke, nakoľko som sa v tých chvíľach nachádzal v trošku inom svete.... Keď sa totiž pri 140-tke za vami objaví Q7, vy dupnete na pedál, auto sa derie dopredu a pri 180-tke zistíte v akom šípe to vlastne sedíte a navyše vás audina stále akosi nedobieha - trošku to začne hriať pri rozbúchanom srdci. (Po udelelenej lekcii som samozrejme spomalil a nechal ho, nech sa valí ďalej - pohľad šoféra tej Q7 v momente, keď ma predbiehal, však stál zato... ;-) ) Po diaľnici som doteraz chodil okolo 130-140, moje nadšenie z uvedeného môžte tí čo jazdíte na silných strojoch brať trošku s rezervou..
ZRÝCHLENIE
Zatiaľ čo diesel nemá problém zatlačiť vás do sedačky prakticky kedykoľvek, benzín zatlačí len jemne a proste zrýchľuje kontinuálne. Veľa ľudí tu spomínalo, že sa vytešujú na vytočenom motore. Neviem však pri akej zaradenej rýchlosti, pretože mne sa benzínový motor do otáčok dostával len relatívne pomaly, i keď bola noha na podlahe. Preto rozmýšľam, že ak by som chcel dosiahnuť tých športových 5-6 tisíc otáčok napríklad na treťom stupni, na akú rýchlosť by som sa musel dostať 120?
Na to, aby som si tie vysoké otáčky užil, teda dostal sa do nich, proste nebolo miesto. Naopak diesel s týmto problém už z dôvodu svoje konštrukcie nemá a najviac muziky ponúka na otáčkovom dne.
SPOTREBA
Tu asi nie je čo riešiť.
ZÁBAVA Z JAZDY/ADRENALÍN
CommonRail nemal problém vyčariť mi úsmev na tvári kedykoľvek som zošliapol plyn. Na diaľnici som si vyvíjanú rýchlosť doslova užíval, pocit z predbiehania na bežných cestách je proste úžasný.
Pri benzíne som nával adrenalínu síce pri predbiehaní pocítil tiež, ale to len z obavy, či to auto predo mnou stihnem predbehnúť skôr, než sa stretnem s tým oproti.
VERDIKT
Benzínik je veľmi slušný motor, zrýchľuje pekne postupne (bohužiaľ, jeho údajnej prednosti - vysokých otáčok - som sa na našich cestách nedočkal-možno je tým celé moje hodnotenie neobjektívne, ale tak som to aj zamýšľal. Jazdím totiž po meste, diaľnici a medzimeste, nie v talianskych alpách), vo všeobecnosti mu vašk nie je čo vytknúť, chodí decentne a tichučko - srdce však nerozbúchal.
Diesel klepoce ako diesel, ale nie rušivo, práve naopak, keď sa doňho po zošliapnutí pedálu začne hrnúť svištiaci vzduch, ide o zvuk nanajvýš príjemný.
Podvedomý úsmev grátis.
Do môjho proceeda teda pôjde stroj na úsmevy...
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: ferin, Google Adsense [Bot], Iwanp