Zdravím,
zhruba koncem listopadu jsem jel klasicky na emise s KIA ceed 1,6 GDI 2015. Najeto 140 000 km bez závažnějších problémů. Prakticky jsem celou dobu jen lil benzín (Benzina, Shell) a měnil olej cca po 8-12k km. Auto se chovalo standartně, startuje na první dobrou, volnoběh drží, neškube při rozjezdech, prostě nic. O to větší bylo překvapení, že jsem neprošel na emisích. Volnoběh v pohodě. Povoleno 0,3 CO já měl 0,11 CO. Jakmile šel na otáčky cca 2600, tak hodnoty ukazovaly 0,42 CO a povolený limit je 0,2. Údajně to míchá bohatší směs.
Dal jsem tedy auto do autorizáku a oni řekli, že udělají servis na 150k, že tam můžou být už špatné svíčky. Vyměnili teda svíčky, olej, filtry a řekli ať tam dám aditiva, vervu 100 a protáhnu to v otáčkách a vyjedu aspoň jednu celou nádrž. Udělal jsem všechno, jel jsem na emise a problém zůstal stejný. Měl jsem podezření na lambdy, nebo katalyzátor, ale ty vypadají dle křivek z diagnostiky v pořádku. Teď jsem koukl po zhruba třech týdnech na olej. Sice neubývá, ale je špinavý jak prase, taky mi přišel celkem řídký. Vzal jsem to ke známému s diagnostikou mimo autorizák a tomu přišlo divné, že i když se přišlápl plyn, ukazovalo mu to neaktivní časování ventilů. Taky se mu zdálo, že nad 2 500 začal motor trochu klepat. Nemáte někdo podobnou zkušenost?
Moc díky za tipy
Luboš