od mirob » 28.01.2024 08:45
Dik. Pozrel.Bol som v servise kde chodím keď si neviem opraviť sám.
Hovoria, to sa vám zasekol EGR ventil (to už teraz viem aj ja) keď sa zasekol raz urobí to znova a častejšie.Máte dve možnosti.
1.Vymeniť za nový.
2. Zaslepiť, úprava SW v ECU.
Doporučujeme variantu 2. Odskúšané pre tento motor ktoremu len pomôžete, ETK bez zmien len to musí urobiť odborník.
Tak teraz čo?
Dobrý, po prečítaní rôznych diskusií a fór som jednoznačne dospel k záveru aj keď mi budú niektorí odporovať čo je normálne že ten ventil nemožem zaslepiť a upraviť správanie ECU lebo motor je stavaný aby fungoval so spalinamy. Bol som tu v chiptuningovej firme a povedali my jaste ano urobíme to cca200€ ale DPF musí isť tiež preč lebo ho zničite a to sú dalšie náklady, tak rozhodnuté. Auto od tej udalosti chodí každý deň bez problemov ale aj tak my to nedalo a včeta som to v garaži cele rozobral. EGR von aj s chladičom a ked som vydel čo je v sacom potrubí za tou prípojkou tych spalin s EGR chladiča tak som zaplakal a aj sacie potrubie vyčistil tiež. V sacom potrubí neviem ako to popísať, no bordel masný čierny maglajz nalepený na stenách sacieho potrubia v hrúbke cca 1,5 cm no na zaplakanie. Takže von 2hod, čistenie 2hod, použil som obyčajnu ARVA a handry a na ventil WD40 lebo tam pol karbon tvrdší a mechanicky som to musel zoškrábať, späť dalšie 2 hod, špinave cele ruky a test jazda OK uvidíme ako to pôjde dalej potom ho vymením ten EGR ak by sa zasekol znova , je to položka cez 100€.
Píšaem to sem aby ste vedeli kto má takuto motorizáciu čo ma v motore a čo je euro 5 norma.