Stránka 1 z 6
Výkon motoru

Napsal:
18.08.2009 07:47
od Duschan
Tak po třech týdnech co mám toho svého ceeda (nyní mám najeto cca 400 km a motor jedna čtyřku), tak jsem jel delší trasu a musím říct, že jestli se něco nezmění tak je to bída (nečekám, že by došlo k rapidní změně

) Když je auto rozjeté (v otáčkách), tak je to v pohodě, ale jak to má akcelerovat ( z většího klidu), tak to nejede vůůůbec a to nejsem žádnej letec. Před tím jsem jezdil octávkou 1,6 FSI a na to, že je to větší auto a rozdíl kW je jen 5, tak ten rozdíl ve výkonu je diametrální

Re: Výkon motoru

Napsal:
18.08.2009 10:34
od -drb-
Co takhle počkat na zajetí motoru, převodovky apod.? Prvních 1500 km je auto poměrně líné (koneckonců se ani nedoporučuje to na začátku příliš honit - viz manuál), pak se motor trochu probere a chce ho to trochu víc točit a hodně řadit, ať si zvykne. Mám najeto zatím necelých 8000 km a musím říct, že auto je výrazně živější než v době koupě. A klesá i spotřeba.
Jinak nevím, co od 1.4 čekáš. Mám ten motor taky a znám charakteristiku - v nízkých otáčkách výkon nemá a ani nemůže mít. Vyšší objem je vždy lepší v zátahu při nižších otáčkách. 1.4 CVVT od Kia má výkonovou špičku až na 6 tis. otáčkách - tam z toho vymáčkeš slibovaných sto koníků. Kolem dvou tisíc je to úplně obyčejná 1.4. Výhodou CVVT motoru je právě to, že ti neklesne výkon už někdy v pěti tisících jako u jiných motorů, ale ještě tam máš výkonovou rezrvu ve vyšších otáčkách.
Re: Výkon motoru

Napsal:
18.08.2009 10:48
od olin
Duschan píše:Tak po třech týdnech co mám toho svého ceeda (nyní mám najeto cca 400 km a motor jedna čtyřku), tak jsem jel delší trasu a musím říct, že jestli se něco nezmění tak je to bída (nečekám, že by došlo k rapidní změně

) Když je auto rozjeté (v otáčkách), tak je to v pohodě, ale jak to má akcelerovat ( z většího klidu), tak to nejede vůůůbec a to nejsem žádnej letec. Před tím jsem jezdil octávkou 1,6 FSI a na to, že je to větší auto a rozdíl kW je jen 5, tak ten rozdíl ve výkonu je diametrální

Vydrž alespoň do 5000 km a myslím, že svůj názor pozměníš. Mám najeto přes 8000 a na trojku při předjíždění to jde jak pila.

@-drb-
Absolutní souhlas.

Re: Výkon motoru

Napsal:
18.08.2009 11:10
od Duschan
olin píše:Duschan píše:Tak po třech týdnech co mám toho svého ceeda (nyní mám najeto cca 400 km a motor jedna čtyřku), tak jsem jel delší trasu a musím říct, že jestli se něco nezmění tak je to bída (nečekám, že by došlo k rapidní změně

) Když je auto rozjeté (v otáčkách), tak je to v pohodě, ale jak to má akcelerovat ( z většího klidu), tak to nejede vůůůbec a to nejsem žádnej letec. Před tím jsem jezdil octávkou 1,6 FSI a na to, že je to větší auto a rozdíl kW je jen 5, tak ten rozdíl ve výkonu je diametrální

Vydrž alespoň do 5000 km a myslím, že svůj názor pozměníš. Mám najeto přes 8000 a na trojku při předjíždění to jde jak pila.

@-drb-
Absolutní souhlas.

OK
Já to nijak nehonim, nemám důvod a vůbec

Ale prostě, když dejme tomu jedu v klidu na trojku v obci a vyjíždim ven, tak než se to vůbec rozjede aniž bych musel podřazovat, tak je to jak šnek

Re: Výkon motoru

Napsal:
18.08.2009 16:06
od PetrLa
Duschan píše:Tak po třech týdnech co mám toho svého ceeda (nyní mám najeto cca 400 km a motor jedna čtyřku), tak jsem jel delší trasu a musím říct, že jestli se něco nezmění tak je to bída (nečekám, že by došlo k rapidní změně

) Když je auto rozjeté (v otáčkách), tak je to v pohodě, ale jak to má akcelerovat ( z většího klidu), tak to nejede vůůůbec a to nejsem žádnej letec. Před tím jsem jezdil octávkou 1,6 FSI a na to, že je to větší auto a rozdíl kW je jen 5, tak ten rozdíl ve výkonu je diametrální

No proto tam páni vývojáři udělali uprostřed takovou páku na kvedlání sem a tam ... a když s ní sem tam zakvedláš, tak ono to jede o poznání líp

No jestli jsi čekal, že 1,4 bude 1,8 Turbo, tak žijeme každý asi v jiném světě.
a) nemáš najeto ale vůbec nic.
b) když chceš aby to zrychlilo a nemáš tam otáčky, tak je třeba podřadit...nemůžeš čekat, že ti benzín vystřelí z 2000 ot. jak šíp. To sis zvolil špatnou motorizaci.
c) když pojedeš jak šíp viz. bod B ...tak očekávej vyšší spotřebu.
Re: Výkon motoru

Napsal:
18.08.2009 17:33
od JonnY
tak tak, 1.4 v nizkych otackach nikdy moc tahat nebude... a este k tomu podobny vysokootackovy motor. vysoky vykon vo vysokych otackach je zakonite vykupeny nizkym krutiacim momentom v nizkych otackach.
Re: Výkon motoru

Napsal:
18.08.2009 19:25
od Axel
Re: Výkon motoru

Napsal:
19.08.2009 01:19
od SelfMan
Ja podradim, pridam plyn a potom uz len kuknem na tachometer, ze whoops... az tak rychlo sa tu nemoze ist...
To som zatial na 2600km... Vacsinu jazdim po meste (SW) 8.2/100 ale po dovolenke na Liptove mi ukazuje priemerku 7.9/100.
Potesilo... Celkovo citim ten lepsi "zaber" od 4000ot. Pri rozbehu z oddychoveho parkoviska to pekne zapiskalo

, ale s malym babom na palube je clovek predsa len o dost opatrnejsi.
Re: Výkon motoru

Napsal:
19.08.2009 07:22
od Jenda1
To je pravda když máš najeto tak málo tak nemůžeš čekat zázraky já měl to samý a to mám 1,6ku ale teď jsem spokojenej

Re: Výkon motoru

Napsal:
19.08.2009 10:54
od anybody.else
mam sice SW, ale taky 1.4 benzin, najeto neco pres 7tk.
Je fakt, ze motor je ochotnejsi ve vyssich otackach, ale me to docela vyhovuje. Napriklad dneska jsem najizdel na dalnici a potreboval se rozjet z cca 60km/h nechal jsem tam trojecku a roztahnul to v pohode na nejakych 120km/h. krasa...
nejsem zadnej zavodnik, myslim ze 1.4 je dobrej motor a linej neni, jen nesmis cekat, ze pri 50km/h ti ctyrka potahne.
Jedinou vec bych ocenil a to je sesta rychlost, ale to uz je jina kapitola....
Re: Výkon motoru

Napsal:
19.08.2009 15:48
od PetrLa
anybody.else píše:mam sice SW, ale taky 1.4 benzin, najeto neco pres 7tk.
Je fakt, ze motor je ochotnejsi ve vyssich otackach, ale me to docela vyhovuje. Napriklad dneska jsem najizdel na dalnici a potreboval se rozjet z cca 60km/h nechal jsem tam trojecku a roztahnul to v pohode na nejakych 120km/h. krasa...
nejsem zadnej zavodnik, myslim ze 1.4 je dobrej motor a linej neni, jen nesmis cekat, ze pri 50km/h ti ctyrka potahne.
Jedinou vec bych ocenil a to je sesta rychlost, ale to uz je jina kapitola....
No nejsu vůbec žádný odborník ale myslím, že na 6. rychlostní stupeň nemá ta 1.4 dostatečný kroutící moment a asi by to ten motor neutánul. Leda by zkrátili rychlosti a pak by to vyšlo úplně nastejno. No dobře...něco by tam vyškrabkat šlo....ale to by možná stačilo popotáhnout pětku

Re: Výkon motoru

Napsal:
20.08.2009 08:48
od olin
Šestka není o kroutícím momentu, stačí podřadit, když je třeba. Je to hlavně o úspornější jízdě na dálnici
a nejvíc bych ji ocenil, když vyjedu do SRN, protože při 150 km/hod by to bylo hodně znát. Kdysi jsme jezdili
do SRN služebním Formanem s převrtaným motorem na 1.4 a závodní šestistupňovou převodovkou. Motor
to zvládal v pohodě, horší to bylo s podvozkem (při 160 km/hod v bočním větru to byl adrenalin

), což u Ceeda nehrozí.

Re: Výkon motoru

Napsal:
20.08.2009 09:55
od tomri
Jo, jo, jo. Mohu potvrdit předcházející názory. Teď jsem se vrátil z HR. Do konce loňského roku jsem měl pouze Škodovky, naposledy Fabku. Odjížděl jsem a měl jsem najeto dva a půl tis. km. Zážitek z jízdy se stodeseti koňovým motorem (mám 1,4 benzín) je úplně něco jiného, než to co jsem zažíval do teď. Chci říct, že nejsem žádný závodník, ale jde o to umět využít síly roztočeného motoru. Dalo se předjíždět i tam, kde by mě to dřív nenapadlo - prostě krása. Spotřeba mi vyšla na rovných 7l/100km a to jsem měl celou dobu puštěnou klimu. Průměrně jsem se pohyboval rychlostí 73km/h (dle počítače, tzn, že se do průměrné rychlosti nezapočítává čas zastávek)
Re: Výkon motoru

Napsal:
20.08.2009 23:16
od martinmmm
olin píše:Šestka není o kroutícím momentu, stačí podřadit, když je třeba. Je to hlavně o úspornější jízdě na dálnici
a nejvíc bych ji ocenil, když vyjedu do SRN, protože při 150 km/hod by to bylo hodně znát. Kdysi jsme jezdili
do SRN služebním Formanem s převrtaným motorem na 1.4 a závodní šestistupňovou převodovkou. Motor
to zvládal v pohodě, horší to bylo s podvozkem (při 160 km/hod v bočním větru to byl adrenalin

), což u Ceeda nehrozí.

žertuješ 6 stupnovu prevodovku u formana
to kolik stala ta prevodovka a upravy
Re: Výkon motoru

Napsal:
21.08.2009 10:22
od olin
martinmmm píše:olin píše:Šestka není o kroutícím momentu, stačí podřadit, když je třeba. Je to hlavně o úspornější jízdě na dálnici
a nejvíc bych ji ocenil, když vyjedu do SRN, protože při 150 km/hod by to bylo hodně znát. Kdysi jsme jezdili
do SRN služebním Formanem s převrtaným motorem na 1.4 a závodní šestistupňovou převodovkou. Motor
to zvládal v pohodě, horší to bylo s podvozkem (při 160 km/hod v bočním větru to byl adrenalin

), což u Ceeda nehrozí.

žertuješ 6 stupnovu prevodovku u formana
to kolik stala ta prevodovka a upravy
Nežertuju. Úpravy platila firma právě kvůli častým služebkám do Hamburku. Vím jen, že úpravy
provedl autoservis v Sukoradech u Mladé Boleslavi cca v roce 1996.