Stránka 1 z 1

DCT - 6 stupňová dvojspoj.prevodovka - postrehy, skúsenosti

PříspěvekNapsal: 19.07.2013 18:50
od MP1
Ako sa Vám jazdí s dvojspojkovou prevodovkou?

Ja som na ňu prešiel z 4 stupňového automatu. 4 stupne bolo dosť málo, na DCT mám hneď o 0.5 litra menšiu spotrebu.
Na druhej strane je automat s hydromeničom ladnejší, žiadne trhané pohyby.

Celkovo som spokojný, super sú páčky pod volantom.

Postreh:
Na automate som na križovatke stál na brzde aby sa auto nerozbiehalo.
Na DCT som pri predpoklade dlhšieho čakania na zelenú dával neutrál, aby spojka zbytočne nepreklzávala.
Zistil som, že na rovine nemusím dávať neutrál, ak spravím nasledovný úkon:
Pri stlačenej nožnej brzde zatiahnuť ručnú brzdu. Uvoľniť nožnú brzdu a potom uvoľniť ručnú brzdu.
Auto sa nezačne rozbiehať, spojka nezaberá. Po stlačení plynu sa auto plynule rozbehne.

Úkon vyžaduje manipuláciu s ručnou brzdou, je jednoduchšie zaradiť N a potom znova D, ale pre mňa je to aj tak použiteľné
nemusím zaradiť D, len stlačím plynový pedál - proste rýchlejšia reakcia pri rozjazde.

Ak sa raz budem veľmi nudiť, namontujem na stredný tunel tlačidlo na simuláciu zatiahnutia ručnej brzdy.

Re: DCT - 6 stupňová dvojspoj.prevodovka - postrehy, skúseno

PříspěvekNapsal: 25.11.2015 11:31
od matusco
Ake su tvoje postrehy po viac ako 2 rokoch pouzivania?
Uvazujem nad rovnakou volbou ako mas ty, tzn. 1.6 GDI+DCT. Automat som nikdy nemal, ale kvoli manzelke a tiez kvoli sebe by som rad skusil.

Ako je na tom DCT zo spolahlivostou? Kedy je najlepsie menit olej?

Vopred vdaka za postrehy.

Re: DCT - 6 stupňová dvojspoj.prevodovka - postrehy, skúseno

PříspěvekNapsal: 25.11.2015 21:19
od MP1
Postrehy sú dobré. Spokojnosť. Olej sa má meniť pri zvýšenej záťaži po 120000 km. Spoľahlivosť je ako u iných súčastí vozidla, niečo sa môže vyskytnúť. Ale od toho je záruka 7 r./ 150 000 km.

Re: DCT - 6 stupňová dvojspoj.prevodovka - postrehy, skúseno

PříspěvekNapsal: 01.08.2016 15:33
od Didier1
Tiež uvažujem nad kúpou Ceed SW 1.6 GDI AT. Píšete, že DCT viac "trhá" pri parkovaní a v kolonách-je to oveľa horšie ako pri hydromeniči?
Automat som predtým nemal, tak to až tak neviem porovnať, ale testoval som diesel CRDi 7-stupňový a páčilo sa mi to. Čakám ešte na benzínovú testovačku.

Tiež ma zaujíma spoľahlivosť-u konkurencie ma od dvojspojky odhovárajú, že má kratšiu životnosť ako hydromenič...
Budem vďačný za každý postreh.

Re: DCT - 6 stupňová dvojspoj.prevodovka - postrehy, skúseno

PříspěvekNapsal: 14.09.2016 18:52
od rudolf.tomka