Stránka 1 z 1

Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 10.02.2015 18:16
od Rasto_74
Ahoj všetci,

má niekto skúsenosti s predohrevom motora pomocou pripojenia na el. energiu (220V) ?
viď.
https://www.motointegrator.sk/produkty/ ... efa-411707

Zdá sa mi to super vec najmä v zime. Trápiť studený diesel v mrazoch mi je nejak proti srsti a ten komfort, že budem kúriť po pár metroch je bonus k tomu.
Parkujem pod prístreškom za bránou, takže prívod na el. energiu nie je problém. Niekde som čítal, že štart v zime opotrebuje motor asi ako 70 km jazdy.
Otázka je, čo by na to povedali v servise :kia: a či by to nemalo vplyv na záruku.

Vopred ďakujem za Vaše názory.

Rasťo

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 10.02.2015 21:33
od spd001
kamos mal nieco podobne akurat za par € ktore dal za zhavic z avie(je opleteny vyhrevnou spiralov), ten mal osadeny v medzikuse podobnom tomuto https://www.motointegrator.sk/produkty/ ... efa-411422 a cez noc to mal napojene na stabilnom trafe 12V.rano mal teplotu cca 30-40C ale ma to jeden hacik a tym je ze motor je sice zohriaty ale prevodovka je studena a malokto pocka kym sa ta prevodovka trochu zohreje.Pri studenom motore to ide rovnomerne no pri ohriatom nie.Z dlhodobeho hladiska by to mohlo mat vpliv na samotnu prevodovku ale pokial si to vies ustrazit tak radsej nenamahany motor a jeho sucasti.On to riesil tak ze to vzdy vymontoval po zime kvoli servisu(mna by to nebavilo kazdy rok to vyberat) Mozno ti poradi @MP1 ci by s tym bol problem ohladne zaruky on je predajca mohol by to zistit :thu:

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 10.02.2015 22:32
od MP1
Čo sa záruky týka, teoreticky padne. Prakticky ak je to zariadenie spôsobilé - schválené a odborne namontované, tak asi nie. Importér by dal stanovisko. To je ako keď si dáš namontovať certifikované nezávisle kúrenie u odborníka.
Máme doma Nissan Navara a tam máme domontované niečo podobné ako v odkaze hore. Výhrevný element so zabudovaným čerpadielkom. Ohrev je ovládaný časovým spínačom. Neporovnateľný rozdiel. Určite doporučujem.

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 03.10.2017 09:35
od Tazipes
Dělal jsem průzkum:
http://www.noelbike.cz/elektricky-prede ... ich-motoru , na Aliexpressu mají to samé za 85 dolarů, jiné typy za cca podobnou cenu.
nebo
http://www.predehrevmotoru220v.cz/
V lednu mi končí záruka, tak jestli Indiáni budou dělat hodně dřeva na zimu, vyzkouším a poreferuju. Nemá s tím někdo dlouhodobější zkušenost? Jestli to po čase nezačne téct, jestli to neomezuje průtok do výměníku topení a pod. Parkuju venku na zahradě, každý den 2x až třikrát auto studené vyjíždí, tak by mu to mohlo trochu pomoci k delšímu životu.

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 03.10.2017 10:26
od only_one
dohřívání je v severských zemích zcela normální a běžné příslušenství, léta odzkoušené, není to žádná věda ale dělá se to trošku jinak. Zvolil bych si ale především typ, který je vyrobený pod nějakým zkušeným výrobcem a nebyl bych úplně přesvědčený o výrobcích z alli a pod, kde se občas dovedou koupit neuvěřitelně zrůdné věci především co se elektroinstalačních věcí týká. Nějaká ochrana a jištění je víc než důležitá aby byla udělaná správně a číňanům to moc neříká a jsou schopný dodat do outdorové LED svítící žárovky na 220 bez krytí: -D natvrdo neřeší.
Jinak samozřejmě je nutné namontovat to tak, aby se neomezil průtok. Daleko efektivnější je ale umístit výhřev do protizámrzové zátky a tam to topné těleso daleko efektivněji distribuuje ohřev takto se to montuje občas už z výroby do aut pro Finsko a švédsko. Je to trošku náročnější, ale je to velmi efektivní a spolehlivé.

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 03.10.2017 11:36
od Tazipes
Koukal jsem z renomovaných výrobců na DEFA, bohužel na mojí motorizaci jsem našel pouze 250W topné tělísko, které se přimontuje na blok motoru poblíž olejové vany. Tuším, že tělísko (topná kostička s konektorem) bylo cca za 4000,-, kabel - mezikus za 3000,-, kabel s vidlicí do zásuvky za 1500,-. Nechci dělat chytrého, ale vůbec bych se nedivil, kdyby to bylo ve skutečnosti také všechno made in P.R.C. K tomu prvnímu odkazu - opravdu je to shodný výrobek značky Simate.

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 03.10.2017 13:03
od only_one
zbytečný to úplně není. Má to své opodstatně a uplatnění v provozu se specifickými podmínkami, hory, stroje, co vyjedou z garáže třeba rovnou na kopec nahoru pod zatížením, auta co jezdí tak krátký tratě, že se neohřejou. Tam to pomáhá. Na severu panujou tak extrémní mrazy, že by bez těch výhřevů motor vydržel 1/5 toho co tady u nás. Tam je i normální jít si nakoupit a necht venku auto nastartované.. Tady u nás je to spíš komfortní věc. Je ale pak nutné mít zdroj buď trvale připojený, aby udržoval teplotu, to jsou ty s nižšími výkony a nebo silnější, co by uměl prohřát ten motor v nějakém normálnám čase na nějakou vhodnou teplotu. Jinak to pozbývá smysluplnosti, ale hlavně to připojovat a odpojovat děsne rychle přestane bavit :-D

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 03.10.2017 13:09
od Tazipes
Dobrá tedy, nebudeme používat název Aliexpress, název čínského e-shopu, přes který bychom nakoupili teplovodní předehřev motoru značky Simatec. Spokojíme se s odkazem na českého dodavatele téhož, který garantuje dvouletou záruku a certifikaci pro Evropu. Osobně si nemyslím, že pro mě by něco podobného bylo zcela od věci. Můj denní kilometrový nájezd v -5 st, znamená, že většinu trasy jedu se studeným motorem. V to nepočítám ranní, ne zcela optimálně u mé Kii vyřešené odmrazování a odmlžování čelního okna, kdy po naložení tří dětí a mé maličkosti, toho z auta není moc vidět. Ráno jedu do jedné vesnice do školky, do druhé do školy a domů. Dohromady 15km. Auto vystydne, odpoledne to samé s tím, že jedem ještě kousek dál za kopec, kde auto znova vystydne a večer zpět zase 15km. Takže pro motor žádný ideál. Z tohoto důvodu se pídím po možnostech, jak tento nevhodný provozní cyklus vylepšit. To, že si někdo myslí, že je předehřev motoru na dvě věci je sice také názor, ale moc mi nepomůže.

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 03.10.2017 13:20
od only_one
pokud to bude udělané správně, bude to mít optimální výkon, budeš mít vyřešené napájení, budeš to chtít pořád připojovat a odpojovat, pak to smysl má a vyřeší to pár detailů okolo studeného startu. Ale daleko lepší by bylo nezávislé teplovodní topení se vsím všudy, jenže to je za uplně jiný kredit.

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 04.10.2017 09:01
od Fofeňaníkovová
Sanchez píše:Akékoľvek opotrebenie studeného motora je prirodzené a bežné.

1. Jedno naštartovanie studeného motora = rovnaké opotrebenie ako 50 km jazdy so zahriatym! Aj potenie v lete je prirodzené a bežné, ale predpokladám, že radšej používaš klímu.
2. 6 km sa dá odšoférovať aj v hrubej zimnej bunde, niekto ale môže jazdiť viac a nechce mrznúť/zastavovať kvôli vyzliekaniu.

Takže ak niekto jazdí veľa alebo si chce auto nechať dlhšie tak je to určite dobrá vec.

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 04.10.2017 09:19
od only_one
no nepleťte si předehřev motoru s nezávislým topení,. To že bude blok teplejší (a rozhodně nebude mít 90° nenahrazuje a nepomůže vymrzlemu interieru. Topit to bude samozřejmě hned, ale bude to taky trvat než by auto bylo vytopené komfortně.
Bunda se jen tak sundavat nebude :-D. V našich podmínkách je tenhle předehřev jen takovej petrolheadí úchylnej doplněk, kdo by chtěl pro to auto udělat něco navíc. Ale pro komfort a pohodlí to prostě chce nezávislé topeníčko, to je pak uplně jiná liga zimního provozu

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 04.10.2017 09:24
od Fofeňaníkovová
Aj to ale záleží či teplovodné alebo teplovzdušné, teplovzdušným zasa veľmi nepomôžeš motoru.

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 04.10.2017 09:46
od Fofeňaníkovová
Vidím, že máš vlastný rozum...

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 04.10.2017 12:09
od Mirse
@Sanchez: Alebo je plán mať Kia 20 rokov?
Popravdě když vidím do jakých průs..ů se automobilky podle " pánů odborníků " z Bruselu řítí tak ano - chtěl bych mít tu svou atmosféru klidně 20 roků :D :D :D
I když samozřejmě vím, že je to nereálné ale kdyby to šlo tak raději tuto variantu nežli novou tříválcovou příšerku s dvaceti filtrama různých částí a která po 100 tisících zkolabuje :lol: Brát prosím s nadhledem ... :yes:
Jinak občas služebně navštívím Švédsko a tam je normální mít ve městech na parkovištích zásuvky pro ohřev aut v zimě ale spíš to udržuje interier a skla v přijatelné teplotě - jestli to i má tepelný dopad i na motor jsem si nevšiml ale je fakt, že zimy na severu a naše se asi srovnávat nedají :no: , je rozdíl startovat a zahřívat motor při -10° nebo -40° :roll:

Re: Predohrev motora

PříspěvekNapsal: 04.10.2017 18:15
od only_one
20 let současné motory a Gdi? :-D no pokud najedete do 10tis ročně, pak by to mohlo vyjít. Dnešní auta jsou spotřebák a je nutné se s tím smířit