Stránka 1 z 1

lupnutie/hegnutie motorom 1,6 CRDi, 85 kW, 2009

PříspěvekNapsal: 19.08.2015 22:19
od paulus33
ahojte, mám doma asi mesiac KIU, takže som tu nový. Skúšal som hľadať podobný problém, ale bez úspechu.
Problém je v tom, že auto vydáva zvuk podobný puknutiu (také lupnutie) a súčasne jemne trhne celým vozom. Nastáva to:
1) vyššia rýchlosť cca 70km/hod, chcem ubrzdiť motorom, vyšľapnem plynový pedál a prejavia sa hore uvedené veci, zošliapnem plynový pedál a znovu to isté. Keď zaberie motor, je cítiť kopnutie/trhnutie.
2) radenie 3,4,5 pri vyššej rýchlosti. Preraďujem z 3 do 4 alebo vyššie a nastane podobný jav
2) včera v kolóne pred Záhrebom sa to stávalo aj pri jednotke, keď som sa striedavo pohýnal a brzdil asi 1km...

Mechanik sa nebol na ňom previezť a tvrdí, že to môže byť vo vôli prevodovky, spojky, čo sa mi veľmi nezdá. Autíčko má nabehnutých 185.000km a posledný min 3000km som na ňom urobil ja. Je max zachovalé, poniektorí tvrdia, že interiér vyzerá ako keby včera vyšlo zo salónu, takže max spokojnosť, len ma trápi vyššie opísané.

To naozaj nikto nevie poradiť, že či je to spojka, alebo uloženie spojky, prípadne niečo iné? Nikto nemal podobný problém? Priznám sa, som trochu sklamaný, pri forďackom fóre, chalani nemali problém so žiadnou radou a minimálne sa ma snažili nasmerovať ma za vyriešením problém, keď už nevedeli kudykam... Týmto som sa nechcel nikoho z vás dotknúť, je to len o mojich pocitoch

Re: lupnutie/hegnutie motorom 1,6 CRDi, 85 kW, 2009

PříspěvekNapsal: 19.08.2015 23:49
od crui5er
Může to být i poškozený silentblok motoru. Jinak na Fordu jsou vetší odborníci, protože se Ford víc kazí :) Ne dělám si srandu, Ford Focus bylo svého času nejprodávanější auto v EU, takže proto má fórum tak silnou základnu.

Re: lupnutie/hegnutie motorom 1,6 CRDi, 85 kW, 2009

PříspěvekNapsal: 20.08.2015 00:13
od crui5er
:D

Re: lupnutie/hegnutie motorom 1,6 CRDi, 85 kW, 2009

PříspěvekNapsal: 20.08.2015 06:45
od Prokeš
Jseš asi první s touto závadou,a asi to budeš muset nechat na servisu :kia:

Re: lupnutie/hegnutie motorom 1,6 CRDi, 85 kW, 2009

PříspěvekNapsal: 20.08.2015 07:04
od Berka
Je zajímavé že budu taky zmiňovat Forda, ale jednou se se svezl Transitem který dělal přesně to samé a byl to prasklý synchron v převodovce.

Re: lupnutie/hegnutie motorom 1,6 CRDi, 85 kW, 2009

PříspěvekNapsal: 20.08.2015 16:46
od paulus33
Ok, díky páni, budem to riešiť a zdarný výsledok určite zverejním.

Má niekto predstavu, že čo stojí výmena (práca+mat) synchrónu na prevodovke? Aj keď trošku mi to nedáva zmysel, lebo ak 1+2=synchrón, 3+4=synchrón, 5=synchrón, či?
A ja mám problémy na 3,4,5 vo vyššej rýchlosti, to by museli byť poškodené obidva a ešte aj to čo opisujem pred záhrebom by nasvedčovalo tomu, že aj ten tretí by bol poškodený...

Re: lupnutie/hegnutie motorom 1,6 CRDi, 85 kW, 2009

PříspěvekNapsal: 06.04.2018 10:20
od natar11
Jak to dopadlo?
Mám podobný problém Ceed 1,4 CRDI - 2013. Po bržděni motorem a náhlým přidáním plynu se projeví tento problém (takové lupnutí).
Je pravda že převodovka má svou vůli. Když pohnete vstupní hřídeli při zařazené rychlost, je tam nějaká prodleva než se pohyb přenese do diferenciálu (osobně jsem to zkoušel - to by ale nebyla chyba ale vlastnost).

Re: lupnutie/hegnutie motorom 1,6 CRDi, 85 kW, 2009

PříspěvekNapsal: 19.06.2018 17:31
od paulus33
dopadlo to tak, že som to nechal tak. Akurát dnes som to začal riešiť po 100km jazde (ináč jazdí autom manželka), skrz blížiacu sa dovolenku v Hr. Zatiaľ je podozrenie na dvojhmotu alebo chytnutú/načatú tanierovú pružinu. Akurát sa chystám objednať sa do servisu. Pritom mi asi pred rokom menili spojku a upozorňoval som ich na toto, pravdepodobne sa na to vykašľali...

Akurát ma napadlo, či moja kia má dvojhmotu, práve som zistil, že nemá! Takže u mňa to bude niečo iné...

Re: lupnutie/hegnutie motorom 1,6 CRDi, 85 kW, 2009

PříspěvekNapsal: 20.06.2018 08:58
od only_one
Zkontroloval bych vnější uložení, silenbloky, uložení tlumičů, stav přužin jestli není prasklá, poloosy vnější i vnitří klouby. Tady může být uplně stejný problém a taky to lupe při změně zatížení. Tohle by ale zkušený mechanik měl docela rychle odhalit odkud přibližně zvuk jde..