Stránka 1 z 5

Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 25.10.2015 20:19
od pavlikxss
Ahoj nekupoval to uz nahodou nekdo na ceeda? Neni to bezne k sehnani tu v CR a tak zda nekdo nema zkusenost s koupi v zahranici, ebay, dx ci aliexpress :)

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 21.01.2017 11:49
od only_one
obnovím téma? mátě nekdo na Crdi? Mě se jaksi nafta nezahřeje teď ani po 20km a když už to vypadá že alespoň voda je na nominálu, tak kilometrovej kopec to ochladí o dvě čárky :|

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 08:41
od Berka
Ono to nemusí být termostatem. Při těchto nízkých teplotách by se motor, který pracuje s malou zátěží, uchladil i bez velkého chladícího okruhu (chladiče). Mám to podobné, do teplot kolem -4°C se mi chladící kapalina ohřeje na provozní teplotu cca. po 8-10 km jízdy. Motor při této počáteční jízdě dost šetřím, asi jako většina řidičů, takže moc tepla nevytvoří.
Pokud teplota klesne někam k -12°C a níž, ohřeje se chladící kapalina až tak po 15km a vždy se stane, že při jízdě z kopce (stačí 300m a víc) jakmile nepřidávám plyn teplota sleze minimálně o jeden, ale někdy i o dva dílky dolů. Udělá to jen v té počáteční fázi, kdy se ohřívá jen motor a běží topení. Po úplném ohřátí motoru to už neudělá, protože tomu právě stačí zabránit termostat, který může úplně uzavřít velký okruh. Došlo by k tomu také, ale až po několika kilometrech klesání. Ale během prvních kilometrů při velmi nízkých teplotách, kdy se motor teprve ohřívá, není po ubrání plynu žádné zbytkové teplo a tak jeho teplota začne zase sama klesat.
Tomu by právě zabránila ta clona na masce. Bohužel, kdo jezdí často po dálnici, by mohl mít opačný problém. Při vysoké zátěži (rychlosti), by začalo docházet k přehřívání motoru i v případě že okolní teplota je hluboko pod bodem mrazu. Vím to z vlastní zkušenosti na služebním vozidle VW. Pokud jsem jel po dálnici příliš rychle a motor točil hodně otáček, začala růst teplota motoru, musel jsem vždy zpomalit třeba na 120 km/h a po pár minutách byla zase v normálu.
Ideální řešení jsou elektricky ovládané lamely před chladičem. Několik automobilek je využívá.

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 12:15
od Berka
A přes ten chladič jde ten studený vzduch kam? Co je za ním? :-)

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 12:36
od souk69
:lol: No motor,že? :D Pravdou je , že clonu jsem naposled používal před lety na Š 120. Od tě doby jsem ji nemél na žádném autě. Mám Ceed v naftě, v současných mrazech začne proudit teplý vzduch z topení tak po cca 5 km.

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 12:52
od only_one
vyměnit termostat :-DDD rada roku u nového auta.

No vyzkoušenej karton před chladičem a v -15 výrazně lepší náběh teploty jak kabiny tak provozní. Ale nedaří se mi sehnat nějaká elegantní varianta co se dělá třeba na škodovky s těma přesnýma záslepkama masky..

Ty Crdi jsou vážně neštěstí na provoz. Už jen to, že poslední nafta má tepelnej zábal vany s olejem svědčí o tom, že má hodně málo zbytkového tepla.

Výhodou ale je, že jak se to neumí ohřát, tak se ani nepouští regenerace :-D spustila se mi až včera po 600km.. což je snad poprvé co to bylo takhle uživatelksky normálně snesitelně po delším nájezdu :D :D :D

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 13:11
od Berka
To jsem neřekl, ale snížíš tím proudění ledového vzduchu na motor, který má už tak problém se ohřát. Prostě clona před chladičem by v těchto mrazech určitě pomohla.

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 13:31
od zaplosak
tak jsem to dnes schválně sledoval jak se motor zahřívá a kdy to začne topit, jel jsem úplně normálně, teplota venku - 10.
Větrák začal pomalu foukat přesně po jednom km. (automatická klima), ve dvou se objevila první čárka na budíku a v pěti km. tam bylo všech 5 čárek a větrák jel jak piliňáky....

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 14:10
od Štefan BY
Lenze on ma benzinovu 1,6ku, nie naftu :!:

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 15:17
od mv12
S maskou neporadím :lol: ale k tomu, jak se zahřívá 1.6 GDI v mrazech jsem tu už v jiném tématu psal toto (kopíruji):
topí to opravdu rychle, ale to bude dáno tím pomocným PTC topením. Začne to topit už chvíli po vyjetí a to je motor ještě hodně studený (na displeji palubního počítače ještě ani čárka na stupnici). Při jízdě na sraz v ČB jsem vyjížděl v -21°C a pozoroval jsem, jak to dlouho bude trvat. Ujel jsem celých 18 km, než PP ukazoval plnou provozní teplotu. Dnes jsem to pozoroval v poledne při -12°C a trvalo to asi 12 km. Při -9°C asi 7 km.

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 15:20
od only_one
Gdi topí a zahřívá se úplně normálně. Naftak se samozřejmě snaží zahřívat kabinu , takže začne taky celkem rychle s vlažným vzduchem, problém je , že jeho nárůst teploty je hodně pomalej a dlouho to trvá a má problemy v tehle mrazech udržet provozní teplotu.

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 22.01.2017 15:25
od zaplosak
Štefan BY píše:Lenze on ma benzinovu 1,6ku, nie naftu :!:

1.4 pouze, mě jsem to tam blbě, opraveno...

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 25.01.2017 09:59
od rudolf.tomka

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 10.12.2017 12:56
od pacesol
Mam 1,6 CVVT a problem s teplotou motoru resim kazdy rok. Zatim kartonem. Termostat mam dobry, takze moudrou radu na jeho vymenu nechci slyset. Ma nekdo nejaky odkaz, kde koupit neco na zkryti chladice?

Re: Zimní clony na masku chladiče

PříspěvekNapsal: 10.12.2017 13:19
od Berka
Bohužel asi ne. Také to asi tak 2 roky hledám, ale naše značka aut asi není pro výrobce atraktivní. Pokud někdo něco najde, byl bych za odkaz rád.