Stránka 1 z 1
Seřizování vůle ventilů

Napsal:
16.04.2016 21:08
od Paja1971
Chtěl jsem zeptat, u motorů 1.4 CVVT (2009) není hydraulické vymezování vůle ventilů, ventily se štelují ručně. V manuálu je napsán interval jejich kontroly, seřízení ne. Motor má najeto 64 t. km a mám pocit, že má studený takový traktorovější chod, po zahřátí už se mi to ani nezdá. Nemám ten motor ještě naposlouchaný a zvykám si. U minulého auta jsem měl hydroštely a po nastartování pár sekund občas některý z ventilů klepal, což je normální.
Chci se zeptat, kdy je v reálu potřeba u 1.4 seřídit vůle ventilů tzn. okolo jakého zhruba nájezdu? Kdy vám to dělali v servisu nebo kdy jste si to dělali sami?
Re: Seřizování vůle ventilů

Napsal:
16.04.2016 21:25
od Paja1971
Samozřejmě se seřídí.
Odesláno z mého Vodafone Smart ultra 6 pomocí Tapatalk
Re: Seřizování vůle ventilů

Napsal:
18.04.2016 10:37
od Paja1971
Tak jsem se ptal v servisu a seřizování vůle ventilů se snad dělá nejdříve po 120.000 km a je to větší akce, vačka dolů, rozvody také.
Re: Seřizování vůle ventilů

Napsal:
22.07.2016 10:40
od solimx
ventily sa "nastavit" nedaju. Ventily sa casom zaklepavaju do hlavy, a zmensuje sa vola medzi vackou a miskou nad ventilom. Az zacne ventil trvale podfukovat, vacka jazdi v podstate po miske non stop. Ventily sa zaklepavaju samozrejme jak pri benale tak pri plyne. Tak ono by to vyriesili tvrde sedla ventilov, robi sa to, tak si mozeme vybrat ci menit misky, alebo raz vymenit sedla a je pokoj... teda az na tie rozvody.
Ale vratim sa ka nastaveniu venilu. Pod kazdkou vackou sa zmera vola pri ucritej teplote motora. Misky su velmi tvrde, tie sa vyhodia a daju sa nove misky s presne definovanou vyskou aby bola zase dosiahnuta pozadovana vola vacka miska. Cena misiek je vysoka ako inak.
Som doteraz nenasiel nikde na forach cednika so zaklepanymi ventilmi pripadne, ze by sa museli robit vole ventilov. Mna ako LPGeckara to zajima o to viac.
Re: Seřizování vůle ventilů

Napsal:
27.02.2019 16:07
od Tazipes
Nezná někdo intervaly, ve kterých se mají pohybovat ventilové vůle u 1,6 CVVT 92 kW? Já jsem totiž narazil na dva.
Autorizovaný servis Kia a jedna ruská kniha typu Urob si sám říká - výfuk 0,10-0,30, sání 0,15-0,35
a v jednom anglickém net manuálu a polském garážovém videu jsem narazil na výfuk 0,22-0,28, sání 0,17-0,23
V první variantě mě zaráží 0,10 na výfuku. U aut, co jsem měl doposud, bývaly hodnoty pro výfuk vyšší než pro sání a bývalo to přes 0,20.
Re: Seřizování vůle ventilů

Napsal:
27.02.2019 21:07
od pacesol
Sání 0,20 výfuk 0,25 Byl jsem na kontrole letos v lednu. Zítra budu dělat repas hlavy. Nastavování není možné. Musí se měnit hrnky. Tedy toto jsou hodnoty, na které mají být vůle nastaveny. Odchylka je možná 0,05 +-.
Re: Seřizování vůle ventilů

Napsal:
28.02.2019 08:13
od Nole
odchýlka je +/- 0,03
ako na saní, tak na výfuku
určite by som nešiel do 0,05 a hlavne do mínusu nie
hrozí podpálenie ventilov