Stránka 1 z 1
Sklbanie motoru pri zapnutej klimatizacii - 1.4 CVVT 77kW

Napsal:
22.06.2016 23:15
od sili
Nestretol sa niekto s tym, ze mu pri zapnutej klime mierne sklbe motorom? Je to citit ako velmi jemnu a chvilkovu stratu vykonu. Bez klimy je vsetko OK. Ako keby sem-tam (je to nahodne a pri vsetkych otackach motora) siel kompresor o nieco tazsie. Auta predtym mi to nerobili.
Re: Sklbanie motoru pri zapnutej klimatizacii - 1.4 CVVT 77k

Napsal:
22.06.2016 23:38
od sili
Sam si odpoviem, mozno niekomu pomoze.
Z hyundai fora:
A k tej klimatizacii. Uz nejaky ten cas pracujem s autoklimatizaciami a jav, ktory Vy popisujete ako sklbnutie je normalny pri kompresoroch pouzivajuci na zapnutie elektomagneticku cievku.
Su typy kompresorov, ktore vedia plynule regulovat svoj vykon, ale tie Hyundai nepouziva, lebo su drahe!!!
To sklbnutie sa prejavi pri zopnuti kompresora. Napln, ktora sa pouziva v klimatizaciach, je niekde plyn a niekde kvapalina a prave v kompresore sa meni na kvapalinu. Predstavte si piest ktory musi vyrobit taky tlak, aby stlacil plyn a urobil s neho kvapalinu a budete vediet kolko energie na to treba. Tu energiu potrebuje pre svoju spravnu funkciu aj kompresor a tam vznikne to sklbnutie. Urobi to vzdy ked sa kompresor zopne.
Tolko pre vysvetlenie. V servise Vam s tym nepomozu!!! Je to vlastnost!!!

Re: Sklbanie motoru pri zapnutej klimatizacii - 1.4 CVVT 77k

Napsal:
23.06.2016 09:41
od Jakub
Navíc se kompresor odpojuje při vyšším zatížení motoru (např. při akceleraci) a poté opět připojuje.
Kompresor regulaci má, ale jen mechanickou podle otáček.
Re: Sklbanie motoru pri zapnutej klimatizacii - 1.4 CVVT 77k

Napsal:
23.06.2016 10:14
od Ceed_BB
Ano presne takto sa správa aj moja 1.4 66kw ... ale eni to az take strasne dá sa s tym jazdit ... a po dialnici to ani necitit.. skoda ze KIA na takomto setri :-/