Stránka 1 z 1

po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 18.10.2016 22:46
od Korpiklani
Zdravim, mam dotaz na vas zkusenejsi.
od 1.6.2016 mam najeto 20 000km, posledni. prvni 2 mesice byl stav oleje v poradku, po vrchni rysku cca do 7000km. Ted mam 2 a pul mesice najezd 1000km/tyden, hlavne po dalnici pri 120km/h a olej mam na puli. Mate s tim zkusenost?

Jeste mam dptaz ohledne zaruky, je lozne v ralci zaruky vyuzit jakykoliv KIA servis v EU?

Re: po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 19.10.2016 07:37
od only_one
ohledně oleje je to dost mrzuté, tolerance spotřeby je až 1l na 1000km :( což může tedy na 5000km vytáhnout celou náplň oleje... Nepochopitelné, ale možné, pokud bys měl olej mezi pulkou rysek - je to spotřeba cca 0,5l.

Re: po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 19.10.2016 12:23
od zulyk
pokial tam mas nejaky olej s nizkou viskozitou, tak je mozne, ze je spotreba oleja jednoducho vyssia, zvlast, ked ako pises, mas dost vela tras po dialnici...co sa tyka tej zaruky, tak myslim, ze by s tym nemal byt problem

Re: po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 19.10.2016 20:15
od zbojnik
Ja som to spozoroval už pri 6000 km. Jazdím diaľnice, okresky cca 50 na 50. Olej môžem dolievať doma alebo treba ísť do servisu ?

Re: po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 19.10.2016 20:28
od Beda
Doma, v servisu by jsi zbytecne platil balik za jejich olej ... a nic jim hlavne nerikej, jen kdyby to zralo olej moc :huh:

Re: po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 19.10.2016 20:44
od zbojnik
Dík za info.
Je to bežná spotreba oleja ? alebo to indikuje nejaký problém.

Re: po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 19.10.2016 21:34
od mv12
Já nemám takový nájezd, nenajel jsem víc jak cca 12 tis. km za rok, takže to nemusí být porovnatelné, ale spotřeba oleje byla vždy tak minimální, že jsem jí na měrce nepoznal, prostě pořád max... Na reklamaci to ale podle mě není, spotřeba oleje může být obecně i mnohem větší (jak už psal only_one), to co uvádíš ty není zase tak moc... Sleduj to dál, případně dolej, když budeš na minimu. Taky to může být jen přechodné a s přibývajícím celkovým nájezdem to může klesnout, stejně jako spotřeba benzínu. Těžko říct.

Re: po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 20.10.2016 11:35
od HarvyM
Ahoj. Já nedoléval do 60.000 km (nebylo to potřeba), od té doby musím dolévat 1 L na 30.000 km což je podle mě v pohodě.

Re: po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 22.10.2016 11:05
od TatkaSmoula
Zprava smazana

Re: po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 22.10.2016 13:32
od mv12
Trochu se tu motají 2 věci dohromady.

1) Záruční oprava - jedině autorizovaný servis. Jakýkoli jiný neprovede opravu na záruku a bude to chtít zaplatit :D (pokud není charita :lol:).
Ze zákona lze jakoukoli reklamaci podávat u prodejce (na jakékoli jeho pobočce). Pokud to prodejce, výrobce či dovozce umožňuje (ale není to zákonný nárok), i na jakémkoli místě, které k přijímání reklamací nebo záručních oprav určil. :kia: má v záručních podmínkách napsáno: "Záruka pro nové vozy po dobu 7 let / 150 000 kilometrů v Evropském hospodářském prostoru, včetně Švýcarska", tj mělo by snad jít reklamovat u všech autorizovaných prodejců v těchto zemích.

2) Servisní prohlídky, údržba a mimo záruční opravy v době platné záruky na auto.
Ano ze zákona automobilka nemůže záruku oficiálně vázat na autorizovaný servis. V praxi ale docela problém, protože jí může vázat a váže na použití materiálů a dílů kvalitativně shodných s originálními, výrobcem předepsaných servisních postupů apod. A to rozhodně neprokazuje servis, ale uživatel... Je to i v záručních podmínkách, že provozovatel je povinen zajistit správnou údržbu atd. jinak záruka padá. Ano, pokud najdeš spolehlivý servis, který si mj. napříkad platí přístup ke :kia: servisní dokumentaci, aktualizacím softwaru atd. (kolik % takových servisů to asi je ?) a může tak snadno prokázat, že ty předepsané postupy aspoň teoreticky může znát a tedy i že je vůbec mohl dodržovat (možná snad kromě jednoduchých úkonů jako výměna oleje apod.), jsi schopen si vše ohlídat, prokázat, jsi ochoten dohadovat se pak případně o záruku s autorizovaným servisem a máš nervy a peníze i na případný soud, pak to není problém. Otázka je, jestli to za to stojí. Rozhodně to ale není o tom, že zajedeš kamkoli, necháš si dát razítko do servisky a jsi v klidu. Možná ano, ale do prvního problému... Tím nijak netvrdím, že nelze jezdit do neautorizovaného servisu. Jen to prostě něco obnáší...

Re: po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 22.10.2016 15:02
od TatkaSmoula
A koneckoncu, .......

EDIT snike: ... uživateli GeneHawkins bylo uděleno varování :!:

Re: po 20 000km pul olejove nadrze a prohlidka v zahranici

PříspěvekNapsal: 24.10.2016 17:23
od Korpiklani
Koukam, trochu se to tu rozjelo. :drink:

Ale 1. slo mi o vase poznatky, jak jste na tom s dolevanim oleje, jelikoz jsem na 21 000km necham ho rovnou vymenit.

2. slo prave o pravidelne prohlidky a zarucni servis v ramci EU a Svycarska, coz jsem prehlidl v servisni knizce :oops: takze neni zadny problem.

3. jinak co se tyka neautorizovaych servisu!, zaruka autom nezanika I kdyz s tim myvaji problem, ale kdyz se prilozi presna dokumentace, spravne dily, tak i by to nemel byt problem. Ovsem zalezi co a jak. Kdyz pujde o vetsi zasah dostavby karoserie nebo motoru, tak to bude problem.