Stránka 1 z 2
Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
09.01.2017 21:58
od ladlen
Máte niekto podobné skúsenosti s výmenou žhavičov, aké sa stali na synovom ceede? Minulý týždeň, pár dní pred ohlasovanými veĺkými mrazmi sme chceli vymeniť žhaviče na jeho ceede r.2007. V Novom Topcare Dolný Kubín ich ani vôbec nemali, v Unicare L.Mikuláš to boli ochotní urobiť, ale s upozornením, že ak sa niektorý pri výmene zlomí, musia zavolať špecializovanú firmu a bude to stáť za kus okolo 150 euro. Tak sa syn spoľahol na servis v BA, dnes tam bol, samozrejme dva žhaviče sa pri demontáži zlomili, takže špecializovaná firma to príde riešiť v stredu. Cena okolo 300 euro. Stalo sa niečo podobné aj Vám v značkovom servise KIA?
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
09.01.2017 22:06
od Berka
U Kie se mi to nestalo, ale kamarád měl stejný problém na Citroenu. Tohle je věc kterou nejde ovlivnit a je dobře že vás na to servis dopředu upozornil. Není to chyba demontáže, někdy to prostě jinak nejde. V určitém bodě se svíčka kousne a už nejde ani zpět.
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
10.01.2017 08:24
od Mirse
Mám bohužel stejnou zkušenost s bývalou dieselovou Xsarou, při výměně v autor.servisu mi při demontáži zalomili jeden žhavič ale vyndali ho sami a bez pro mě navýšení finančních nákladů...
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
10.01.2017 09:06
od melonsvk
To je ale snad problem servisu, nie? To akoby vam povedali "tak, teraz vam vymenime olej, nejaky vam tam uz dame, ale ked sa vam zadre motor, opravu budete platit sami".
Uz to vidim, zrieknu sa zodpovednosti a zalomia vsetky, pretoze sa s tym nebudu srat a vykaslu sa na nejaku citlivu pracu, lebo "on to aj tak zaplati".

Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
10.01.2017 12:24
od Berka
Není to problém servisu. Proto na případné riziko upozorňují a nikdo je nemůže nutit pouštět se do opravy. Musíš si uvědomit, že opravují starší vozidlo kde spoustu věcí nelze ovlivnit.
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
13.01.2017 01:00
od ladlen
Len ako dovetok, špecializovaná firma zalomené žhaviče vymontovala a celá výmena aj s opravou stála "len" 340 euro. A to ešte synovi v servise tvrdili, že mal vlastne šťastie, lebo niekomu pred ním aj špecializovaná firma zalomené žhaviče vymontovala tak, že nejaké časti z neho spadli do motora a museli rozmontovať aj motor.
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
13.01.2017 23:25
od Beda
Mne nestras, zitra jdu na Santa Fe menit zhavice

Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
20.01.2017 15:46
od ladlen
A dovetok č.2:
Keď si syn auto už po výmene žhavičov v servise prevzal, tak mu na ceste domov cítil veĺký smrad, ako dym, že musel otvoriť okná, aby mohol v ceste pokračovať. zavolal do servisu a tam mu povedali, že to sa odpaľuje nejaká tekutina, ktorú použila firma pri vyberaní zalomených žhavičov a že po pár dňoch by to malo prestať. Ale neprestalo a včera v servise zistili, že nebol dotiahnutý jeden žhavič a okolo neho mu unikal dym z motora. Takže, niekedy aj v KIA značkovom servise natrafíte na Pata a Mata.-.((ä
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
21.01.2017 09:10
od Beda
- Offtopic :
- PS: vymenu zhavicu jsem vzdal, kdyz uz jsem asi hodinu lezel na motoru a koukal, co vse musim ze zadni casti motoru sundat, abych se na ne dostal, tak jsem si rekl, ze to rad prenechem servisu
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
21.01.2017 11:08
od spazy
https://www.youtube.com/watch?v=W9lzWWGj8LM chlapi co Vy na to ?
1.58 - 2.28 ma to dosatlo
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
21.01.2017 17:30
od ladlen
A dovetok č.3: Syn včera na ceste z BA domov na Oravu zistil, že mu zrejme nejde turbo. Bol som to dnes ráno vyskúšať, bolo to skutočne tak. Zašiel za kamarátom, ktorý robí diagnostiku aút, tam mu počítač ukázal, že chyba ja v systéme EGR. Otvorili kryt motora a príčina bola hneď jasná, odpojený konektor systému EGR, ktorý je kúsok od jedného žhaviča a elektronika preto odstavila turbo. Naozaj nechápem, akých opravárov tam majú, ale ak takto opravujú aj Mercedesy, tak musia mať servis plný každý deň.
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
21.01.2017 21:54
od Berka
Tak to už je smutný, každý mechanik by si měl práci v klidu po sobě zkontrolovat, protože u některých součástek by mohlo jít o život. Zde jsou možné dvě příčiny. První, že mechanik byl úplné vyplašené pako, který není schopen samostatné práce. Druhá možná příčina může být v přílišném tlaku na mechaniky ze strany vedoucích na rychlost oprav. Pak se stává že se ze samého stresu něco zapomene. Obojí je špatné a stejně nebezpečné.
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
21.01.2017 22:50
od ladlen
Ja by som sa priklonil k prvej tvojej verzii, pretože servis nebol pod stresom, syn ráno o 9 hod auto pristavil a večer okolo 17 hod si ho bol prevziať. Toľko lajdáctva pri obyčajnej výmene žhavičov, to sa fakt nevidí, neviem si predstaviť, čo by na také služby povedali zákazníci, ktorí majú Mercedesy a chodia ich servisovať tiež tam.
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
04.12.2018 16:47
od RAJKO
Žhavič sa otrhne keď ho nejaký chytrák dotiahne inak ako správnym momentom.
To znamená že nové auto mali dotiahnuté orig. tak by sa to nemalo urvať pokial idete podla postupu.
Ak sa otrhne žhavič tak na 99per. už boli menene !!a neodborne bez správneho momentu.!!
To video na yout. je tak ako to má byť.
Žiadny mechanik nenesie zodpovednosť za stav žhaviča majitela vozidla... tiež upozorňujem ...,ale ešte sa mi nestalo že by som odtrhol.
Mám podozrenie že si to niekto aj vymýšľa aby sa obohatil obzvlášť pri žhavičoch dotiahnutých od výroby.
Re: Výmena žhavičov Kia ceed

Napsal:
14.03.2022 23:03
od Pepa59
Prosím o radu: Mám řadovou garáž, v této době tam bývá kolem 8 - 10 stupňů. A najednou mi první start trvá asi tak jednu sekundu, dosud to vždy bylo "na brnknutí". V podezření na žhavení jsem zkusil nažhavit, vypnout zapalování a nažhavit znova - a naskočil zase na brnknutí. Tak jsem chtěl zkusit žhavící cívky. Ty mají mít odpor asi 0,8 - 1 ohm, takže čtyři paralelně (jsou na jednom přívodu, tedy paralelně) musí mít asi 0,2 - 0,25 ohmu. Netroufám si demontovat vrch motoru, jen ten nacvaknutý plast. A vidím jen levý žhavič, docela hluboko utopený. Ale dostal jsem na něj měřícím hrotem a proti kostře mi to ukázalo
asi 5 ohmů!!! 
(Měřeno 2x dvěma různými multimetry.) To by znamenalo, že jsou všechny vadné... Najeto mám jen necelých 82 tkm.
Měřím na správném místě (ten šroub M4)? Fotky jsou samozřejmě foceny zepředu, detail je na celkovém pohledu vlevo nahoře, tedy zezadu - od spolujezdce.