Stránka 1 z 4

Turbo v ceed-ke CRDI

PříspěvekNapsal: 29.03.2009 14:08
od spazy
Ahojte, chcem sa spytat, co sa tyka turba, ci ho na zaciatku jazdy mazete, po skonceni jazdy chladite ako dlho, ci je ho velmi pocut ci nie, zevraj sa odporuca po dlhych cestach chladit, co si o tom myslite?

PříspěvekNapsal: 29.03.2009 14:14
od greenca
určitě by se mělo turbo zchladit po větší zátěži a to platí všeobecně a ne jenom pro CRDI motory.
Postačí nechat běžet motor na volnoběh tak 2 minuty.

PříspěvekNapsal: 29.03.2009 16:46
od Mexican
greenca píše:určitě by se mělo turbo zchladit po větší zátěži a to platí všeobecně a ne jenom pro CRDI motory.
Postačí nechat běžet motor na volnoběh tak 2 minuty.


2 minuty?? tak to snad nie :lol:

bohate staci pri zatazovej jazde (kopce, dialnica - kde sa drzia otacky dlhodobo nad cca 2200 otacok) zlozit pedal z plyny pri zjazde na parkovisko, resp odpocivadlo a pri volnobeznych otackach dojst na miesto, chvilu pockat a motor vypnut... cca 30-40 sekund... stat 2 minuty so zapnutym motorom sa u CRDi praveze moc nedporucuje - tak to pisu aj v manuale (vypinat motor po dobe necinnosti vacsej ako 1 minuta)

PříspěvekNapsal: 29.03.2009 19:48
od Raven
Cau, jelikoz se me zdala informace o nedoporuceni delsiho behu dieseloveho motoru prinejmensim podivna, prosel jsem manual od ceeda a tak nejak jsem nic neobjevil. Pravda, jen tak letem svetem....
Prosím o kulturu vyjadřováni.Děkuji....Upravil...Vladislav.




Mexican píše:
greenca píše:určitě by se mělo turbo zchladit po větší zátěži a to platí všeobecně a ne jenom pro CRDI motory.
Postačí nechat běžet motor na volnoběh tak 2 minuty.


2 minuty?? tak to snad nie :lol:

bohate staci pri zatazovej jazde (kopce, dialnica - kde sa drzia otacky dlhodobo nad cca 2200 otacok) zlozit pedal z plyny pri zjazde na parkovisko, resp odpocivadlo a pri volnobeznych otackach dojst na miesto, chvilu pockat a motor vypnut... cca 30-40 sekund... stat 2 minuty so zapnutym motorom sa u CRDi praveze moc nedporucuje - tak to pisu aj v manuale (vypinat motor po dobe necinnosti vacsej ako 1 minuta)

PříspěvekNapsal: 29.03.2009 20:45
od greenca
@Mexican

psal jsem po větší zátěží a asi 2 min.
Jinak tato věta (vypinat motor po dobe necinnosti vacsej ako 1 minuta),když je motor nastartový,tak je snad v činosti.A v,manuale jsem nic takového nenašel.A ani na školení o tom nebyla ani zmínka.

PříspěvekNapsal: 30.03.2009 22:35
od vladislav
Tak se zase pomalu vrátíme k tématu..A tím je turbo...Nebo to budem muset zamknout.Děkuji.Odstranil jsem příspěvky ,které sem nepatří....Vladislav.

PříspěvekNapsal: 04.04.2009 23:25
od spazy
no pekne, a rad by som vedel aj odpovede na prve otazky

PříspěvekNapsal: 04.04.2009 23:59
od Mexican
Spazy píše:no pekne, a rad by som vedel aj odpovede na prve otazky


ak myslys tu otazku o mazani, tak to ti nezodpovie nik.. turbo sa maze olejom z okruhu... co znamena, ze pri chladnom motore extremne netocit, resp nevystavovat neprimeranej zatazi... takisto pocas zimy nezohrievat motor systemom statia na mieste (vtedy koluje olej len motorom a turbo sa na volnobehu toci velmi pomaly, teda aj to mazanie je skor nic ako moc)

Re: Turbo v ceed-ke CRDI

PříspěvekNapsal: 05.04.2009 09:10
od Berka
Spazy píše:Ahojte, chcem sa spytat, co sa tyka turba, ci ho na zaciatku jazdy mazete, po skonceni jazdy chladite ako dlho, ci je ho velmi pocut ci nie, zevraj sa odporuca po dlhych cestach chladit, co si o tom myslite?


Samozřejmě. Vždy před vyjetím pořádně namažu turbo. Nejlépe z obou stran a nejvíc se osvědčilo staré dobré máslo. Po příjezdu domu vždy spolujezdec vyběhne, chopí se hadice s vodou do večera chladí turbo. Tady nastal trochu problém v zimě, jelikož nikdo nechtěl dělat spolujezdce, ale všichni chtěli řídit :)

No, a teď vážně. Před jízdou motor běží asi minutu na volnoběh protože nějakou dobu trvá než si upravím sedačku, dítě než se připoutá atd. Pak normálně vyjedu, ale dokud se motor neohřeje tak motor moc nevytáčim a nedávám plný plyn. Prostě mu dávám čas se probudit. Já bych taky hned po probuzení neběžel sprint.
Cose týká dojezdu, tak po příjezdu nechávám motor běžet asi 15s, ale pokud jsem předtím trochu víc šlapal na plyn tak ho nechávám odpočinout během posledních několika stovek metrů před zastavením a pak necham motor běžet trochu déle- asi 30-60s.

PříspěvekNapsal: 05.04.2009 10:13
od forrester
no je to vsetko pekne s tym chladenim ale, par sekund uplne staci....
tak sa vas opytam na situaciu, idete po dialnici niekolko stoviek az tisice kilometrov a musite tankovat ako ho schladite,ked tankovat zo zapnutym motorom je zakazane?? zatial som vzdy "vletel" na pumpu a ked bol volny stojan, normalne vypol motor natankoval a letel dalej :D

PříspěvekNapsal: 05.04.2009 10:22
od Berka
Když vím že budu tankovat, tak přeci neletím až na pumpu, ale tak kilometr před pumpou snížim rychlost, pár sekund taky trvá než dojedeš ke stojanu a u stojanu to necháš chvilku klapat než vylezeš. A je vychlazeno. Motor vypínam vždy jako poslední věc před vystoupením z auta.

PříspěvekNapsal: 05.04.2009 12:09
od Mexican
Berka suhlas... pred pumpu do pripajacieho pruhu bez plynu (cca 20 sekund), zaradenie sa k stojanu... vyberiem si penazenku, otvorim nadrz, popytam sa spolucestujucih ci nieco nechcu... 40-50 sekund ubehne ako voda

PříspěvekNapsal: 05.04.2009 13:04
od Raven
A co se stane. kdyz to spletes? Kdyz nejdriv otevres nadrz a az pak vyberies penazenku?? :D


Mexican píše:Berka suhlas... pred pumpu do pripajacieho pruhu bez plynu (cca 20 sekund), zaradenie sa k stojanu... vyberiem si penazenku, otvorim nadrz, popytam sa spolucestujucih ci nieco nechcu... 40-50 sekund ubehne ako voda

PříspěvekNapsal: 05.04.2009 13:40
od forrester
uz radsej nic nehovorim, tu su tusim sami "vyletnici, kilometer pred pumpou mam ist 70 po dialnici nie,omg?? :grin: " :grin: len si myslim ze to moc beriete vazne to chladenie toho turba, tisice ludi co jazdia po cestach mozno ani nevedia ze maju turbo pod kapotou, :grin: a ziadne chladenie ani nic podobne...

motor nechavam ist len ked stojim na :whistling: na nejakom odpocivadle,a potom hned zase valim dalej ..

PříspěvekNapsal: 05.04.2009 13:41
od slava
Než všechno pootvíráš, tak já jsem si už ze zoufalství okousal volant a dvakrát vynadal moderátorovi v rádiu. :grin: :grin: