Stránka 1 z 1

Cistenie EGR

PříspěvekNapsal: 20.07.2019 18:48
od winco
Zdravim lidi
Kto ma skusenosti s cistenim EGR ventilu a chladica EGR na 1.6 CRDI..... Mam kupeny starline egr&turbo cleaner no v navode sa pise ze na volnobehu dat trubku za vahovou vzduchu dole a nastriekat to do sania. Co som aj skusil par vstrekov tam islo pri kazdom vstreku s motorom cuklo. No radsej by som egr dal von len je k nemu hodne zly pristup a chladic je chladeny vodou takze odpojit to nemozem.

Nemate.niekto nejake typy triky ako egr poriadne vycistit?

Re: Cistenie EGR

PříspěvekNapsal: 20.07.2019 20:50
od Quadrant
Bohužel, nejlepší a nějdůkladnější vyčištění je pouze při rozborce.
Tyhle rádoby placebo čističe udělají více škody než užitku.
Navíc, takhle může vypadat i tvůj EGR ventil a intercoler :

Re: Cistenie EGR

PříspěvekNapsal: 21.07.2019 02:12
od Karens
Ten čistič pomôže tak na povlak, na hento len mechanické čistenie.

Re: Cistenie EGR

PříspěvekNapsal: 21.07.2019 10:44
od winco
Quadrant píše:Bohužel, nejlepší a nějdůkladnější vyčištění je pouze při rozborce.
Tyhle rádoby placebo čističe udělají více škody než užitku.



práve toto si aj ja myslím ale musel by som asi vypustiť vodu zo sustavy no neviem ako sa to v tomto motore vypušťa a odvzdušňuje....mám doma 2litre TOTAL GLACELF AUTO SUPRA čo som dával do Peugeotaz len neviem či možem naliať do Kii, ked tam je teraz nejaka modrozelena a toto je oranžová.

Re: Cistenie EGR

PříspěvekNapsal: 21.07.2019 10:51
od lubos550
Quadrant píše:Bohužel, nejlepší a nějdůkladnější vyčištění je pouze při rozborce.
Tyhle rádoby placebo čističe udělají více škody než užitku.
Navíc, takhle může vypadat i tvůj EGR ventil a intercoler :


"Moze" asi nie je uplne najspravnejsi vyraz v tomto pripade, lebo tak vypadaju po ucritom najazde kilometrov vsetky EGR ventily. Mnohe medzichladice sa nerobia ako vostinove, ale ako rurkove so spiralou po obvode, aby mali urcity samocistiaci efekt, ale ani to prilis nepomaha. Kto chce diesel, tak by asi mal mat urcite kominarske vzdelanie a zrucnosti.

Re: Cistenie EGR

PříspěvekNapsal: 21.07.2019 12:52
od Quadrant
Pokud sedí rok tvého auta co máš v profilu, což je 2012 a tedy je v provozu už téměř 8 let, tak s největší pravděpodobností by to vyčistit chtělo.
Na to si ale musíš odpovědět sám, jestli ti to za tu práci stojí, hlavně pokud to nezlobí a auto se chová normálně :huh:
Jinak, pokud dlouho nebyla vyměněná nemrznoucí směs kde se doporučuje její výměna po 4 - 5 letech, tak nemá smysl při jejím vypouštění snažit se jí zachytit všechnu a pak ji tam vracet.
V manuálu k autu musí být uveden typ antifreezu který tam můžeš dát, v žádném případě tam nedávej co doma najdeš :!:
Vypouštění se provádí v nejnižším bodě, hadice co vede z chladiče.

Re: Cistenie EGR

PříspěvekNapsal: 22.07.2019 09:05
od winco
Auto je rok výroby 2012 a určite by som to chcel vyčistiť lebo auto mám mesiac a neviem či to vobec bolo čistene niekedy a regeneracia DPF je každých 100km občas mi auto pri rozjazde alebo pri jazde na nizkych otáčkach v nejakej zápche cuká ale hvoroím len občas.....

No tak škoda vyhodiť tu nemrzku čo mám doma ak by pasovala tak ju tam nalejem len či sa može miešať oranžova s modorou? ....pri peugeote to bolo tak blbo riešene že nikdy nevytiehla všetka nemrzka z okruhu tak som tam musel liať to čo tam aj bolo...Ok takže na vypustenie nie je uzaver teda nikde a na odvzdušniť sa to má kde??? len to male plechove viečko čo je na chladiči ??? na motore alebo na radiatore kurenia sa nikde neodvzdušňuje?

Re: Cistenie EGR

PříspěvekNapsal: 22.07.2019 23:43
od Quadrant
Nikdy se nemrznoucí směs nemíchá s jinou :!:
Kdysi byl vypouštěcí šroub rovnou ve spod na chladiči, dnes už je to spíš rarita. Potom byl odvzdušňovací šroub přímo na hadici v motorovém prostoru která vedla do sahary do kabiny vozu, dnes už je to také rarita.
Jinak odvzdušnění se provádí nalitím po rysku, promačkat hadice od chladiče... Pokud voda klesne tak zase doplnit po rysku dokud se nepřestane hladina měnit.
Potom nastartovat bez zátky na cca 2 minuty a topení přepnout na teplý vzduch aby se otevřel okruh , vrátit zátku a projet to pomalu s kopce a pak do kopce aby se vyhnali vzduchové bubliny
Pokud bude hladina pod ryskou tak zase doplnit.