Iwanp píše:Keď mal môj starý ceed sw 1.6 GDi r2015 2 roky, začal som doň tankovať 95 z benzinolu a pridával som vždy VIF. po 2 rokoch, keď som išiel prvý krát na EK, mal som namerané hodnoty: CO pri voľnobehu= 0,0200 / CO zvýšene otáčky= 0,0400 / HC voľnobeh=2. Potom som tankoval 2 roky iba 100vku na Slovnafte a na ďalšej EK boli hodnoty : CO pri voľnobehu= 0,0000 / CO zvýšene otáčky= 0,0100 / HC voľnobeh=1 Uvedené údaje mám samozrejme z EK protokolu.
Trochu iny motor (1.4 TSI), kupene ako 3 rocna jazdenka so 48tkm, po 4 rokoch od registracie (po roku od kupy) pri 67t km robena STK. Od kupy bol "capovany" len rakusky benzin (vtedy este e5 + VIF):
CO pri volnobeznych otackach = 0
CO pri zvysenych otackach = 0
HC pri volnobeznych otackach = 13
A este Kia Ceed 1.4 MPI, kupena ako predvadzacka v 2017. Vyhradne capovany rakusky benzin e5 a VIF (teraz zial uz e10). V 2020 prva STK:
CO pri volnobeznych otackach = 0
CO pri zvysenych otackach = 0
HC pri volnobeznych otackach = 9
Potom 2022 druha STK, uz VIFko nebolo pridane vzdy, ale inak tankovana primarne rakuska e5ka. Do 2021 auto jazdilo primarne dlhe trasy, od 2021 uz skor mestske auto:
CO pri volnobeznych otackach = 0
CO pri zvysenych otackach = 0
HC pri volnobeznych otackach = 5
Co ma prekvapilo je, ze Kia s mensim obsahom VIF ma dokonca o polovicu nizsie HC...
Teraz ma caka dalsie kolo STK pre obe auta na jesen. 1.4 TSI slape najdalej na rakusky benzin e10 a VIF, Kia prevazne na rakusky benzin e10 a sem tam VIF, ked sa nezabudne...