nezatvara EGR

Zdravím vas
nemal niekto problem na 1,6 CRDi 128konovy ( to čo mám v popise), že mu nedoviera alebo respektive zle reaguje EGR ventil???
po naštartovaní v studenom stave EGR vyskočí na hodnotu 36% púri vypnutom motore ukazuje hodnotu 5%. No po pridaní plynu na volnobeh neraguje vobec pripadne lne o par % a hodne spomalene.
plus ked je vonku teplota nad 20°C tak auto hodne cuka pri nižších otáčkach motora a na plyn reaguje dosť vlažne a aby toho nebolo malo, tak pri tom cukani regeneruje každých cca 20-30km. Ked je chladnejšie sa auto sprava v celku normálne regeneruje každých 200-250km.
Bolo to v servise (nie origo) a tam vymenili EGR (povodny bol obhoreny no nie zapchaty) vyčistili vahu vzduchu, vymenili palivový filter, a nedarilo sa im nastaviť nove hodnoty pre EGR tak museli komplet prehrať riadiacu jednotku a potom im to nastaviť išlo. S autom som prešiel cca 90km počas ktorých prebehla jedna regeneracia DPF no vonku bolo okolo 10°C neskor bolo vonku okolo 18°C tak som to prebehol a mal som pocit že to par krat zacukalo ako pred tym.
Neviete mi poradiť, čo by to mohlo byť? Na diagnostike sa ine čidla správajú celkom normálne.
nemal niekto problem na 1,6 CRDi 128konovy ( to čo mám v popise), že mu nedoviera alebo respektive zle reaguje EGR ventil???
po naštartovaní v studenom stave EGR vyskočí na hodnotu 36% púri vypnutom motore ukazuje hodnotu 5%. No po pridaní plynu na volnobeh neraguje vobec pripadne lne o par % a hodne spomalene.
plus ked je vonku teplota nad 20°C tak auto hodne cuka pri nižších otáčkach motora a na plyn reaguje dosť vlažne a aby toho nebolo malo, tak pri tom cukani regeneruje každých cca 20-30km. Ked je chladnejšie sa auto sprava v celku normálne regeneruje každých 200-250km.
Bolo to v servise (nie origo) a tam vymenili EGR (povodny bol obhoreny no nie zapchaty) vyčistili vahu vzduchu, vymenili palivový filter, a nedarilo sa im nastaviť nove hodnoty pre EGR tak museli komplet prehrať riadiacu jednotku a potom im to nastaviť išlo. S autom som prešiel cca 90km počas ktorých prebehla jedna regeneracia DPF no vonku bolo okolo 10°C neskor bolo vonku okolo 18°C tak som to prebehol a mal som pocit že to par krat zacukalo ako pred tym.
Neviete mi poradiť, čo by to mohlo byť? Na diagnostike sa ine čidla správajú celkom normálne.