Stránka 1 z 1

1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 15.09.2021 13:31
od svata
Nový Ceed SW 1.5 T-GDi. Od převzetí auta si marně zvykám na spojku. Při couvání sice zabírá plynule, ale smrdí. Nevím zda jsem takový neuměl, nebo je něco špatně. Vlivem docela vysokých volnoběžný otáčet mi navíc při couvání většinou nejde spojku úplně pustit, musím s ní regulovat rychlost, jinak bych to někam napálil. Smrdí tak o to víc. Máte to také tak? V :kia: mi tvrdili, že ten smrad je to normální u nového auta. Ale najel jsem už 3000 km a situace je pořád stejná.

Navíc oproti předchozímu autu se mi občas špatně zařazuje trojka. Při posouvání páky dopředu narazím na limit a musím mírně do strany, abych se trefil přesně ve středu na trojku. U jiných aut jsem s tím nikdy problém neměl...

Jaká jsou prosím vaše zkušenosti, je to normální stav, nebo bych měl řešit v servisu?

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 15.09.2021 15:08
od kia ProCeed
Okamžitě do servisu, u nového vozu není jiná volba. Vlastním stejný vůz, ale nic takového neznám.Mě by tuto hloupost řekli jednou, a naposledy. :x

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 16.09.2021 09:51
od Madbugie
Fúha, to je riadna blbosť, že u nového auta má niečo smrdieť...

teraz mám najazdené 5000 km, a spojka mi zasmrdela iba 2x v Chorvátsku, prudký výjazd do prudkého kopca naložený na 1ke, kde bolo treba regulovať rýchlosť spojkou, ale to je normálne...

A čo sú to prosím ťa vyššie otáčky u teba? Či tam nie je problém...

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 16.09.2021 10:40
od Niki
Standartne pri cuvani staci max. 1400-1500....ja som cuval, ze som plynovy pedal doslova hladkal.....a nikdy nic nesmrdelo.

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 17.09.2021 13:27
od svata
Díky všem za názory a zkušenosti!

Zkusím se na to o víkendu zaměřit - ověřit v jakých situacích to smrdí, jaké mám volnoběžné otáčky a změřit jak rychle couvá auto po rovině, pokud vůbec nesešlápnu plyn.
Následně bych kontaktoval servis, ať to ve stejných situacích vyzkouší...

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 29.12.2022 10:34
od juso
Ako si dopadol s tym smradom zo spojky?
Mam noveho Ceeda a obcas sa mi to tiez stane. Napr. dnes rozbeh do kopca na spiatocke. Nic dramaticke. A kopa smradu.

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 29.12.2022 11:01
od svata
Asi po roce a 20 tis. km jsem s tím smradem přestal mít problémy. Nevím zda se to ochodilo / vysmradilo, nebo jsem si jen zvyknul na spojkový pedál. Každopádně nyní je spojka cítit jen výjimečně ve velkém kopci, když to fakt tůruju. Při většině popojíždění, i couvání jsem se však naučil vůbec nemačkat plyn a popojíždení regulovat pouze jemně spojkou. Volnoběžné otáčky auto utáhnou i do mírného kopce a je to úplně na pohodu.

S čím mám naopak nadále problém, je rozjezd a jízda do prudkého kopce, zejména na šotolině. V takových podmínkách nejsem furt schopen optimálně zregulovat optimálně tah, auto mi buď skoro chcípá, nebo naopak jede příliš rychle. Přitom se vzhledem k terénu snažím jet jen rychlostí chůze. Toho lze docílit když mám neustále částečně sešláplou spojku, jenže tu se mi nechce u delších kopců takto likvidovat (např. tchán má u domu asi 100m šotolinové cesty do kopce, nechce se mi jet 100 m na spojce).

Nebo to spojce zas tolik nevadí? Má s tím někdo nějaké zkušenosti?

Také jsem si říkal, že bych to někdy měl jít na podobnou cestu pořádně natrénovat, nyní se v takových podmínkách vyskytnu tak jednou za měsíc a vždy mě to jenom naštve :-)

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 29.12.2022 12:47
od Madbugie
rozbeh do prudkého kopca, no to bude asi problém furt, si myslím... proste princíp funkcie turbomotora...

na predchádzajúcej atmosfére 1,6 som vedel pekne regulovať otáčky aj od 1000, lenže turbobenzín sa pod 1300-1400 (ak je plne naložený, napr. v chorvátsku batožinou - tam majú také ostré výjazdy do kopcov z domu, alebo strmé kopce v dedinkách) sa ten motor proste dusí, treba ho držať nad 1500, lenže to už je veľa...

takže to reguluješ spojkou, ktorá pri tom prešmykuje - páli sa - smrdí...

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 04.03.2024 14:56
od Seki
Dobry den, problemy so spojkou respektive s rozjazdom a celkovo so zvlastnym nastavenim plynoveho pedalu u tejto motorizacie maju kvanta ludi a nie len v CZ a SK ale citam aj na nemeckych ci anglickych forach. Bohuzial je to nejake zvlastne nastavenie softveru auta a hlavne plynoveho pedalu. Riesil som to s Kiou ale bezvysledne. Precitajte si tu viewtopic.php?f=17&t=10121&view=unread#unread

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 23.07.2024 07:44
od gizmo16
Zdravim, tu je na to aj petícia aby to Kia softvérovo upravila, môžete sa podpísať. https://chng.it/DwnDRFDyGp

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 27.07.2024 11:02
od Mirse
Dík - podepsal jsem ...

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 15.08.2024 06:59
od Madbugie
tak k problematike softvérového nastavenia tých adaptačných máp plynového pedála pridávam poruchu EGR ventilu...

aspoň čo sa rozbehu na 1ke či 2ke na nízkych otáčkach týka... po výmene pokazeného EGR ventilu (asi sa už úplne neotváral, alebo nezatváral, resp. kvôli poškodenej kabeláži - zateká tam, asi dáva nesprávne info riadiacej jednotke)

auto pri rozbehu už dlhšiu dobu "skackalo", po výmene sa dá hladko rozbehnúť aj z 1000 otáčok (vyskúšaný extrém, normálne sa treba rozbiehať od 1400 - 1500 ot aspoň), aj pri preraďovaní medzi rýchlosťami to tak nešklbe...


tak mi to vychádza, že ak auto šklbe pri vysokých otáčkach 3000 - 4000 sú to vadné cievky, ak šklbe na nízkych otáčkach 1000 - 2000 môže to byť zažiatok kaziaceho sa EGR ventilu (ak boli zresetované adaptačné hodnoty plyn. pedálu, a šklbe naďalej)

Re: 1.5 T-GDi - špatná práce se spojkou

PříspěvekNapsal: 15.08.2024 09:37
od therion
Ten EGR je chlazen vodou takze tam zatekat opravdu muze , ale tohle by se projevilo na lambdach a korekci vstriku. Ale jako globalni pricinu u vsech aut bych to nevidel.