od Mark77 » 24.05.2021 06:47
Přesně jak píšeš, prodejci tvrdí, že se u benzínu není čeho obávat, dosahuje 650°C(teplota pro vypalování) dříve než diesel. Ano to je pravda, ale pokud se jezdí kratší trasy 2km, 4km, tak se této teploty nedosáhne. Jinak u benzínu i s chudou směsí se dobře vypaluje, např. jízda z kopce bez plynu.
Pokud jednotka potřebuje vypalovat, nastaví režim pro vypalování (změna směsi, časování ventilů), ale potřebuje prostě dosáhnout té teploty, jinak se nespustí regenerace. Jinak GPF je mnohem jemnější než DPF. Takže regeneruje mnohem častěji než u dieslu.
Výhoda u benzínu je, že nedochází k pozdním vstřikům paliva jako u dieselu, takže nedochází k ředění oleje naftou.
Pokud není po delší dobu šance auto protáhnout na delší trasu bude zacpaný fitr.
Co jsem se ptal servisáka v Kie, tak 1,4 t-gdi k němu občas jezdí na nucenou regeneraci. Napojí na diagnostiku cca 20 min běhu motoru na 3000ot/min, nastavená bohatší směs, pak chudší. 1,5T-gdi jsou zatím krátce cca 4 měsíce tak zatím nikdo nepřijel.
Kia Ceed SW 1,5 T-GDI - automat, 2023
Kia Ceed SW 1,6 Crdi - manuál , 2008, najeto 199 tis - prodáno