alex.333 píše:Každopádně doporučuji (a mnoha léty praxe mám osvědčeno) závity a dosedací plochy jak matek tak střed plechových ráfků MAZAT.
Pro demontáž mám vždy u kola nachystanou krabičku, do ktéré matky házím, aby se na zbytky maziva nenalepila špína.
Pokud bylo vše naprosto suché, mohlo se stát, že už se matky zdály dotažené, ale byl to jen moc velký třecí odpor.
A plecháč nebyl nasazený až nadoraz.
U předchozích aut jsem se s tím totiž nesetkal, ale Ceed má střed plecháče trošku menšího průměru, než je průměr dosedací plochy na náboji.
Kolo tak musím nejen mírně narazit, ale teprve dotažením matek se plecháč dostane až nadoraz. A pokud tento "spoj" nenamažu před nasazením, tak musím po zimě přirezlý disk z náboje doslova odmlátit - nohou více silnými údery, div auto nespadne z heveru. Jinak kolo prostě sundat nejde.
Takže mazat, mazat a mazat - akorát pozor na kotouče a desky!
len môžem súhlasiť, ale ako som to tu už písal, aj drôtená kefa a riadne vyčistiť, pokiaľ tam je hrdza, lebo v spojení s hlinou, blatom, vodou, to robí betón ktorý keď ztvrdne, pri brzdení, keď sa tam vytvárajú vyššie teploty. Tam je väčšinou pes zakopaný
