klidně může, ale čísla mluví jasně

dízl se začne "vypláce" po ujetí 100-120tis km v případě kii už jen díky rozdílu ceny Crdi/Gdi. Nepočítám servis, který stojí taky uplně jiné peníze na Crdi a nedej bože pozáruční servis s problematickým DPF v ceně třetiny nového auta ... navíc nově poplatky za D dálnice, kde jsou nafty i E6 perzekuovaný oproti benzínům..
Protože mám doma obě auta a vidím ty ceny provozu, je vznětový motor této kategorie nevýhodný a v podstatě nemá nic, proč by ho někdo vlastně měl chtít a já ho koupil jen protože jsem chtěl GTline a docela toho lituju, protože vybavenej exclusive s Gdi by byla lepší volba. A kdo bude tahat karavan, nebo jiný těžký vlek, opravdu si nebude pořizovat malou 1,6tku, stačilo mě tahnout nedávno vlek s koňma s váhou něco přes tunu a to auto se s tím trápilo dost a děkuji, ale více není třeba. Od toho jsou jiné auta a jiné motorizace.
A kdo měl možnost si zkusit 1,4Tgdi v I30, je to velmi čiperný motor a umí jezdit hodně svižně ale umí i být celkem asketa podobně jako Crdi, rozhodně to bude po všech stranách zajímavější volba jak Crdi a určitě bude v novém Ceedu a bude to velmi vhodná volba, protože doby, kdy se nafta kupovala, protože byla úsporná, už dávno neplatí a i současná modelová řada 1,6Crdi 100kw vs 1,6Gdi 99kw vyjde daleko lepe ve prospěch GDI, které je pružně rychlejší, lehčí, méně nedotáčivá... což motory Tgdi R4 umí ještě lépe a dízly mají svoje hranice v tomhle objemu zejména díky emisím. Ale chápu, že bude stále skupina lidí co to nikdy nepochopí
Nová generace dízlů bude stát navíc ještě od Ablue což zase o něco prodraží provoz a zase sníží užitečnou hmotnost auta o nějaké to kilo a zase posune ten jazýček směrem k benzínu

Doba je zlá
