Stránka 1 z 1

Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 21.08.2014 13:56
od Jenda
Na Kia ceed 1,4 CVVT - 80 kW před Fl (MY2009) si chci již sám měnit motorový olej vč. filtru a potřebuji vědět, jaký těsnící kroužek si mám zajistit. Jedná se mi o rozměry měděného těsnícího kroužku pod výpustný šroub vany motoru. Neznáte někdo jeho rozměry?
Děkuji předem za odpověď. ;)

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 21.08.2014 20:46
od dong
Mam takovy dojem, ze ten krouzek byl soucasti sady olejoveho filtru (aspon teda original na diesel).
Byly tam dva gumovy tesnici krouzky a jeden kovovy, ale nejak sem nestihl, kam ten kovovy pri vymene vrazil :-)

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 21.08.2014 21:46
od Beda
Ten kovovy krouzek, co je vetsinou u filtru je maly a da se pouzit leda u vypustniho sroubu, ktery je primo na nadobe filtru (teda mate-li tu, kde se meni jen vlozka a ne cela patrona) :idea:

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 22.08.2014 11:38
od dong
Vzdyt rikam, ze nemam tuchy kam se pri vymene "podel" :-)

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 22.08.2014 12:40
od matysekul
Originál hyundai mně vyšel cca na 5kč přímo u dealera.Rozměr si nepamatuji.

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 22.08.2014 13:17
od Jenda
Zaslal jsem kdysi dotaz přímo do značkového servisu :kia: a odpověd žádná :( a proto jsem vložil dotaz zde na club. Asi je zo tajná informace, aby neztratili zákozníky. ;) Vím, ze je to korunová záležitost, na Lanosu je Cu kroužek 14/20/2 po 8,- Kč a :kia: rozměr tají. :)

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 22.08.2014 19:59
od Beda
No ja se taky chystal ho vymenit, ale zatim tesni, tak nemam duvod na vymenu a hlavne vzdy zapomenu ho zmerit, leda to typnout dle velikosti hlavy sroubu :)

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 23.08.2014 08:28
od spd001
pokial ta Cu podlozka nie je totalne roztlacena netreba ju menit staci ju nahriat do cervena letlampou a prudko schladit v studenej vode.tym sa vyziha a zmakne cize sa da bez problemov pouzit znova.ja osobne to robim aj s novymi podlozkami lebo vacsinou su neni vyzihane.ale s tym nahrievanim opatrne lebo medzi nahriatim a roztopenim je mala tolerancia.inak robil som to aj tak ze som vytocil skrutku zobral podlozku a zbehol do mesta kupit novu(lepsia mototechna drzi aj na kusi taketo podlozky) a kym som sa vratil olej mi vytiekol :)

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 23.08.2014 09:01
od spacirx
"nahriat do cervena letlampou a prudko schladit v studenej vode"
To je snad kalení, né? U žíhání se vodou nechladí!
A zakalená podložka ti moc těsnit nebude!

Žíhání
Ve většině případů bývá cílem žíhání:
 snížení zbytkových napětí,
 odstranění následků předcházejícího mechanického zpracování,
 zlepšení technologických vlastností (tvařitelnosti za studena, obrobitelnosti),
 zmenšení chemické a strukturní heterogenity.

Rozhodujícím technologickým parametrem žíhání je teplota a doba výdrže na teplotě, když
ochlazování bývá obvykle velmi pomalé. Žíhací teploty jednotlivých postupů vyplývají z rovnovážného
diagramu Fe-Fe3C.


zdroj:
http://umi.fs.cvut.cz/files/4_2_kovove- ... covani.pdf

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 23.08.2014 09:01
od spd001
ak by som tento postup robil so zelezom tak ano bolo by to kalenie.nazvy si to ako chces ale v nasom obore sa tomu hovori zihanie.technologicke postupy poznas vyborne no ja drzim praxi a toho co ma naucia starsi odbornici.mozno to neni zihanie ale vsetci mechanici ktorych poznam tomu tak hovoria.tak prepac ze som sa zle vyjadril ide o to ze to funguje a ta Cu podlozka zmakne co pre zelezo neplati a o opaku ma nepresvedcis.nie som chemik neviem preco je to u Cu inak ako u zeleza a ani ma to nezaujima riesim ine dolezitejsie veci.

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 23.08.2014 09:28
od spacirx
Máš asi pravdu, není to uhlíková ocel, tak to asi nebude ani kalení...
Žíhání říkají instalatéři když ohýbaj Cu trubky za tepla, ale oni pak nic prudce nechladí!
Tak teď nevim, ale máš pravdu to co jsem zkopíroval bude platit jen u té uhlíkové oceli.
Jen si myslím, že žíhání to nebude, když se chladí.

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 23.08.2014 11:27
od spd001
to preco sa chladi neviem vysvetlit ale skusim najblizsie tu podlozku nechat vychladit normalne bez ponorenia do vody a uvidim ci bude mat rovnake vlastnosti ako ta ktoru po nahriati ponorim do vody.A tiez neviem preco sa tomu vravi zihanie ale docital som sa ze Cu ma opacne vlastnosti v tomto pripade ako ocel a zrejme to bude kvoli tomu obsahu uhliku.Ono ak je podlozka nova urcite ju netreba nahrievat a bude tesnit aj bez toho ale stara skola to proste robi aj s novymi podlozkami aby bola istota

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 24.08.2014 00:06
od mv12
nejsem sice strojař, ale např. na http://konstrukce.webz.cz/sups/2tuko2.html: chceme-li, aby tvrdá měď opět změkla, žíháme ji při teplotě 350 až 500 °C a ochladíme ve studené vodě...

Re: Výměna mot. oleje

PříspěvekNapsal: 24.08.2014 11:02
od spacirx
Ano, je to tam opravdu napsané, ale není to žíhání!
Až kousek pod tím začíná kapitola 2.3 Žíhání

A tam se ani u jednoho žíhání (je jich několik druhů) nechladí rychle.
Žíhání je prostě o zahřátí na určitou teplotu a hlavně o pozvolném ochlazování - v oleji nebo třeba i v peci!

Zase hodně odbočujem od tématu (kvůli mě)
Důležitý je, že spd001 dělá dobře s těma podložkama, akorát se to nejmenuje žíhání, spíš bych to viděl na popouštění, ale kdoví jestli se tomu vůbec nějak říká :-D

PS.: Navíc já mám hliníkovou podložku :lol: