Stránka 1 z 1

Kia Ceed - automat

PříspěvekNapsal: 04.04.2017 14:37
od Kazak123
Zdravím všechny zde, prosím o zodpovězení stručného dotazu. Vzhledem k mému úrazu hledám auto s automatem v ceně cca 250 000 - 300 000 Kč. Mým požadavkům by vyhovoval vyhovoval Kia Ceed (uvažuji i o Ford Fiesta, Renault Megane, Hyundai i30 či Toyota Auris, ale vede Kia Ceed). Mohl bych se zeptat, zda byste mi koupi doporučili? Případně pokud s ním má někdo zde zkušenosti, tím líp. Je mi jasný, že ve výše uvedený cenový relaci budu shánět ojetý auto (doufám v alespoň zánovní kus) - 300 litrů je maximum. Např. toto (pokud by slevili): https://www.tipcar.cz/inzerat/kia-ceed- ... 45155.html. Díky moc.

Re: Kia Ceed - automat

PříspěvekNapsal: 04.04.2017 15:17
od tunklp
ja mám automat 1.6gdi 99kw síce len dva mesiace ale max spokojnosť manuál už by som nechcel radí pekne plynule :)

Re: Kia Ceed - automat

PříspěvekNapsal: 04.04.2017 20:04
od altt
ahoj, sice este niesom hrdym majitelom kie , avsak v rodine mame 2 ceedov sw v automate. diesel aj benzin. Obidve 1.6 . Diesel kupovany zhruba pri 100 000km , benzin bol novy. Jazdil som ako s dieslom tak aj s benzinom. Skusenosti s automatom mam pozitivne i ked ja by este preferujem manual ( som mlady nevyblazneny clovek :D ) - automat na mna vplyva tak ze jazdim kludnejsie, nuz nie je tam ta radost z radenia. Padla pod volantom su fajn vec ale stale to podla mna nie je ono. Je to vsak moj subjektivny nazor.
Ak by si mal nejake otazky kludne sa pytaj :)

Re: Kia Ceed - automat

PříspěvekNapsal: 05.04.2017 08:45
od only_one
já jsem konzervativní a můj názor je ten, že DCT je převodovka lepší průměr. Umí poměrně rychle řadit což je podstata dvou spojek, ale mě to osobně nesedí. Neplní pokyny řidiče tak jak bych očekával, někdy dost zaváhala. Je to způsobeno také chybějícím výkonem a pak hledáním správné rychlosti. Rozhodně to není pro sportovněji založení řidiče. Normální jízda uplně pohodička. To snad zvládne uplně každá převodovka. Ve městě občas řadila zmateně rychlosti na hranici 50 km/h. Podstatě lepší je spojení automatu s dízlem. U benzínu řadí daleko víc co jsem si měl možnost vyzkoušet obě verze. A dnešní trend víc stupňů víc cool je nesmysl. Je to jen hra na emise a zbytečně to převodovky nutí řadit, kde by to naprosto nebylo třeba a tím se přirozeně snižuje jejich životnost. Už pět bylo pohoda, dneska auto nedělá nic jiného než že mění rychlosti--- pořád

Zlámanej chleba ale přijde, jak je nutné z toho dostat nějaké brutálnější výkony. Tam to je prostě průměr a DSG u slepičářů je daleko sympatičtější a zlatej manuál v jakékoliv motorizaci.
A obecně zlatej klasickej hydroměnič, ať si říká kdo chce co chce, zatím nic plavnějšího, sametovějšího a fakt odolného není. Snad jen bezztupňovka (variátor) u Subaru, ale i ten občas zaškube :-D.

Technologicky se u DCT jedná o suchou spojku, což se zrovna u DSG ukázalo jako velká slabina. Mokré DSG jsou daleko odolnější jak suché varianty slabších motorizací. Protože je hodně podobnej princip, tepelné zátěže a problematické chlazení systému je dost velká pravděpodobnost, že to bude 150tisíc ok a pak se uvidí. Zatím se k téhle hranici nic s DCT nedostalo, tak se neví.

Původní modely s hydroměničem byly ale hodně spolehlivé. To se prostě historicky ví, jen to o něco víc žere a jsou drahé na výrobu.

Re: Kia Ceed - automat

PříspěvekNapsal: 05.04.2017 09:05
od only_one
Ono je to všecho dané uspořádáním motoru napříč. Já když otevřu kapotu a vidím, jakou super technologii museli narvat vedle motoru, jak je ta převodovka prťavá, má 7 stupňů (v podstatě jsou to střevama 2 manuální převodovky ve stejném objemu prostoru a má to přenést 300Nm, je to tam na milimetrové mezírky je mi z toho uplně zle. Pak Přijede "skoro" cokoliv vyrobeného v USA s motorem podél, pohonem zadních kol a převodovkou velikosti našich R4 motorů :-D s logickým přenosem vše v jednom směru otáčení až po zadní diferák, bez nějakých šílených změn osy otáčení.. no jako jo, pak to najede milion kiláků bez problému. Ale to se přeci dneska nechce.

Já tím chci jen ukázat na fakt, že to sice funguje prvním majitelům (jako uplně cokoliv od kohokoliv) , najede si to těch 150-200 ale co pak? Repase DSG se pohybuje od 50tisíc. Což bude třetina ceny ojetého auta a to zrovna Kiu uplně odepíše. Zlatej manuál v téhle třídě auta. A nebo to fakt pořídit po dobu záruky a pak pryč s tím. Když si vezmu, že bych ve 200 měl pořídit nové DPF, repas převodovky, pravděpodobně bude nutné EGR, vstřiky a turbo tak mě trošku mrazí ze servisní zátěže a raději koupím nové auto.

K tomu inzerátu, jen si prověř, zdali tomu drží kia záruku, byl udělaný řádný servis, abys pak nebyl zaskočenej nějakým dodatečným nepříjemným faktem. Jinak auto ok :-) nemá start-stop :-D GUT, Gdi je lepší jak Crdi taky GUT,

Re: Kia Ceed - automat

PříspěvekNapsal: 11.04.2017 03:55
od Dufi
Ak sa mozem pripojit otazkou k teme... je DCT riziko pri 4. rocnej jazdenke s kratkymi jazdami (25,000)?

Re: Kia Ceed - automat

PříspěvekNapsal: 11.04.2017 07:26
od only_one
Nikdo ještě neví. Ty převodovky jsou moc mladé a nemají ještě naježděno tolik. Nicméně záruka to pokreje, takže pohoda. 7let a 150tisíc to bude spokejené, pak se uvidí