Stránka 1 z 2

Klepanie ventilov

PříspěvekNapsal: 01.08.2017 20:31
od pfninja
Mili pani,
pisal som tu, ze kia je srot. Kto to cital vie o co ide. Vsetci sa tu tvarite, ze ste mudri a rozumiete sa tomu ale ironia je, ze nikto nedokazal reagovat na to s nejakym riesenim :D . Bez urazky nerozumiete sa tomu.Myslim si, ze mam vedomosti o tom, ze vas mozem ucit ale chcel som pocut aj nazor inych. Takze Motor g4fc je vyrobeny toalne primitivne. Uz davno sa pouzivaju v motoroch hydraulicke zdvihatka.Pre laikov, sluzia na zdvihanie ventilov a zaroven su to vymedzovace vole ventilov.Su samo nadstavitelne. Kia evidentne poriadne zaspala dobu. Miesto toho pouzila ako zdvihatka a zaroven vymedzovace vole ventilov hrnceky (Tapper). To je sposob hodny do minuleho storocia okolo doby 2 svet. vojny. Aj skoda 120 L to mala lepsie vyriesene ako Kia. Na hrcekovom systeme sa vola neda nadstavovat. Je pevne vymedzena ale casom sa vacka, hrnceky a ventilove sedla opotrebuvaju a tym sa vole ventilov menia cim vznika vola a klepanie. Jedina moznost opravy je vymerat vole a dat spravit nove hrnceky. Co by nebolo to najhorsie ale otazka znie ! Kde zohnat nove hrnceky ked ich kia v original dieloch ako nahradny diel neponuka ?????? nooo a teraz budte mudri a povedzte mi aka je KIA super auto ked nedodava nahradne diely na svoj nepodareny motor.
Dakujem za pozornost

Re: Vola ventilov g4fc

PříspěvekNapsal: 01.08.2017 21:01
od Beda
Rocnik vozu?

Re: Vola ventilov g4fc

PříspěvekNapsal: 01.08.2017 21:09
od pfninja
2008

Re: Vola ventilov g4fc

PříspěvekNapsal: 01.08.2017 21:45
od Beda
V prilozenem souboru to najdes, hledej text valve clearance :idea:

Re: Vola ventilov g4fc

PříspěvekNapsal: 01.08.2017 22:21
od pfninja
vdaka, ale nech hladam ako hladam teno text valve dearance tam nie je

Re: Vola ventilov g4fc

PříspěvekNapsal: 01.08.2017 23:01
od Beda
Aha, asi jsem spatne koukal, je tam Valve stem to valve guide clearance :huh:

Vola ventilov - Kia srot

PříspěvekNapsal: 06.09.2017 22:01
od pfninja
kia

Re: Klepanie ventilov

PříspěvekNapsal: 06.09.2017 22:03
od Beda
Psal jsem ti odpoved do jineho tematu a koukam, ze Snike zauradoval, takze zde je ta odpoved:

Ty takzvane Tappety se museji dat objednat v servisu, zacinaji cislem 222263E000 (oznaceni Tappet), pak dal pokracuji cisly 222263E001 (ozn. Tappet STD), pak uz jdou cisla dale a je u nich asi rozmer postupne narustajici po 0.015 prvni z nich ma cislo 222263E002 (Tappet T=3.015), 222263E003 (T=3.030), 222263E004 (T=3.045), 222263E004 (T=3.060), ... az do cisla 222263E041 (T=3.600)

Cena na internetu 5-28$ co jsem tak rychle nasel, maji je treba v mem oblibenem e-shopu Koraps.com.

PS: driv jsem ti toto nedokazal zjistit, protoze jsem automobilovy laik a neznam to s cim jsem osobne nemel docineni :huh:

Re: Klepanie ventilov

PříspěvekNapsal: 06.09.2017 23:06
od snike
Jsem jen laik, ale preposlal jsem prispevek primo ke zdroji ;) ... a tady je odpoved:

Ano...Pouzivalo se serizovanu ventilu sroubem ale hodne davno - muselo se serizovat velmi casto. Pak byli hydratka ale vetsina automobilek od nich upustila pro jejich nizkou zivotnost zvlaste pri degradaci oleje. Dnes se uz vetsinou pouzivaji pevne podlozky. Kontrola vuli ventilu se tak provadi klidne az za 100 -150 tis km.

Stavitelne podlozky jsou samozrejme v nabidce. Nedoporucujeme ale provadet to v amaterskych podminkach protoze se presne odmeruje vule a podle nej se pak objednava presna podlozka na kazdy jednotlivy ventil.

Re: Klepanie ventilov

PříspěvekNapsal: 06.09.2017 23:20
od Nole
ja sa nerád nejako zapájam do debaty, ale toto mi fakt nedá.
odmerať vôle ventilov pri mechanical tappetoch (čiže mechanických nastavovačoch, šálkach , hrnčekoch, atď...)
nie je žiadna veda
stačia na to špáromierky (neviem ako sa tomu hovorí po :CZ: ) za pár euro
a pokiaľ má človek nejakú tú skúsenosť (čo by teda servis mal mať) a po odkrytovaní krytu hlavy natočí vačku správne k tappetu má pomerané obidve vačky za 5-10 minút
vôle pre motor G4FC je na saní 0,20 +/- 0,03 a na výfuku 0,25 +/- 0,03
táto odchýlka si myslím, že pri dnešnej strojárskej presnej výrobe je teda dostatočná rezerva
ak tu niekto píše o motore z minulého storočia a opotrebovaní komponentov pri vôli ventilov, tak to by som chcel teda vidieť na vlastné oči páni!!!
bez fotiek a dôkazov sú to u mňa len kecy a drísty
to, že má motor nejaký ten rok za sebou neznamená, že je to stále ten istý motor so všetkým pôvodným
stále sa na motore niečo vylepšuje, najmä materiály a podobne
ale to je debata na hodiny, nie na písanie
napríklad aj G4FD má mechanical tappety a je to jeden z TOP motorov
nadávať a kydať na KIA po 100 000 najazdených km je trochu z cesty
čo ak tieto symtomy na aute má za následok nesprávny štýl jazdy a celkové zlá starostlivosť?
ak je niekto borec a napíše, ža môže niekoho o niečom učiť, nech teda zmeria vôľu a napíše nám všetkým, koľko mu teda vyšla
dosť by ma to zaujímalo

Re: Klepanie ventilov

PříspěvekNapsal: 07.09.2017 05:26
od Berka
Osobně bych také uvítal hydraulické vymezení vůle ventilů jelikož je při správné funkci uživatelsky vhodnější, ale jeho nevýhody jsou popsány výše. Kia se prostě rozhodla pro jiný, z určitého pohledu spolehlivější systém. Bohužel,v dnešní době dlouhých servisních intervalů a nízké technické gramotnosti uživatelů vozidel, zaručuje tento způsob ovládání ventilů nejlepší ochranu před negativním vlivem těchto skutečností.
To, že někde došlo k extrémnímu zhoršení vůle, většinou znamená silně zanedbanou údržbu- dlouhý interval výměn oleje, nevhodný typ oleje, nebo jen nevhodné zacházení s motorem většinou při studeném stavu. Stejně tak to může být prostě jen obyčejná porucha která se vyskytne u jednoho ze sta tisíc vozidel a daný způsob ovládání ventilů s tím nemá nic společného. U hydraulického ovládání ventilů může nastat zase spousta jiných závad, přitom u většiny aut bude fungovat dobře.

Re: Klepanie ventilov

PříspěvekNapsal: 07.09.2017 18:27
od rank
Jak je to tedy s těmi ventily u Kia Ceed 1.generace? Mě na to dotaz ve značkovém servisu řekli, že jsou samoštelovací, tak proč se tu bavíte o nastavování vůle?
Já jsem se na to ptal v souvislosti s tím, proč tu vůli nekotrolují (podle záznamů ze servistních kontrol), když je tam předepsaná. Takže by ji přece jen měli kontrolovat jestli správně funguje samoštelování?

Re: Klepanie ventilov

PříspěvekNapsal: 07.09.2017 18:50
od mv12
Bez ohledu na to, jak to je technicky (to snad vysvětlí někdo jiný, kdo tomu rozumí), mám jen poznámku k té kontrole v servisu. Jestli to máš opravdu předepsáno a nečteš to jen z nějakého obecného formuláře (můžeš se třeba podívat do manuálu k autu, kde je uvedena tabulka s rozpisem předepsaných úkonů pro běžnou údržbu), tak by to zkontrolovat měli. Nevím, jak je to u starších typů, v mém manuálu je to předepsáno poprvé až po 90 000 km nebo 72 měsících a pak až zase po 180 000 km nebo 144 měsících pro benzínové motory. A navíc je tam zároveň uvedeno:
Všímejte si nadměrného hluku ventilů a/nebo vibrací motoru a seřiďte, pokud je to nutné. Doporučujeme, aby kontrolu vůle ventilů provedl autorizovaný dealer Kia.


..a jestli jsem to pochopil správně, co tu psali, tak to samoštelovací asi nebude, spíš by to mělo vydržet hodně dlouho a pokud tam nakonec nějaká vůle vznikne, nutno seřídit pomocí nějakých podložek (Tappety). Ale radši ať to vysvětlí někdo povolanější, třeba jsem to pochopil blbě :D

Re: Klepanie ventilov

PříspěvekNapsal: 07.09.2017 22:25
od Nole
mv12 píše:..a jestli jsem to pochopil správně, co tu psali, tak to samoštelovací asi nebude, spíš by to mělo vydržet hodně dlouho a pokud tam nakonec nějaká vůle vznikne, nutno seřídit pomocí nějakých podložek (Tappety). Ale radši ať to vysvětlí někdo povolanější, třeba jsem to pochopil blbě :D


veľmi dobre si to pochopil mv12, pretože nad tým aj rozmýšľaš, čo čítaš
u Ceeda 1 generácie je samoštelovací tak akurát prd makový a ten mechanik zo servisu, ak to povedal, tak potom ani nevie chudák sám, čo to vlastne servisuje. Za predpokladu, ak to vôbec povedal.
Hydraulické nastavovače sa montujú jedine do Kappa 1,4 D-CVVT, inak všade mechanical tappet.
všetko má svoje pre a proti
avšak myslím si, že ak niekomu klepú ventily, tak je to zlou starostlivosťou a prístupom.
ak vyjmeme ten fakt, že v tomto prípade môže byť poškodenie dielu, nie však opotrebovanie
s tým som sa zatiaľ ešte nestretol

Re: Klepanie ventilov

PříspěvekNapsal: 08.09.2017 06:11
od jozzo
Ono je dôležité, z akeho blata su vyrobené. Na renaulte r.88 som mal podložky a pri 300 tis.km. si pekne tichučko priadol bez vymedzenia. Dnes je to o kvalite materialu, resp. výroby, šidí sa na všetkom a všade. Kappa motory už maju hydrauliku, zdvihatko je podobné, resp. totožné ako mali ople v r. 87 :D , taký šulec s guličkou na konci, s ktorého vytrča drobný pohyblivý valček. Tento vytláča tlak oleja a vymedzuje volu. Mal som opel taký a strašne sa zrazu rozklepal , ale klepot na odstavenie motora, akoby vypadli saly z ojnice. Rozobral som ho doma a ten drobný valcek vypadol, niekde sa stratil v motore. Podobne hydroštely VW. mohol by som tu pisat litánie. Podložkový system je daleko spolahlivejší.