Stránka 1 z 12

7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 02.09.2019 21:48
od cdkia
Uvazujem nad 7 DCT a chcel by som sa spytat tich co ju vlastnia uz v novom ceede uz nejaky ten piatok, ci Vam tiez robi niekedy pro zastaveni a preradeni medzi jedno ci z D do R, N, P a opacne niekedy ako keby auto sa zatriaslo resp. prevodovka? Je to vada alebo vlastnost, nenici sa tym nieco v prevodovke?

Taktiez by som sa chcel spytat ci sa moze brzdit motorom s DCT resp. ci sa to odporuca? Situacia vidim, ze ide cervena pustim nohu z plunu a neham klesnut rychlost DCT automaticky preradi nizsie a auto brzdi motorom.

Vdaka

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 02.09.2019 22:07
od cdkia
neviem toto som nasiel je to ono?

"Ak sa s autom nechcete rozbiehať skokmi, do polohy Drive či Reverse by ste mali preraďovať len ak sa otáčky motora ustália na štandardnej voľnobežnej hodnote. Nejde pritom len o komfort posádky, ale aj o životnosť prevodovky. Silná nárazová záťaž vystavuje jej komponenty zbytočne veľkému tlaku. Časom môže hroziť prešmykovanie pohyblivých častí."

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 02.09.2019 22:29
od Osozu
Pri zastaveni mi prevodovka sem tam cukne len ked stojim na kopci , alebo ked nepockam na úplne zastavenie auta, ale je to výnimočné, brzdim motorom normalne ale ked je väčší kopec tak motor moc nebrzdi a treba aj brzdiť, ked veľmi stupnu otáčky objavi sa na display ze treba zacat brzdit brzdou

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 03.09.2019 08:33
od cdkia
To cukanie z kopca pripadne z kopca som zaregistroval tiez pri pohynani dokonca aj pri velmi malom, ale beriem ako vlastnost aby sa moc nenamahala pri rozbehu a akoby bol este chvilu aktivovany hill holder/pomocnik pre rozjazd do kopca a tym padom aby si bol nuteni pomoct rozbehu trochu plynom, preto to cuknutie aspon tak si to vysvetlujem ja.

A co sa tyka toho rychleho radenia, ano skoro presne si to opisal lepsie ako ja, "ked nepockam na úplne zastavenie auta" nieze uplne zastavenie, uplne zastavenie je ale neda otacky este tak rychlo to volnobeznych. Cize to nieje zle pre prevodovku/motor a je to tym padom vlastnost? Auto sice stoji ale kedze otacky motora este nestihnu klesnut na volnobeh(niekedy to trva dlhsie a clovek nechce tak dlho cakat) preto to zrejme robi, cize asi vlastnost.

Tym brzdenim motorom som myslel jazdu na rovnej resp. velmi miernom stupani/ klesani, samozrejme z velekeho kopca pri klesani treba brzdit a aj brzdim.

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 03.09.2019 14:24
od Osozu
No brzdim motorom normalne ked slabo brzdi tak podradim padlom, ale ona sa uci a ked uz zchadzam z kopca k domu tak sama podradi
Akurat jedna vec ma vytaca ked spomalim na úplne rychlost kroku väčšinou tam drzi dvojku a ked nasledne pridam tak citit ako presmykuje spojka, toto robi v normalnom režime ale v sport režime pekne ihned dava 1, preto po meste radsej prepnem na šport

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 03.09.2019 15:18
od cdkia
Ano to stym preklzovanim pri plazeni v meste na 2 som tiez zaregistroval, nastastie to netrva dlho. Ono celkovo ta prevodovka v rezime normal skoro takmer vzdy dava hned 2 stupen.

Tiez registrujes taky pisklavy zvuk(skoro ako diesel?) ked sa v tych malych otackach na 2 stupni pohybuje auto?

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 03.09.2019 16:20
od Osozu
Nie nepíska mi nic nevsimol som si to

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 05.09.2019 12:22
od Erricksson
Ja jsem taky uvazoval a i trochu pochyboval nad automatem 7DCT stejne jako cdkia. Bal jsem se hlavne toho, ze po uzivatelske strance nic neziskam a ze si zadelam jenom na potencialni problemy s velice slozitou dvojspojkovou prevodovkou, kterou nebude kryt zaruka, anebo ze v zarucnich podminkach bude jedna hvezdicka * vedle druhe, co vse zaruka nekryje :)
Tedy moje obavy byly dve, spolehlivost + kazdodenni uzivani.
Kazdopadne jsem cet fora jak tu, tak i celkove na internetu a pak jsem se sel projet s Ceed/Ceed SW III 1.4TGDI 7DCT a take s Proceed GT 1.6 TGDI 7DCT a srovnal to s Ceed GT manual a Proceed GT manual a prisel jsem k zaveru, ze z uzivatelskeho hlediska je lepsi, ve smyslu, pohodlejsi, rychlejsi a i vice usporne mit 7DCT.

- podohlnejsi proto, ze jezdim vetsinou mesto asi 2/3 casu a 1/3 casu dalnice. Ve meste to je jasne, pohodicka v kombinaci 7DCT + autohold. Na druhe strane priznavam, ze i kdyz je autohold aktivni, ze stojis v zacpe a autohold je zeleny - tedy nemusis mit nohu na brzde, auto stoji samo, porad je v mode Drive a tudiz ma zarazenou jednicku. Na par chvil to nevadi, spojka nepachne, nic nedrnca ale pri nekolikaminutovem stani davam neutral a motor bezi, nebo to pres start - stop na tech par minut vypnu, tedy pokud jsme zrovna nedojel pilu z dalnice anebo okresky a turbo potrebuje dochladit ;) Do mesta bych ale jako idealni automat videl automat CVT, jednou jsem to ale zkusil, proste mi to nesedlo.
- rychlejsi, ano dvojspojka 7DCT je velice rychla a dovolim si rict, ze ani kdybych mel ty nejlepsi vlohy na razeni, tak rychle nedokazu s prevodovkou a spojkou pracovat, jsou to radove stovky milisekund. Navic padla pod volantem umoznuji rychle podrazeni, treba dolu kopcem, anebo rychle podrazeni ve smyslu bezpecneho predbihani a pod...
- vice ekonomicka, prvnich 2000km jsem jezdil hlavne dalnice a okresky, paradoxne opak toho co vetsinou jezdim, pri maximalnich povolenych limitech jsem se dostal s 1.6TGDI na prumer 7.2L/100km a spotreba pada jak se motor zajizdi (s 1.6 GDI 99kW v Ceedu jsem mel prumer po 5 letech 6.8L/100km). Neverim ale, ze dosahnu vyrazne min, proste 150kW musi mit nejakou spotrebu ... Kazdopadne pri 130km/h na 7. stupen motor toci 2750rpm. Na 140km/h dle tachometru toci rovnych 3000rpm. S manualem je to o stovky rpm vic.Konec koncu tu lepsi spotrebu u 7DCT podporuji i recenze a stroha cisla od vyrobce, staci mrknout na srovnani spotreb a akcelerace z - 100km/h a je to tak i dle mych zkusenosti.

V normal rezimu prevodovka prerazuje dle okolnosti, ale na rovine vetsinou kolem 2000 - 2100rpm a drzi pri bezne jizde motor do 2000rpm, dolu kopcem podrazuje sama, i kdyz zrovna nenaznacuju zpomalovani brzdou, proste jen pustim plyn.Sice brzdeni motorem pak neni vyrazne, ale je tam. Pokud pribrzdim, tak citim vyraznejsi podrazeni a citelne pribrzdi motorem. To same do kopce, prevodovka nepodradi zbrkle, ale opre se do kroutaku, potahne, kdyz jdou otacky vyrazne niz, pak podradi, ale zadne kopance, zadne nechutarny s kvaltama se nekonaji ani do kopce, ani z kopce:))) Jak vyjedu kopec, pak si prevodovka dolu kopcem zas hodi vyssi kvalt a pak souvisle podrazuje dle rychlosti. Ale pokud by cokoliv nesedelo, na to jsou tam ty padla, popripade manualni mode, kde si vyklopis radici paku k sobe a radis si sekvencne a tehdy Ti prevodovka do razeni nekeca, s vyjimkou extremniho poddaceni a pretoceni motora do cerveneho pasma - jako ochrana pro sebe ;)

Nekdo i psal, prej se to nejak uci dle jizdy, nevim, je mozne ze ta "mechatronika" to umi, ale zatim mam malo tisicovek km na posouzeni takoveho stavu. Kdyby se normal mode zdal moc normal :), pak je tu sport, kde otacky drzi vyssi a pada pomaleji... Normal je spise "Eco focused". Kdysi jsem byl jasnej zastance manualu, ale ted uz to tak neni.

Jedinou otazkou zustava spolehlivost, jde o suchou dvojspojku, kazdopadne to neni DSG a proto necekam, ze by se to polamalo tak rychle ;) Snad jsem nekomu mozna malinko pomoh s rozhodovanim a podelil se trosku o muj pohled na vec spolu s praktickymi zkusenostmi ohledne 7DCT(2019).

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 05.09.2019 21:17
od cdkia
Pomohol si minimalne mne, vdaka!

To trasenie pri rychlejsom radeni tiez evidujes sem tam, hlavne ak parkujes a vyrovnavas voz?

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 10.09.2019 22:30
od cdkia
ostatni co vlastnia pripadne skusali 7DTC, neregistruju spominane neduhy?

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 12.09.2019 12:31
od Erricksson
cdkia píše:Pomohol si minimalne mne, vdaka!

To trasenie pri rychlejsom radeni tiez evidujes sem tam, hlavne ak parkujes a vyrovnavas voz?


ne ne, ani pri parkovani, ani pri rozjezdu nic jako traseni nepozoruju. Jedna se o kombinaci 7DCT a 1.6TGDI/150kW.
Ani zadne cukani.
Jenom pro informaci, v manualu k vozu je dusledne zminovano, ze pokud vozidlo uplne nezastane, tak se nemá hejbat radici pakou, treba z D do P, nebo z D do R a naopak...
Znam lidi, co na to kazlou (konkretne u DSG) a nekdy ta prevodovka vydava silene zvuky, konkretne kdyz chteji zaparkovat, maji zarazeno D a vuz se jeste trochu hybe a uz tam pchaji P. To mi drasa usi.

Bohuzel neznam nikoho v mem okoli, kdo by mel 7DCT.

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 12.09.2019 16:39
od cdkia
Samozrejme sa radi z D do R a opacne pri uplne zastavenom aute, pri stlacenom brzdovom pedale, ale skratka mi to neda spavat. Sem tam samozrejme pri uplnom zastaveni ked prehadzujem z D do R a naopak pri parkovani, tak nie vzdy to je bez toho zatrasenia, podotykam ziadne zvuky sa pritom neprejavuju. Podla mna skratka nie vzdy rychlo vyradi prevodovka do N (ked klesnu otacky na volnobezne) pri preradovani z D do Ra opacne.

Pride mi ako nezmyselne pri parkovacom manvri cakat 1-3 sekundy nato aby som podkam kym padnu otqacky na volnobezne ked auto je uplne zastavene. Preto neviem ci je to chyba prevodovky alebo len skratka vlastnost. V mojom pripade sa jedna o kombinaciu 7DTC a 1.4TGDI/103kW, avsak nezda sa mi, ze by sa 1.6TGDI a 7DCT sa chovala inak ako u 1.4TGDI, preto sa znova opakujem neviem ci to nieje vada resp. chyba prevodovky, lebo nerobi to pokazde(je jedno ci studeny motor/prevodovka alebo nie).

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 12.09.2019 21:12
od Erricksson
Prave, i me to prijde divne, ze by se chovala 1.4TGDI + 7DCT jinak nez 1.6TGDI + 7DCT. Dokonce jsem jsem se ptal lidi, co delaji recenze, jako Thomas z autogefuhl ale i Garaz.tv, tak prej jim prijde sladanejsi verze 1.4TGDI + 7DCT, je to i novejsi motor, nez 1.6TGDI.
Zkusils to reklamovat, anebo se alespon poptat u dealera ?

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 13.09.2019 10:36
od cdkia
Zatial nie, lebo ked som mal testovacku tak to robilo tusim tiez sem tam. Preto som chcel najprv overit tu kto vlastni DCT ci mu to robi tiez sem tam.

Nechapem preco to niekedy robi niekedy nie. Ale kedze to tu nikto neeviduje alebo ma pomenej ludi automaticku prevodovku tak to asi bude vada a budem musiet to reklamovat.

Inak ako dlho cakas kym preradzujes s D do R a opacne napr pri manevrovani pri parkovani alebo vychadzani z uzkeho miesta? Radis hned alebo pockas aspon tu zmienenu 1-2 sekundy? Lebo ak pockam tak potom pohode otacky klesnu a preradit bez toho zatrasenia.

Re: 7 DCT vada alebo vlastnost?

PříspěvekNapsal: 13.09.2019 14:51
od Erricksson
Co delam je to, ze auto uplne zabrzdim, at se vubec nehybe, pak preradim, typicky priklad, kdyz vyparkuju z firemniho parkoviste, stojim kolmo ke zdi, dam R, vyparkuju, ulne zastanu, pak dam D a jedu pryc.... Zadna otacky jsem nikdy neresil, ale budu si toho ted vsimat. Myslim si, mozna se myslim, ma to fungovat tak, ze hned jak preradis pusti se jedna anebo druha spojka, zalezi od konkretni rychlosti, na ktere hrideli se nachazi, tudiz ve chvili prerazeni je prevodovka odpojena od motora, otazky by meli padnout na volnobeh prakticky hned pri prerazeni.
Mozna se fakt myslim, zachvili vyjizdim , tak si tohodle budu pozorne vsimat. Premyslim, ze natocim video a poslu, pokud bude cas...