Stránka 16 z 17

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 20.06.2020 16:33
od jula1967
jedině
Brzdový kotouč BREMBO 09.A532.21
Brzdový kotouč BREMBO 08.C172.21
Sada brzdových destiček, kotoučová brzda BREMBO P 30 065
Sada brzdových destiček, kotoučová brzda BREMBO P 59 038

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 13.08.2020 09:38
od Kiakdejv
Tak brzdy na autě kompletně vyměněny. Nakonec padla volba na sportovní vrtané kotouče Rotinger s drážkami v kombinaci s deskami EBC vyšší řady Greenstuff.
Musím poděkovat Pacesolovi za výborny tip. :thu: Zatím na ně jdu co nejjemněji než si pořádně sednou. Už teď však můžu říct, že i při lechtání brzd je cítit znatelný rozdíl jak v nástupu tak intenzitě, a to jsem ještě ani ,,brzdit' ' nezačal. :D
Sice větší investice, ale řídím se nepsaným pravidlem na brzdách nešetřit. Pokud si chcete zvednout brzdný účinek, už jen destičky EBC udělají znatelný kus práce i na klasických kotoučích. :thu:

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 13.08.2020 15:00
od pacesol
jula1967 píše:tak jsem se ptal jednoho maníka co závodí ,takže vrtané kotouče jsou jen pro rychlá auta co jezdí pravidelně přes 200km/h
tam už tyto vrtané kotouče se vyplatí,pro mě i pro vás určitě normalní kotouče.jinak úplně vyhozené peníze za díry v kotouči,jen past na oči.
jak už tu psal jeden maník stačí uplně :

A které maník co závodí toje? Rád mu jako manik co závodí vysvětlím, že kecá. Buď ti to řekl jinak a nebo jsi to nepochopil.

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 13.08.2020 16:22
od johnyfly1
Ja som mal na predchadzajucom aute cisto ATE a piskali.... Potom som dal kotuce drazkovane ATE a platne Textar epad a brzdilo to dobre az po zahriati ... Za normalnej prevadzky bol ucinok citelne slabsi....
Ked budem menit brzdy tak dam aj kotuce aj platne klasicke textary, uplne to staci do bežnej prevadzky :)

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 13.08.2020 19:42
od pacesol
Já jsem to tady psal už několikrát. Auto používám jako tréninkové na rally. Takže sestava brzd má u mne význam. Pokud se jedná o rodinné auto a defenzivní řidičem tak asi ATE udělá službu. Já mám prokazatelně lepší brzdný účinek a ten se při řešení krizovek v běžném provozu také hodí. Jen k těm závodním brzdam. V rally má málokteré auto maximalku přes 200. Běžně je 160 - 170. Přesto jsou všechny kotouče speciální a řezané vrtané. Jen snad u historiků s nižším výkonem jsou normální.

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 13.08.2020 20:17
od johnyfly1
Vsak ano pokial tak jazdis tak ok ale kto jazdi beznu premavku tak je zbytocne pchat na auto sportove kotuce a platne :)

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 14.08.2020 18:59
od jula1967
pacesol píše:A které maník co závodí toje? Rád mu jako manik co závodí vysvětlím, že kecá. Buď ti to řekl jinak a nebo jsi to nepochopil.
tvůj názor mě nezajímá...

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 14.08.2020 19:09
od jula1967
johnyfly1 píše:Vsak ano pokial tak jazdis tak ok ale kto jazdi beznu premavku tak je zbytocne pchat na auto sportove kotuce a platne :)
přesně tak.když jezdí někdo jak čuně-brzda plyn ,po 30 tísíc brzdy kaput,tak at si kupuje drahotu s dírama

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 16.08.2020 10:36
od teckino
Hmmm, ale pri každom automate sa musí jazdiť brzda - plyn ;)

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 16.08.2020 13:42
od teckino
Pochopiteľne že teoreticky sa dajú šetriť brzdy aj s automatom, ale vždy skôr zoderieš platničky na automate ako na manuáli...teda pri rovnakom spôsobe jazdy (so šetrením bŕzd), tak som to myslel... Pokiaľ budeš mať automat, sám pochopíš, ako je to v skutočnosti s brzdami na automate...A to nehovorím o rôznych asistentoch, ktoré pri automate stále pracujú brzda - plyn (napr. adaptívny automat v hustej premávke stále brzda - plyn, až ma to sere...). Píšem zo svojej skúsenosti, aj keď ja osobne na iných predchádzajúcich autách (napr. Ford Mondeo s manuálom) so menil platničky 1. raz po 150 tis km, a to opakovane na viacerých autách Ford.

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 17.08.2020 12:20
od pacesol
jula1967 píše:
pacesol píše:A které maník co závodí toje? Rád mu jako manik co závodí vysvětlím, že kecá. Buď ti to řekl jinak a nebo jsi to nepochopil.
tvůj názor mě nezajímá...


Takže asi tak. Svůj dovětek "tak jsem se ptal jednoho maníka co závodí ,takže vrtané kotouče jsou jen pro rychlá auta co jezdí pravidelně přes 200km/h tam už tyto vrtané kotouče se vyplatí,pro mě i pro vás určitě normalní kotouče.jinak úplně vyhozené peníze za díry v kotouči,jen past na oči. jak už tu psal jeden maník stačí uplně" z příspěvku jula1967 raději umazal. Protože on žádný závodník, ani naozajstný pretěkár toto nikdy nemůže říct. Příště než vypustíš hloupost, tak si to rozmysli. Proč jsou kotouče kotouče řezané a děrované píše na svých stránkách skoro každý výrobce. Třeba i BREMBO. Hlavní důvod je odvod horkých plynů, které vznikají při tření mezi deskou a kotoučem a vytvářejí distanční vrstvu a omezují tření. Proto mají řezané kotouče vyšší brzdnou účinnost. Děrování odvádí tlak plynů a hlavně teplo do ventilované části kotouče a tak snižuje teplotu a zajistí rovnoměrné prohřátí zevnitř i zvenčí.
pokud cokoli zvýší účinnost brzd, tak je to přínosem k bezpečnosti auta. Není to frajeřina pro pitomce co jezdí jako čuňata. Každý už zažil zvlněné kotouče a to je vždy důsledek přehřátí nebo špatného materiálu. Já na brzdách nemíním šetřit jen proto, že to naozajstný pretěkár říkal. Až na dálnici šlápnete na brzdu a těch posledních pár metrů, kdy se kotouče už přehřejí vám bude chybět k dobrždění tak prosím. Já jdu jinou cestou.
A jestli julo nezajímá tebe můj názor, tak možná ostatní ano. Závodím od roku 1984.

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 17.08.2020 15:58
od teckino
pacesol: Konečne múdra a vyčerpávajúca odpoveď, ktorá za niečo stojí...Plne súhlasím a práve preto som na autách, kde sa pravidelne zvlnili kotúče (kde boli brzdy už od výroby poddimenzované a rýchlo sa prehrievali) dal dierované resp. drážkované a problém skončil navždy... :thu:
Jediným negatívom dierovaných kotúčov bolo to, že pri brzdení ich bolo počuť trochu bzučať (keď som pri brzdení išiel popri zvodidlách alebo popri nejakej stene či múre).

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 03.09.2020 11:12
od Kiakdejv
Dnes vyšel článek na garáž.cz s volbou brz.
Jsou to věci, které většina zná a už tady i zazněly, ale kdyby to někoho zajímalo zde je odkaz.
https://www.garaz.cz/clanek/volba-brzd- ... e-21004612

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 11.04.2021 13:49
od BigFoot007
Ahojte,

Zadne brzdy uz mam slusne skorodovane, cez leto ma caka garancka. Uvazujem preto o kupe brzd. Kukal som amazon.de a nasiel som tuto ponuku (komplet brzdy + dosticky):
Predne ATE za 136€ - https://www.amazon.de/dp/B07538GRRK/ref ... UTF8&psc=1

Zadne ATE za 117 - https://www.amazon.de/dp/B07CPZ22CK/ref ... UTF8&psc=1

Podla vsetkeho by to malo sediet na moju 1.4ku JD model. Je to dobry kauf alebo by som sa mal popozerat niekde inde? Paci sa mi, ze je to komplet a ze je to od ATE. Original Kia brzdy uz nechcem, mam za to, ze je to menej kvalitny vyrobok...

Re: vymena brzdoveho oblozenia

PříspěvekNapsal: 11.04.2021 17:06
od emilio30
Originál je originál, na bežné jazdenie v pohode, nepráši, ale cenou tak ešte o cca 140€ vyššie. Skús pozrieť na Autodoc, majú aj aplikáciu. Pokiaľ Ti to časovo nesúri, raz za čas majú zľavu na kotúče 40%, každý deň iná výška zľavy, max myslím 36% na všetko. Len doprava môže trvať aj 2 až 3 týždne. Alebo hľadať ďalej aj na iných stránkach. Napríklad čo som teraz pozeral na 1autodiely, na predku by si ušetril nejakých 8€. Ja osobne som kupoval na ED komplet Meyle PD a banujem. Už by som ich nekúpil, aspoň brzdy od nich nie.