Stránka 1 z 2

Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 07.02.2010 00:16
od Mirek28
Měl bych dotaz ohledně rezervního kola, čeká mě několik tisíc kilometrů po evropě a nějak nemám dobrý pocit jet jen s dojezdovou rezervou (představa, že v devět večer píchnu kolo a až do rána pojedu po dálnici jen 50-80km/h, než někde seženu servis mi nějak není po chuti). Zkoušel jste někdo, jestli se u SW vejde bez problémů do prostoru pro rezervu plnohodnotné kolo, aniž by to nějak vadilo hornímu víku s úložnými prostory?

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 07.02.2010 00:46
od SelfMan
Problem bude hlavne v tom, ze dojazdove koleso ma mensi priemer. Na druhej strane ani na plnu rezervu nemozes jazdit do aleluja v pripade ked je na mom opacna "rotacia" gumy ako smer jazdy. Skor to bude o POI do GPS s najblizsimi pneuservismi. A pokial mas auto v zaruke, tak KIA Asistance.

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 07.02.2010 01:04
od Mirek28
SelfMan píše:Problem bude hlavne v tom, ze dojazdove koleso ma mensi priemer. Na druhej strane ani na plnu rezervu nemozes jazdit do aleluja v pripade ked je na mom opacna "rotacia" gumy ako smer jazdy. Skor to bude o POI do GPS s najblizsimi pneuservismi. A pokial mas auto v zaruke, tak KIA Asistance.


Auto je rok staré, ale volat KIA asistance kvůli píchlému kolu někde ve Francii? Nějak jsem to nezkoumal, ale myslel jsem, že to můžu jen v případě technické závady a né defektu kola. Budu muset prozkoumat podmínky. Spíš mě napadlo, že KIA určutě vyváží auta i do zemí, kde musí mít plnohodnotnou rezervu, tak by se tam mohla vejít :?

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 12.02.2010 15:13
od titanus
viem ti poskytnu odpoved na jar ked budem menit zimne za letne tak to tam skusim napasovat ale vela sanci tomu nedavam... :) ale ak by to vyslo tak idem po tom...tiez cez leto idem stravit daky ten tyzden okruznou cestou po EU..ale toto leto je to sever (nemecko, holandsko, dansko, belgicko mozno svajciarsko a spat...) takze tato moznost s plnohodnotnym kolom sa mi hodi...a k tej rotacii...smerove sipky maju dnes ak sa nemylim hlavne zimne...letne mam rucite pouzitelne obojsmerne ;)

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 12.02.2010 19:19
od Taserda
V takej š. Octavia je rezerva vraj za príplatok,ináč iba sprey na opravu defektov.Ja som zažil dovolenku s rezervou na streche,dokiaľ som nevyprázdnil kufor -hovorí sa tomu z núdze cnosť.Samozrejmosťou by malo byť že rezervnú dojazdovku alebo spreyom opravené pneu dám na zadnú nápravu.Už nech je leto :( .

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 13.02.2010 23:02
od marhalu
tak teď nevím :help: , když jsem byl na školení bezpečné jízdy tak tam lektor říkal že lepší gumy mají být v zadu. Já osobně bych ho dal na místo špatný - určitě bych kvůli tomu nezvedal další kolo, tolik heverů nevozím ... :lol:

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 13.02.2010 23:42
od Mirek28
Tak jsem nad tím dnes přemýšlel, jestli se tam to klasické kolo vejde nebo ne a myslím, že by mělo, protože když píchnu, tam kam dám to píchnuté kolo, když mám třeba plný kufr?? Předpokládám, že s tím někdo počítal, v autě 4-5 lidí a plný kufr, někam to kolo dát musím........ :?
Myslel jsem, že jste to někdo již zkoušel, já to můžu vyzkoušet až budu přezouvat na letní, dřív to nejde, nemám je doma. Tak jen kdyby někdo věděl.

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 14.02.2010 03:32
od SelfMan
Hmmm ja ked som mal defekt, tak koleso islo do kufra... nespominam si, ze by som ho daval na poziciu nudzoveho dojazdu.

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 14.02.2010 08:51
od Čambrla
Sice jsem to nezkoušel ani neměřil, ale pokud si dobře vzpomínám, tak místa kolem dojezdového kola je dost, tak si myslím, že běžný rozměr (např. to píchnuté kolo) by se tam mohlo vejít. ..... jdu to změřit.

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 14.02.2010 09:00
od Čambrla
Čambrla píše:Sice jsem to nezkoušel ani neměřil, ale pokud si dobře vzpomínám, tak místa kolem dojezdového kola je dost, tak si myslím, že běžný rozměr (např. to píchnuté kolo) by se tam mohlo vejít. ..... jdu to změřit.


Tak jsem změřil. Spodek prostoru pro náhradní kolo je sice užší než horní část, ale kolo by se tam vejít mělo v pohodě. A rozdíl v průměru rezervy a kola běžného není zase nijak významný - zhruba 4 cm. Rezervu jsem sice nevyndával, ale podle hrubého měření by se do prostoru rezervy mělo vejít kolo průměru 64 cm, průměr kola na vozidle jsem naměřil 62 cm.

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 14.02.2010 10:01
od Čáďa
tak já jsem neměřil ani nezkoušel, ale při výměně letních kol za zimní, mi přišlo že plnohodnotný kolo je o dost větší než ta rezerva a že se tam asi nevejde..
no až budu mít chvilku tak to zkusím..

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 14.02.2010 12:09
od luboss
Tak som to bol vyskúšať a výsledok je nasledovný: 16" kolo 205/55 sa na miesto povodnej rezervy, sice natesno, ale vojde, lenže potom už nie je možné umiestniť na povodné miesto podlahu. Pravdepodobne sa tam nezmestí ani 15" koleso, kedže nie je až o toľko užšie aby podlaha sadla na povodne miesto.
9.jpg
8.jpg
7.jpg

Re: Rezervní kolo

PříspěvekNapsal: 14.02.2010 14:01
od Mirek28
:( :( :( :( :( :( :( :(

Hliníky na autě, ale co rezerva?

PříspěvekNapsal: 27.06.2010 16:21
od Mark77
Tak dnes jsem si teprve uvědomil že když píchnu 16" hliníkové kolo, že ho nemám čím opravit. Rezervní dojezdové kolo je 15" k mému zděšení :shock: . Takže jsem v háji. Proto se ptám kolegové co máte hliníkáče řeší te to jak? Opravná sada + kompresorek na 12V?? Proboha co já ještě všechno budu muset vozit sebou :lol: .

Re: Hliníky na autě, ale co rezerva?

PříspěvekNapsal: 27.06.2010 16:27
od Bindick
Proč bys ho opravoval? :o Nasadíš rezervu a dojedeš si píchlé kolo opravit do servisu. I když je rezerva menší šířkou i výškou svoji funkci na nouzový dojezd vykoná.T