Stránka 1 z 1

Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 07.03.2010 16:22
od oldrich.tichacek
Dobrý den, myslíte si někdo, že by rozpěrná tyč dle níže uvedeného odkazu šla i na Cee´d SW?

http://www.korea-suv.cz/index.php?sec=detail&id=1322

Re: Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 07.03.2010 21:37
od Beda
Dle mne do cee'du neni ani treba, nejak osobne nepozoruji, ze by se kroutila karoserie pri rychlejsich prujezdech zatackami tak jako v mem predchozim Favoritu ci Felicii. Je pravda, ze zavodni Pro_cee'dy ji na Kia Lotos Cup meli viz. [album]405[/album]

Re: Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 07.03.2010 21:44
od pitrstar
Nedoporučoval bych, při možné kolizi jednoho z blatníků je pak hnutý a deformovaný celý předek. Pořádně zvážit, jestli to za to riziko stojí. :!:

Re: Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 13.03.2010 07:33
od Berka
Myslím že není potřeba, ceed se nijak nekroutí. Ale pokud ji tam chceš tak bych se případné kolize nebál. Pokud by jsi dostal do auta takovou ránu že by se hnul jeden podběh oproti druhému, tak ti bude úplně jedno zda tam nějaká rozpěra byla nebo ne. Větší škodu už určitě nenadělá. Možná naopak. Rozpěry jsou běžně schválené jako doplněk u většiny automobilek, někteří je tam dokonce dávají rovnou při výrobě jako povinnou součást karosérie, takže nějaký význam asi mají.
Ta cena mi nepřijde přehnaná, já osobně ale preferuji ty pevnější varianty, kde je rozpěra svařená do jednoho kusu bez šroubových spojů. Myslím že šroubové spojení držáku a tyče značně sníží její účinnost.

Re: Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 13.03.2010 18:22
od Tony
@berka

jj impreza má myslím rozpěru v základu (nebo měla?)

Re: Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 13.03.2010 18:32
od pitrstar
Berka píše:Myslím že není potřeba, ceed se nijak nekroutí. Ale pokud ji tam chceš tak bych se případné kolize nebál. Pokud by jsi dostal do auta takovou ránu že by se hnul jeden podběh oproti druhému, tak ti bude úplně jedno zda tam nějaká rozpěra byla nebo ne. Větší škodu už určitě nenadělá. Možná naopak. Rozpěry jsou běžně schválené jako doplněk u většiny automobilek, někteří je tam dokonce dávají rovnou při výrobě jako povinnou součást karosérie, takže nějaký význam asi mají.
Ta cena mi nepřijde přehnaná, já osobně ale preferuji ty pevnější varianty, kde je rozpěra svařená do jednoho kusu bez šroubových spojů. Myslím že šroubové spojení držáku a tyče značně sníží její účinnost.



Jestli můžu oponovat, tak škodu udělá více. Je to logické, bez většího polemizování kolem toho. Dobrý automechanik vám montáž rozpěrné tyče rozmluví. Vše je jen na vašem zvážení.

Re: Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 13.03.2010 20:34
od Berka
No, nevim a je mi to celkem jedno, ale je jasné že zvýší pevnost karoserie. Co když právě ta rozpěra přenese sílu nárazu na další podběh a společně ten náraz vydrží oba? Nebo co když ta rozpěra dokáže zamezit takové deformaci která by pro řidiče byla zničující? Ale jak jsem řekl, v případě takového nárazu mi bude jedno zda je škoda na autě 250tis nebo 290tis. Výsledek bude stejný.
Krátký seznam aut kde rozpěra je: Porsche Panamera, Aston Martin Rapide, BMW M3, BMW 135i - některá auta používají dělenou výztuhu od podběhu k dělící stěně motoru
Ale jak jsem taky psal, nepřijde mi u ceeda až tak potřebná.

Re: Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 14.03.2010 09:53
od pitrstar
Berka píše:No, nevim a je mi to celkem jedno, ale je jasné že zvýší pevnost karoserie. Co když právě ta rozpěra přenese sílu nárazu na další podběh a společně ten náraz vydrží oba? Nebo co když ta rozpěra dokáže zamezit takové deformaci která by pro řidiče byla zničující? Ale jak jsem řekl, v případě takového nárazu mi bude jedno zda je škoda na autě 250tis nebo 290tis. Výsledek bude stejný.
Krátký seznam aut kde rozpěra je: Porsche Panamera, Aston Martin Rapide, BMW M3, BMW 135i - některá auta používají dělenou výztuhu od podběhu k dělící stěně motoru
Ale jak jsem taky psal, nepřijde mi u ceeda až tak potřebná.



Neoponoval jsem ohledně pevnosti karoserie, od toho se tam dává, aby zpevnila a zabránila krutu karoserie. Ale píšete správně přenese sílu, od někam - někam. Nemá žádnou deformační zónu, aby sílu pohltila. Jak výše zmiňujete auta, tak jsou to auta z vyšší kategorie, kde při nehodě majitelé nebudou koukat na nějaký tisíce navíc. Předpokládám, že když někdo bude havarovat z našich řad, tak bude chtít mít co nejmenší škodu na autě.
Připojuji se, že u ceeda je kasle dostatečně zpevněná a tudíž rozpěra není potřebná, teda pokud někdo nejezdí někde po rozsáhlém terénu, nebo někde extrémně nezávodí. :D

Re: Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 14.03.2010 11:03
od Tony
no ono muěíš ale uznat že když máš takovou havárku kdy se ti síla dostane až k té tyči tak to máš stejně jedno... auto je na odpis tak jako tak. pro představu: má auto má teď podle pojišťovny hodnotu 220 000kč... tak kolik myslíš že by jsi z pojistky dostal :D

Re: Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 14.03.2010 18:42
od JonnY
nene. staci aj relativne mala dobre mierena rana, a pohnes kasnou na jednej strane. okrem toho nieje nutne aby si bural ty. tiez ta moze na predne koleso trafit niekto iny

Re: Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 16.03.2010 17:18
od kasin
Nezapomeňte že se tím taky změní deformační zóna, což může mít fatální následky.

Re: Rozpěrná tyč

PříspěvekNapsal: 16.03.2010 17:25
od titanus
dle mna:
- na celny naraz to dopadok nema
- bocny naraz do oblasti motoru - bez sa prevali jedna strana s sa prevalia obe
- bocny naraz do dveri - bez ucinosti

vyznam chapem pri zavodnych autach kde karoseria pre nich nema financny vyznam a chrania si to nacenejsie co tam maju - motor...(bezpecnost sofera je vyriesena inym sposob)

tod moj pohlad na tyc... :)