Stránka 1 z 4

Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 00:41
od cipisek567
Mám 1.4 SW najeto 17000 km a od začátku mám problém s motorem, který neudrží zaparkováného ceeda v mírném kopečku na první rychlostní stupeň a ani na zpátečku a musí být zatažená ruční brzda (jinak auto houpavým pohybem sjíždí), která již bere až nadorazu. V servisu na garančce mi řekli, že je tak zpřevodovaná převodovka a že se stím nedá nic dělat. Nemáte stím někdo nějaké zkušenosti?

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 00:52
od Blackhawk
cipisek567 píše:Mám 1.4 SW najeto 17000 km a od začátku mám problém s motorem, který neudrží zaparkováného ceeda v mírném kopečku na první rychlostní stupeň a ani na zpátečku a musí být zatažená ruční brzda (jinak auto houpavým pohybem sjíždí), která již bere až nadorazu. V servisu na garančce mi řekli, že je tak zpřevodovaná převodovka a že se stím nedá nic dělat. Nemáte stím někdo nějaké zkušenosti?


Tiez parkujem do kopca a nechavam zaradenu jednotku spolu s rucnou brzdou, istota je istota. Mne tu rucnu dostelovali v servise a teraz ju pritiahnem tak do polky, predtym ako ty az na doraz.

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 01:40
od slava
Nejsem si tak úplně jistý, jestli s tím má co dělat zpřevodování převodovky. Spíš bych řekl, že s tím má co dělat těsnost motoru. Ventily, těsnící kroužky. To přece není možné, aby na všech to bylo bez problémů a na jednom ze statisíců vozů neudržela rychlost auto v kopci. Nebo montér co montuje spojky měl ke svačině chleba se sádlem, zaprasil si ruce a utřel si je do lamel na spojce. Ale ty houpavé pohyby?? To vypadá tak na ten motor. Mám čtvrté auto, se všema jsem stál, nebo i parkoval v kopci a nepamatuju, že by mi někdy auto někam popojelo. Zato jsem viděl co dokáže zatažená ruční brzda, když do rána přimrzne. A to ani nebyly takové mrazy, jak jsou teď. Sice to byl jenom Trabant, ale ten mistr se zahrabal až na motor. Pak přes den mráz povolil a jelo se dál! Chce to asi známého, nebo kamoše mechnika, který ví o čem je řeč, není líný se zamyslet a podívat se na to. A taky na stoupání toho kopečka. Ale když píšeš, že je mírný :? ,

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 02:27
od Axel
roli hraje vše, ale největší problém vidím v hmotnosti vozu v poměru na obsah motoru...auto je prostě těžké a dokáže překonat všechny odpory jak převodu, tak hmotnosti pístů, setrvačníků...zkusím to schválně u nás v kopci nechat jen rychlost, ale myslím si, že ta 1,4 je prostě málo na samotné stání a v kopci radši nenechávat jen rychlost, nikdy nevíte kdy vyskočí a auto se rozjede a kdo říká, že za celý život se mu to nestalo, tak tady má odpověď : Co se nestalo doteď, může se stát zítra... ;)

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 08:03
od Čambrla
Taky znám rozjetí auta se zařazenou rychlostí. Stalo se otci na parkovišti, skoro rovinka. Asi špatně zařadil, ale stát se to může každému. Proto, pokud skutečně není rovinka a nemrzne, nebo není o co opřít kolo (obrubník), dávám ruční brzdu. Jak píše Axel, to auto má svou váhu. Při parkování z kopečka dávám zásadně protirychlost, tedy čumákem dolů zpátečku.

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 08:31
od Beda
Rucni brzdu si to chce nechat vetsinou seridit. Z vyroby je nastavena tak, ze moc nezabira ani na posledni zub :idea: Po serizeni mi zabrala naplno uz v pulce zdivu a ted mi opet prijde, ze uz to zase zabira skoro u konce :|

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 08:56
od vladislav
Já mám motor 1,4. Auto nechávám stát kolikrat z kopce bez zatažení ruční brzdy a nikdy se nestalo že by popojíždělo..Takže v obsahu motoru to nebude.. :no: V servisu tě jen odbyli známou fintou,že to dělají všechny... 8-) Já bych trval na tom at vezmou jiné auto od nich a ukáží ,že to opravdu dělají všechny... 8-) 8-) Jinak ruční brzdu seřizuji na každe garančce bez jakehokoliv upozornění..
Myslím,že má v tomto směru pravdu Sláva ..A jedná se o určitou netěsnost motoru... :yes:

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 09:03
od Dajek
s tou ruční brzdou souhlasím, taky sem si ji nechal na první garančce seřídit, a s tím stáním v kopci, sice mám 1.6, ale stejnak si myslím, že ta jednička to auto prostě musí podržet, můj ceed to zvládá v poho a auta před ním s tím taky neměly problémy, takže bych třeba zkusil jinej servis ;-)

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 09:27
od Blackhawk
Ta jednotka by to asi udrzala, ale kedze parkujem do celkom prudkeho kopca a chcem najst auto tam kde som ho nechal, zatahujem rucnu.
A neprimrzla ani teraz ked bolo skoro -20 stupnov.

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 10:45
od tonyp
Tak ja mam 1.6 CRDI a stavam denne dole z kopca. So zaradenou spiatockou to vobec nedrzi a musim zatiahnut aj rucnu (zatial nezamrzla). Rucna drzi az uplne dotiahnuta, to asi naozaj od vyroby nastavuju tak, aby to poriadne nebrzdilo. A kedze to nemozem ani opriet o obrubnik, davam pod koleso dlazobnu kocku pre istotu lebo tomu neverim.

Ani dizel nie je sprevodovany tak, aby to auto udrzalo ? fakt neviem v com je problem...

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 16:36
od slava
Asi se nemusíte bát, u Cee´da je ruční brzda řešena už asi moderněji, než to bývalo dřív a to, že vlastně zatažením RB byly přitaženy brzdové čelisti k bubnu. Proto taky uměly přimrznout. Ružní brzda by měla pevně držet na 4(čtvrtém)zubu. Je to dávno, ale tak jsme se to učili na učňáku v 70tých letech. Možná se něco změnilo. :lol: . Nevím kolik zubů má Pro_cee´d a jak seřizují ve fabrice ruční brzdu Cee_dů(ale jak jsme viděli, tak asi všechny stejně) a mně pevně drží na 4 zubu, tak jak to má být. Samozřejmě, že svoji roli hrají všechny okolnosti. Obsah motoru, váha vozu, váha nákladu, sklon stoupání či klesání, ba i poryv větru se dá započíst pánové! ;) !

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 17:25
od Stefi
:roll: Cee´d to má na stejném princípu, aspoň já mám ručku bubnovou a provozka kotouč a desky, obložení je uvnitř a na bubnu je přímo kotouč, taky se tam dostane sajrat, ale to se jízdou odře, hlavně nenechávat zataženo za jízdy, pak již napomůže ani štelování, to jse mi občas stává, když přimrzne tak jízdou se vrátí do normálu :lol: :lol: /zkušenost z coupé 406/, a pak servis nebo jízda bez ní u cee´du už jsem rovněž párkrát zapoměl, ta kontrolka je nějak blbě, asi musím dát pípák..., zatím ještě drží, jinak nechávám rychlost a ručku, před odchodem ješte provedu kontrolu, vymáčknu spojku a auto zatím stojí :thu: :thu:

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 19:14
od formis
Já mám 1,6 FL benzin a na tu jedničku nebo zpátečku to fakt moc nedrží. Zjištěno hned první den po koupi. Ručka je jistota i když mi také zabírá úplně na konci. :oops:

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 20:34
od Nalim2
formis píše:Já mám 1,6 FL benzin a na tu jedničku nebo zpátečku to fakt moc nedrží. Zjištěno hned první den po koupi. Ručka je jistota i když mi také zabírá úplně na konci. :oops:


Tak tak, také mně ruční brzda zabírá úplně na konci a ještě má takovou šílenou vůli, ale v servise mi řekli, že je ještě velice brzy na nějaké štelování a že se musí počkat nejméně do první garančky... :(

Re: Parkování v mírném kopečku

PříspěvekNapsal: 21.12.2009 23:45
od Blackhawk
Nalim2 píše:
formis píše:Já mám 1,6 FL benzin a na tu jedničku nebo zpátečku to fakt moc nedrží. Zjištěno hned první den po koupi. Ručka je jistota i když mi také zabírá úplně na konci. :oops:


Tak tak, také mně ruční brzda zabírá úplně na konci a ještě má takovou šílenou vůli, ale v servise mi řekli, že je ještě velice brzy na nějaké štelování a že se musí počkat nejméně do první garančky... :(


To bude nejaka vyhovorka. Mne to v Dolnise dostelovali v ramci zimnej prehliadky a to mam auto od Aprila.