Stránka 1 z 9

Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 05.03.2011 22:15
od runis
Snad mě za založení nového téma nikdo neukamenuje, ale nevěděl jsem, kde to dát. Takže k věci. Jelikož výkon a krouťák tohoto motoru je na papíru super (včetně spotřeby), realita neodpovídá skutečnosti. Tím pádem ani vydané peníze za tento motor. Dle papíru F1, ovšem pocit za jízdy je poněkud vlažný. Ostatně se můžete podívat i na testy Vengy, co jsou tady v tom fóru o Venze (Venga test v tv). Já už jsem rozhodnutý, že dám motor odbrzdit. Graf samozřejmě tady vyvěsím. Už jsem si objednal i vložku sportovního filtru KN. Ten ostatně i kvůli tomu, že časem ušetřím na kupování nového papírového. Takže se zaplatí. Popravdě docela zvažuji i chip tuning. Jenže toho se trochu bojím. Pokud s ním někdo máte zkušenost, myslím dlouhodobou, aby se dala posoudit životnost a servisování motoru, prosím napište. A kdo máte tento moto již načipovaný, prosím také se ozvěte. No a tady je pár odkazů, ostatně na netu toho najdete hodně. I když třeba Bit Power zatím čipuje jen Soula a ten nemá prokletý filtr pevných částic. Takže to tak úplně stejné jako ve Venze není. Trochu se víc přikláním k chiptuningu, než k powerboxu. Myslím, si, že to bude z hlediska odladěnosti a životnosti motoru asi lepší. Já měl kdysi chip na Fáčku, ale ty odměřené ěkW navíc, nebyly tak poznat, takže životnosti motoru neublížily. :-)
Odkazy:
-http://www.racechip.de/racechip-angebot.php?modell=Kia-Venga-1-6-CRDi-3912&language=en (zde je zajímavá cena, ale co to je za firmu?)
-http://www.chiptuning-kia.cz/chiptuning.php?id=2749&name=Chiptuning%20Kia%20Soul%201.6%20CRDi%20VGT%20CR%20EDC17%2093kW (je to pro Soul, takže jen pro srovnání)
-http://www.chipexpress.com/products/998/ (pro 1,4 CRDi 66kW)
Jen příklady, ale po pravdě mě dost zaráží ty rozdílyv cenách. Ten power box co uváděl Branor, z Polska, stál kolem 5.000 na naše, jeden z tady toho se tomu podobá. Ten druhý stojí víc jak dvakrát tolik??? Tak teď nevím...
-http://www.chipexpress.com/products/999/ (pro 1,6 CRDi 94kW)
-http://www.vtune.nl/chiptuning-kia/kia-venga/

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 05.03.2011 22:21
od milan79
Ahoj Runis, na to tvoje auto sa to nejak sype zo vsetkych stran. Chapem, ze si vytoceny (aj ja by som bol), ale zistoval si ci cipovanim neprides o zaruku?

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 05.03.2011 22:33
od runis
Jak jinak, že přijdeš Milane. Zatím se rozhoduji a určitě to nebude dřív, než auto bude mít alespoň 20.-30.000km. Ať už vím, jak na tom motor je. Některé firmy co dělají chiptuning, zároveň nulují jednotku, aby nebylo vidět, že se tam něco dělalo. Jednotka si počítá, kolikrát byl nahrán firmware. Otázkou je, zda přečipování motoru nebude zkreslovat údaje při diagnostice motoru v servise. Nicméně při reklamaci jsou schopni ti dát zpět tvůj původní program. Ale uznávám, že je to takhle trochu komplikované. I proto tohle téma. Jen bych byl raději, kdyby zde psal někdo, kdo tenhle typ motoru chipoval. Jinak raději ať napíše jen ten, kdo už má, jakékoliv, ale hlavně dlouhodobé zkušenosti s chiptuningem. Nejlépe Kii. :-) Zajímavě vypadá i ten power box. Problém, potřebuješ do servisu? Tak ho vyhodíš z auta. Jenže tomuto trochu nedůvěřuji. Nicméně sama Kia jednu dobu nabízela jako příslušenství ve svých autosalónech power box k motoru 1,6 CRDi 85kW. Výkon šel na 100kW a krouťák byl kolem 300. A neztrácel jsi záruku. Jenže teď už to nenabízí. Teď jen proč? No a na to se mimo jiné tady v tomto tématu právě ptám. Tuto informaci mám ze dvou servisů.

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 06.03.2011 11:01
od runis
Tady je odkaz od Branora na power box z polska:

-http://moto.allegro.pl/chiptuning-digital-powerbox-kia-venga-crdi-promo-i1486170373.html

navýšení výkonu z 94kW na 112kW a krouťák jde z 260nm na 310nm. U 1,4 CRDi 66kW na 77kW a krouťák z 220nm na 260nm. Jen aby to bylo hezky pohromadě. Cena celkem příjemných 4350,-Kč. Teď jen vybrat nějakou osvědčenou společnost, která to má dobře odladěné.

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 06.03.2011 11:10
od safi
Ahoj , Vengáci.
Tento problém zasluhuje vlastnú tému , takže to vítam. Aj keď mám Soula , zaujíma ma , ako toto dopadne. Písal som dnes v téme motory /Soul toto:
Zaujímala by ma jedna vec: nemá niekto Soula MY2011? od tejto edície je v aute PP a výrobca uvádza plnenie emisnej normy Euro5. Túto normu plní aj Venga. Pokiaľ je mdlý prejav tohoto motora vo Venge spôsobený utlmením kvôli emisiám, Malo by to byť rovnaké aj u nového Soula. Ak to tak nie je, pes je zakopaný inde.
Už len dodám: Ak Soul s EURO 5 pôjde lepšie ako Venga, tak zrejme zmrvili program manažmentu motora.
Teoreticky , keby sa prepísala mapa vo Venge tou zo Soula, malo by to ísť lepšie a bez straty záruky , pretože sa nezvyšujú výkonové parametre a to by mal zvládnuť servis bez problémov.
Ide len o ochotu riešiť problém zo strany KIE. Ale asi je naivné dúfať v niečo také.
Držím palce k zdárnemu vyriešeniu problému.

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 06.03.2011 11:12
od runis
Něco z našich luhů a háju:

-http://www.racingbox.cz/index.php?page=detail&kat=&znacka=Kia&typ=Venga&ID=2693
-http://www.racingbox.cz/index.php?page=seznam_vozu&kat=&znacka=Kia&typ=Venga

Vyšší cena 7.300,-Kč. Nicméně možnost si tenhle power box odzkoušet na vašem vozidle, záruka vráceni peněz do tří týdnu a na zařízení 36 měsíců. Při prokázaném způsobení poškození motoru tímto racing boxem ručí tato firma do výše 5.000.000,-Kč.
Venga 66kW.PDF
Venga 94kW.PDF

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 06.03.2011 11:20
od runis
Re: Safi-dobrá poznámka. Jestli tedy někdo máte možnost mezi sebou srovnat Soul 2010 a 2011 1,6 CRDi 94kW, prosím vás za všechny Vengisty, učiňte tak. Kia sice na nás asi v tomto bude kašlat, ale třeba by se pak více vědělo. A možná by se mohlo zkusit i napsat na Kiu, proč to je takhle a zda by to nešlo přepsat tou mapou ze Soula. Určitě by to bylo vhodnější, než čipovat. Ale tuto variantu osobně také nezavrhuji. Jen pro ni ještě nejsem rozhodnut. Spíše se v tom to pouze rozhlížím. A ještě jedna prosbička. Kluci, kdo jste měli Soula s tímto motorem na brzdě, dejte sem grafy s naměřeným výkonem. Pak se uvidí, až tady bude graf z Vengy, jaký je rozdíl v křivkách. Děkuji všem! :-)

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 06.03.2011 18:20
od safi
@Runis: podobny box mam doma a nepouzivam ho . Ak mas zaujem, dam ti ho za zlomok ceny.
http://www.tuningbox.sk/dieselovemotory.php
Funguje na principe odrbavania tlaku v common rail, zvysenie vykonu sa da plynule nastavit. Motor ma s tym ohromny nastup ale aj vacsiu spotrebu 0,3 - 0.5l/100km.

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 06.03.2011 21:38
od PetrLa
TOTO JE POUZE MŮJ OSOBNÍ NÁZOR
Čipovat nebo jakýmkoli způsobem zvyšovat výkon u takto "vyhoněných" motorů (94 kW dříve nebylo a ni u dvoulitrů) je podle mého názoru holý nesmysl.
Ale každý svého štěstí strůjce.

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 06.03.2011 22:10
od Venousek
Ahojte, no já se taky moc nepřikláním k tomuto tuningu. Je pravda, že na 1,6 ku je už těch 94 kW hodně a podle mě to je na hranici možností na takto stavěnou objemovou motorizaci. Hlavně si myslím, že pak na emisích bude problém s dodržením požadavků na EURO 5. Ale určitě dejte vědět, jak jste dopadli.

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 06.03.2011 22:27
od runis
Dík za názory. Proto tohle téma vzniklo. I když je specializováno na Vengu. Nové motory umí i více, co se týče výkonu. Koukněte na to, co umí BMW z nafty dostat. :-) Doufejme, že se ozve někdo, kdo má zkušenosti přímo s Kiou. Nikdo neví, na kolik jsou ty nafťáky dimenzovány. Nějakou dobu zpět, sama Kia v příslušenství nabízela Power box. Já osobně vím jen o 1,6 CRDi na 85kW Ceeda. A nepřišli jste o záruku! Tak teď babo raď! U power boxů je zjednodušeně řečeno klamaná řídicí jednotka. U chipu, je odladění asi preciznější. Já také nejsem ještě pevně rozhodnut. Jen se mi nelíbí jak to jede. Odbrzdit to nechám a graf vyvěsím. Ale teď na to není čas. A ještě to chci trochu roztáhnout. Dnes jsem ujel 10km na zahřátí a pak to trochu toččil Po ujetí cca. 20km jsem nešel pod 2500 a občas jsem to točil až na 4000ot. Snad to trochu povolí. No a dnes jsem někde na netu četl, že ten filtr pevných částic, je jen špunt vew výfuku. Spotřeba dle objemu až o 1,5 l nahoru. Emise jen o trošku dolů. Spousta lidí, při první výměně už ho vyřazuje. Jenže tady je ta 7let dlouhá záruka. Kéž by to šlo udělat, že bych si ho nechal u Kie na vlastní náklady odstranit a neztratil záruku. :-)

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 06.03.2011 22:32
od Venousek
No už jsem to tu psal, že problém je v tom, že při odstranění filtru pevných částic nebude pravděpodobně votidlo schopno na emisích plnit Euro 5 a to by mohl být problém. Navíc to asi bude trochu kouřit.

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 06.03.2011 22:37
od runis
Hlavně ať to trhá asfalt a jede to!!! :-( Čert vem emise. Obzvláště v tom našem regionu razovytým! Tady na to a na nás všichni ser..! Hlavně fabriky a blízký soused PL. Tam ta ekologie dostává na frak a pak to jde k nám!

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 07.03.2011 00:44
od pawlow
Jak tak ctu tvoje prispevky, tak ti rozumim. zklamani nad vykonem jsem mel taky hned po koupi. Je to hodne tezko psat tady na foru, kde se mi zda, ze je hodne clenu vic nez nekritickych ke znacce Kia. Nevim, jestli je to tim, ze se musi casto branit venku posmechum vuci Kia a tak alespon tady zazniva po vetsine nazor, ze Kia je ten nejlepsi motor za nejlepsi penize.
Ty korejsky 1,6 pekelne dobre tahnou od spodu, neni zadnej turboefekt, ale po 3000 otackach proste nejdou dale. Podobne je to ale i u Octavky, Stary dobry TDI, ktery melo papirove nizsi vykon proste jede ve vyssich otackach lip, nez soucasny 1,6 TDI-CR.
Celej vikend jsem ted stravil s cednikem. Kdyz jsem jezdil po Cechach, nikdy nikam nepospichal, tak to bylo i odpovidajici auto, do 100 na okreskach pro predjizdeni ideal, po dalnici "obcas" 160 taky jde. Kdyz ale prejedu na nemecky neomezeny dalnice, tak vidim ten rozdil.
Vim, ze to vetsina tady z fora nerada uslysi, ale se zlatym TDI jsem ve 160 zrychloval a zrychlovalo to do omezovace, do 180 to tahlo jako cert a na nemeckejch dalnicich jsem mohl takhle predjizdet hodne aut. S Kia si od 160 nevyskakuju a to je pro me zklamani.

Re: Výkon 1,6 CRDi 94kW

PříspěvekNapsal: 07.03.2011 09:45
od snike
runis píše:Hlavně ať to trhá asfalt a jede to!!! :-( Čert vem emise. Obzvláště v tom našem regionu razovytým! Tady na to a na nás všichni ser..! Hlavně fabriky a blízký soused PL. Tam ta ekologie dostává na frak a pak to jde k nám!


Dobře si to rozmysli ... připrav se na to že se ti bude mnohem rychleji zanášet filtr pevných částic, kolik stojí jeho případná výměna si raději zjisti předem ;) To je problém u motorů s pevným filtrem se zvýšeným výkonem hlevně Powerboxem, který k motoru šetrný neni :no: ale to již tady bylo popsáno mnohokrát :yes: Já svoje CRDi rozhodně takto výkonově navyšovat nebudu, mám své autíčko a motor v něm rád :love: ... sériových 85 kW mi na moje ježdění bohatě stačí :thu: