Stránka 1 z 1

Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 12.11.2020 20:01
od marmi
Větrák funguje jen na maximum, to je 4stupeň,neví někdo kde je umístěn předřadný odpor pro 1,2,3 rychlost?Dík

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 12.11.2020 23:17
od Beda
Nevim jaky mas rocnik vozu, ale zde si naklikej svoji konfiguraci https://partsouq.com/ jdi do sekce Electric a tam si najdi sekci HEATER SYSTEM - HEATER & BLOWER a tam hledej na schema, kde je Resistor ;)

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 13.11.2020 01:36
od johnyfly1
kryt od spolujazdca pri nohach dole a tam by ho malo byt tusim vidno ...

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 13.11.2020 21:04
od Jakub
odpor tam není, používá se pwm regulace, výkonový MOSFET je na tělese větráku

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 13.11.2020 22:25
od marmi
Ten FET je nějak jištěný?Kdyby byl proražený,tak to jede pořád naplno.Auto je 7 let staré,ventilátor jel převážně na 1-2 st.

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 14.11.2020 01:04
od johnyfly1
a toto je naco potom? ci sa este aj rozlisuje verzia manual a auto?
https://partsouq.com/tesseract/assets/partsimages/Hyundai-/-KIA/971283K000-0.jpg

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 14.11.2020 18:06
od marmi
johnyfly1 asi to tak bude,manuál má odpor a aut.klima elektronickou regulaci .Já mám manuál

PS dnes jsem to prozkoumal.ze strany spolujezdce není nic,káble vedou k plynovému pedálu.Přístup katastrofální, nepočítali s výměnou bez vyjmutí celého agregátu

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 15.11.2020 11:29
od johnyfly1
tak som pozeral schemu a ano automaticka ma FET a manual ma rezistor ale je to pekne oddelene...a je to z vodicovej strany (sorry :oops: )
teda ak mas starsiu vengu :) podla manualu vyzera ze staci ked das dole kryt pod volantom....o celej pristrojovke nic nepisu tak asi staci len tak :)

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 15.11.2020 12:45
od marmi
Už to mám opravené,rozpojila se tepelná pojistka,takový pružný kontakt co odskočí když odpor hřeje víc než plánoval konstruktér.Je to zapájeno .Vyndat ho je malý porod,ale dát to zpět a hlavně přišroubovat,je 10x horší.Pomohl jsem si nalepením šroubku na krátký křižák sekundovým lepidlem,jinak není šance to trefit.Magnet nepomohl
Kdyby to dali pod pylový filtr,tak je oprava za půl hodiny,tak jsem se s tím jebal 3h

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 15.11.2020 13:29
od johnyfly1
Nejakú foto dokumentaciu si nerobil? :)

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 15.11.2020 23:53
od marmi
Shodíš spodní plasty u šofera a musíš to nahmatat,vidět je jen čtvercový konektor.Na fotky bych musel mít tu kamerku do dutin
Zakroužkovaný kontakt byl přerušený,třeba připájet.Je pružný tak než cín vychladne přidržet šroubovákem

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 16.11.2020 09:34
od johnyfly1
Ak to je tepelna poistka nieje to nebezpecne spajkovat? Co ak sa to pri prehriati uz nerozpoji a narobí viac skod ako osohu? Len tak nahlas uvazujem....
Ja osobne by som siel asi do noveho :)

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 17.11.2020 19:57
od marmi
Původně to bylo taky zapájené.Teplem se cín nataví a kontakt odskočí.Pokud to spojíš měkkou pájkou a NE mosazí nebo klempířskou,tak to má + - stejné vlastnosti jak nový.Když se zvýší odběr ventilátoru nad stanovený limit,třeba zadřením nebo dojdou uhlíky,tak je tam ještě tavná pojistka.

Ještě ekvivalenty co by tam pasovaly
Čísla OE
HYUNDAI 97128 3K000 , KIA 97128 3K000
Konkurenční kódy
HELLA 9ML 351 321-371
ERA 665040
K109072
CRS78013GS

Re: Předřadný odpor ventilátoru topení

PříspěvekNapsal: 14.01.2022 11:57
od Dixo27
Zdar.

měl jsem stejný problém u Kia Carrens. Větráky jely jen na 4. stupeň, 1-3 nic. Problém byl v samotném předřadném odporu, který odešel do věčných lovišť. Výměna odporu problém vyřešila.