Stránka 1 z 1

1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 25.01.2016 19:58
od Venga
Vážení, řeším problém u Kia Venga 1.4 CVVT (66kW).

Auto naposledy normálně přijelo (300 km), vše OK. Následně dva měsíce odstaveno. Nyní po nastartování spadlo do nouzového režimu (max. 1500 otáček, max 30km/h) a rozsvítila se kontrolka motoru.

Auto překáželo, takže se nastartované táhlo na laně. Po pár kilometrech se rozsvítilo autíčko ve smyku (ale ne to s "OFF", to vlevo). Takže předpokládám ESP. Pokud svítí, je nějaká chyba, tak píší v návodu k autu...


Rozumím, že diagnostika je to první, ale bohužel budu řešit až za několik týdnů. Chápu, že kontrolka motoru může být cokoliv...

Zajímalo mě předem, jestli se někdo nesetkal s podobnou závadou nebo někdo netuší, čím by to mohlo být?

Mockrát díky :thu:

Re: 1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 25.01.2016 21:39
od Beda
ESP zustane sviti porad, kdyz vetsinou prestane fungovat treba jedno z cidel ABS (snimani otacek) na kolech :idea:

Re: 1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 25.01.2016 22:29
od Venga
Děkuju za reakci. A souviselo by to i s kontrolkou motoru?

Re: 1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 25.01.2016 22:54
od Beda
To by kontrolku motoru nemelo rozsvitit, napadla mne baterka, zda nebyla moc vybita, ale psal jsi, ze jsi nastartoval. No i tak bych ji odpojil, dal na nabijecku a pak pripojil a zkusil znovu start. Melo by to odmaznout i nektere chyby z ridici jednotky, pak uvidis zda se vrati zpet.

Re: 1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 25.01.2016 22:57
od Venga
Dobrý nápad, zkusím.

Asi hloupý dotaz, ale nelze nějak "vyblikat" chybové kody, např. přes palubní PC? Znám to z Opelu, že při podržení tlačítek nulování km a dalšího naběhly chybové kody. Hledal jsem i tady na foru, ale nic jsem nenašel.

Re: 1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 26.01.2016 07:04
od Červ
Měl jsem vybitou baterii (špatně zavřený kufr). Po jejím nabití se rozsvítila kontrolka autíčka ve smyku (ESP). Po telefonickém dotazu do servisu mi technik poradil, abych otočil volantem do obou krajních poloh, aby si počítač zkalibroval dorazy. Jak poradil, tak jsem udělal, kontrolka zhasla a vše je opět v pořádku. :)

Re: 1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 26.01.2016 21:21
od Beda
Postup o Cerva je popsany primo v manualu k vozu, ale to by melo pomoci vuci tomu, ze ti stale sviti kontrolka ESP OFF ne to samotne ESP.

Re: 1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 28.01.2016 00:00
od Venga
O tom volantu jsem už v návodu taky četl, děkuju všem. Zítra budu u auta, tak vyzkouším.

Případně někdo s diganostikou z Prahy? Samozřejmě zaplatím ;)

Autorizák :kia: je poslední možnost :D

Re: 1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 03.02.2016 20:55
od Venga
Takže baterka ani otáčení volantem nepomohlo...

Byl jsem na diagnostice, žádná z "obyč" diagnostik se s autem nespojí. Jen ukáže, že je v paměti 5 závad, ale dál se nikde nedostali...

Takže asi stejně autorizák :roll:

Re: 1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 03.02.2016 21:29
od Beda
Hmm tak to asi budes muset :roll:

Re: 1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 13.03.2016 12:27
od Venga
Řešení?

Nakonec to byla baterka, která byla na odchodu. Byla prý nejspíš přerušená...

Re: 1.4 CVVT - nouzák + svítí ESP a kontrolka motoru

PříspěvekNapsal: 30.03.2016 17:37
od MAKU19
;) Včera som sa vracal z Moravy na Slovensko a začala mi po 30 km od štartu preblikovať kontrolka motoru. Bolo cítiť pri pridávaní plynu nerovnomerný ťah, po čase kontrolka zhasla ale počas cesty sa niekoľko krát rozsvietila. V Trenčíne mi začal nepretržite svietiť. Pozrel som si do príručky že sa jedná o diagnostiku motora a že treba čím skôr navštíviť servis, lebo sa môže jednať o chybu katalyzátora.Tak som zastal a volal do servisu či môžem pokračovať ďalej (mal som pre sebou ešte 40 km cesty). V servise mi povedali že môžem pokračovať a nech idem na diagnostiku v Piešťanoch.
V Piešťanoch sa servisný technik pýtal odkiaľ idem, či som neparkoval v lese. Keď som povedal že z Moravy a že auto stálo 4 dni odstavené na parkovisku, tak hneď začal kontrolovať káble pod kapotou, že už mali viacero prípadov z Čiech kde kuna prehryzla káble. Potom vzal auto na diagnostiku a zistil že bola voda v motorovom priestore ktorá spôsobila túto závadu.
Nejak tomu nerozumiem auto mám vonku už 6 rokov, boli podstatne prudšie lejaky, včera ráno bolo trochu popršané, žiaden lejak. A závada sa prejavila až 30 km po štarte, tak neviem. Mne to skôr pripadalo na uvoľnený konektor. Neviem čo spravil lebo kontrolka už nesvieti. :D