Zdravím,
Začal by som tým, že toto moje prvé auto som kúpil ako ojazdené s 330xxx KM (a nechal som sa aj trochu oklamať sa priznám) a niekoľko problémov som už tam riešil hneď po kúpe ako napr. take bežné brzdy, alebo olej a krúžok volantu kvôli ktorému mi svietil airbag a nefungovali tlačidla na volante ale to tu nechcem riešiť. Zaujíma ma konkretne kľudový odber.
Hneď dva dni po kúpe kedy som nebol naňom ešte jazdiť a stálo v mraze -10 až -18 nastal problém, že už som nenaštartoval, kvôli vybitej baterke (namerane na nej bolo 11.5V, neskor po dobiti sa znovu na druhy den vybila). Predchadzajúci majiteľ trvdil, že s baterkou nebol nikdy problém keď som po ňom žiadal vysvetlenie po trvdeniach pred kúpou, že je všetko v poriadku a stačí sadnuť a jazdiť. Neskôr som zistil, že v aute bol namontovaný GPS sledovač s odberom v kľude 0.2A, čo určite bola príčina vybitia baterky. Po odmontovaní toho sledovača odber klesol na 0.01 - 0.02A, lieta to medzi tými hodnotami vačsinu času, avšak asi každu minutu ten odber skáče na 0.10A. V servise mi povedali, že bolo tam domontované centrálne zamykanie a že to spôsobuje ten odber 0.10A keď sa to prebudí na asi 1 sekundu. Je možné aby to tak skákalo každú minutu? Nemalo by to byť ideálne stabilné do tých 0.02A? Alebo je možné, že aj ten sekundový odber každú minutu
vybíja stále baterku takýmto drastickým spôsobom a dať to radšej preveriť?
Taktiež ešte doplním, že vo februári som kupoval novú batériu čo bolo pred tým ako bol odstránený GPS sledovač s ktorou som nemal už problém startovať, ale samozrejme aj tu vybíjalo postupne. Avšak aj keď už bol odstrany GPS sledovač, výbijanie baterky stále neustalo a baterka si nedokáže udržat stav nabitia na 12.6V a stále to klesá aj pod 12.30V, taktiež indikátor na baterke ktorí ukazuje stav elektrolitu (zelena farba je v poriadku a šeda alebo čierna stav vybitý), tak je stále zanesený aj po dlhšej ako 100KM jazde po diaľnici a aj po tejto jazde baterka nedrži to napätie. Napätie klesne aj o 0.10V počas 10 hodín. Môže byť vadná baterka tzv. članok v baterke alebo sulfácia spôsobená tým, že baterka bola aj už dlhšie ako dve mesiace v stave, že nebola plné nabitá? Podotýkam, že autom bolo a je jazdené každý den do práce asi 28KM a raz za týžden alebo dve dlhšia trasa okolo 100KM. Taktiež mám pocit, že alternátor tu baterku ani veľmi nedobija aj pri dlhšich trasach, pretože nedáva mi zmysel aby to nedokázalo dobiť tu baterku pri takom jaždení. Alternátor pri bežiacom motore a zaparkovanom aute dáva 14.35-14V po zapnutí všetkých svetiel a spotrebičov dáva 14.10-14.20V čo je myslim v totálnom poriadku. Je možné aj, že aj keď namerám správnu hodnotu dobíjania, tak alternátor može byť chybný a nedobíja baterku úplne ? Alebo môže to spôsobovať aj remeň alebo voľnobežka alternatora alebo iná časť toho načom je nasadení remeň? Spomeniem aj, že pred dvoma dňami som si všimol, že jedna časť na ktorom je nasadený remeň sa netoči rovno ale takým spôsobom, ako keby bola uvoľnená a remeň taktiež sa hýbe jemne doprava a doľava ak motor beží a pri stáni počuť taky zvuk ako keby o niečo začuchol remeň na jednom mieste.
Ďakujem Vám za všetky odpovede.