Stránka 1 z 2

Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 07.07.2019 21:44
od mikee
Zdravím, chci nechat protáhnout volant a je potřeba, aby byl akumulátor cca 4h odpojeny kvůli airbagu. Co to udělá s řídící jednotkou? Slyšel jsem něco ve smyslu, že to není moc prospěšné a má se tomu vyhybat? Díky.

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 07.07.2019 21:46
od Karens
Blbosť. Ale nič ti nebráni pripojiť záložný zdroj.

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 07.07.2019 22:31
od Beda
Urcite se muze odpojit i na delsi dobu, hadam i v dnesni dobe se najdou lidi, kteri odpojuji baterku pres zimu a treba si ji i berou domu, aby nestala na mrazech, kdyz autem v zime nejezdi :)

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 00:16
od Quadrant
Karens píše:Blbosť. Ale nič ti nebráni pripojiť záložný zdroj.


Dobrý no, dobrá rada zapojit záložní zdroj :lol:
Potřebuje mít nefunkční airbag aby mu náhodou nebouchl při čalounění volantu.. Takový drobný detail :roll:

Problém mohou mít pouze starší auta, kde kondenzátory v řídící jednotce po odpojení a úplném vybití jdou do kopru, tak že při opětovném připojení baterie je řídící jednotka mrtvá.

Ale ve tvém případě se bát nemusíš, už se používá jiný typ odolnějších elektrolytických kondenzátorů ;)

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 05:39
od pacesol
Také dobrá hláška o kondenzátorech a mrtvé jednotce. Asi roztrhán maturitní vysvědčení. :D :D Bez následků to pochopitelně nezůstane. Ony ty kondenzátory mají opravdu takovou funkci ale jen na část jednotky. Během používání se do rj ukládají data a optimalizuje se chod motoru. Např. korekce vstřiku, a pod. a mimo jiné chyby. Tato RAM je udržována kondenzatory. Zbytek je vypálen natvrdo. Odpojením se ti tedy vymažou tyto korekce a chyby a jednotka se nastaví do továrního nastavení. To ale ničemu nevadí. Takto jsou koncipovány všechny rj. Nejen :kia: Ještě jsem neměl v ruce jednotku, která by se smazala resp. byla mrtvá nepoužíváním. Viz náhradní díly ve skladech. :drink: To by nemohli vyrobit ani jednu, protože by se jim mazaly. Doporučuji u strejdu gůgla počíst o pamětech ROM vs. RAM.

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 07:23
od therion
Dnesni jednotky nektrych vozu uz k ukladani promennych pouzivaji flash a bez online spojeni vozu se servisnim strediskem uz nejdou vymazat odpojenim aku. :x

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 08:23
od Crusy
Myslím, že stačí 9V baterie na udržení hodnot..

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 08:44
od therion
Vzhledem ktomu ze jak procesor tak pameti pracuji s max 3.3V a vetsine stepdown regulatorum staci 1,5V rozdil mezi vstupem a vystupem tak myslim ze by i 5V. Tech 9V se muze vyskytnout vcelku casto pri zimnich startech.

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 08:56
od mikee
Děkuji za info. Jinak se zárukou by neměl být problém ne? Nezasahuji nijak do ničeho. Kromě teda demontáže.

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 09:08
od therion
Zasada je aku odpojit a zajistit vodice aby volne nespadly na kontakty pri vyjimani aku. Tyto "šmrncy" muzou napachat skody. Odpojenim baterky vymazes adaptacni hodnoty motoru a palivovou mapu (predstih) nic vic. Po opetovnem pripojeni aku auto nastartuj , nech jej bezet nekolik minut na volnobeh a pri prvni jizde nech motor v nejakem stoupani at se podiva k 6 tisicum. Tim vcelku rychle jednotka zjisti aktualni stav opotrebeni motoru a nastavi novou pal. mapu a budes mit k dispozici max vykon (po odpojeni aku ma jednotka k dispozici tovarni nastaveni , ktere staci na zakladni provoz, ale nereflektuje skutecny stav motoru).

Me bylo na dotaz ohledne vymeny aku sdeleno autorizakem, ze si vymenu muzu provest sam aniz by se tim zmenily zarucni podminky. : ))

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 09:43
od mv12
Jestli to chápu dobře, bude sundavat volant kvůli potažení, takže o část záruky od KIA přijít může, pokud si to bude sundavat sám. Ale musela by to být závada, co by měla souvislost s tou montáží volantu a KIA by o té demontáži musela vědět , což ale když uvidí odborně potažený volant, je napadne asi snadno.

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 11:43
od Quadrant
pacesol píše:Také dobrá hláška o kondenzátorech a mrtvé jednotce. Asi roztrhán maturitní vysvědčení. :D :D Bez následků to pochopitelně nezůstane. Ony ty kondenzátory mají opravdu takovou funkci ale jen na část jednotky. Během používání se do rj ukládají data a optimalizuje se chod motoru. Např. korekce vstřiku, a pod. a mimo jiné chyby. Tato RAM je udržována kondenzatory. Zbytek je vypálen natvrdo. Odpojením se ti tedy vymažou tyto korekce a chyby a jednotka se nastaví do továrního nastavení. To ale ničemu nevadí. Takto jsou koncipovány všechny rj. Nejen :kia: Ještě jsem neměl v ruce jednotku, která by se smazala resp. byla mrtvá nepoužíváním. Viz náhradní díly ve skladech. :drink: To by nemohli vyrobit ani jednu, protože by se jim mazaly. Doporučuji u strejdu gůgla počíst o pamětech ROM vs. RAM.

Tak to bys ho měl roztrhat, a nebo líp.. Raději bych si ho nechal ověřit na MšMt. :thu:

Chyby se po odpojení nesmažou, to by to takto řešil každý a OBD by pak bylo bez využití, jediné co se vynuluje je : čas v autě, ujeté kilometry A / B a jen výjimečně nastavení a stanice autorádia.
A ještě něco, mapy motoru mají sériová auta převážně na tvrdo. Jen sportovní vozy a třeba jako je KIA Stinger nebo Nissan GTR atd.. mají jednotky které se učí podle stylu jízdy a upravují si mapy řízení motoru.

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 11:59
od therion
" ještě něco, mapy motoru mají sériová auta převážně na tvrdo. Jen sportovní vozy a třeba jako je KIA Stinger nebo Nissan GTR atd.. mají jednotky které se učí podle stylu jízdy a upravují si mapy řízení motoru."
Tak to je kapitalni blbost : )))))

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 12:08
od Quadrant
Když už někomu doporučuješ nějaké články a odkazy, tak použij Google, ať tu pak že sebe neděláš blbce..

Re: Odpojení akumulatoru

PříspěvekNapsal: 08.07.2019 12:18
od therion
Jiste predstih je natvrdo , stejne tak delta vstriku a palivova mapa se nemeni. Proc ja ty hodnoty vlatne na diagu vubec vycitam a jsou u kazdeho auta stejneho typu jine? No konecne mi to nekdo vysvetlil : ))))