Stránka 1 z 1

Dotaz na alternátor

PříspěvekNapsal: 23.11.2022 17:37
od mosmi1961
Zdravím,nevie mi niekto povedať,že koľko amperový je alternátor v Kia ceed 1,4 CVVT,73 KW r.v.2014?V najbližšej dobe mi asi odíde baterka,lebo má už 8 rokov.Je tam teraz 45 ah,ja by som tam chcel dať 60 ah,lebo v aute mám vyhrievané sedačky,volant,okná v elektrike,zrkadlá,navigáciu,auto klímu,tak 45-ka sa mi zdá dosť slabá na takúto výbavu.Bol som sa pýtať v kia servise a servisný technik mi povedal, že to nedoporučuje,že môžem odpáliť alternátor,tak preto sa pýtam,či je to pravda,že tam nemôžem dať tú 60-ku?Ak niekto máte s tým skúsenosť poradťe.Za každú dobrú radu vopred ďakujem.

Re: Dotaz na alternátor

PříspěvekNapsal: 23.11.2022 17:44
od Beda
Auto bez ISG maji alternator 13,5V / 90A a auta s ISG 13,5V / 110A.

Clanek k zamysleni: https://www.autozive.cz/proc-je-nebezpe ... kapacitou/

U aut s ISG bych se toho bal (muj osobni nazor) a u aut bez ISG doufal, ze tam neni ta chytra funkce a nepotvrdi se to, co je uvedeno v clanku :roll: Je pravda, ze jsem myslim videl nejaky video (myslim o BMW), kde se muselo po vymene baterky neco zadavat pres diagnostiku :roll: No o Kii jsem toto zatim neslysel, ale nejsem vsevedouci :D

Re: Dotaz na alternátor

PříspěvekNapsal: 23.11.2022 17:48
od mosmi1961
ISG nemám,takže ten 60 ah akumulátor by som tam mohol dať?

Re: Dotaz na alternátor

PříspěvekNapsal: 17.12.2022 00:06
od BigFoot007
Ahoj,

Mam "rovnaku" motorizaciu - 1.4 MPi, rok vyroby 2016 (po FL, takze ja uz mam motor Kappa) takmer full vybava (navi, vyhrievane sedadla a volant...).

Auto nema ISG, ma ale inteligentne dobijanie z toho co viem. S baterkami som mal problem, originalna odisla po 27 mesiacoch, 2. baterka to vydrzala necely rok, 3. baterka potom vydrzala cca 2 roky.
Teraz mam necely rok v aute 4. kus, a z dovodu problemov som si presadil vacsiu 60Ah Vartu (dovtedy tam bola vzdy original baterka od Kia/Hyundai so ~43 Ah). Kia servis nenamietal, a nainstalovali mi ju tam.

Varta zatial slape a problemy neboli, ale este je asi skoro na prve sudy. Chlieb sa zacne lamat teraz v zimnych mrazoch, a to bud uz tento rok, alebo buduci rok. Ak vydrzi 3-4 zimy, tak to bude dobra volba.

Re: Dotaz na alternátor

PříspěvekNapsal: 18.12.2022 10:16
od gazda2
Ten článok je znôška hlúpostí, ktorú písal nejaký absolvent andragogiky, ktorý nemá absolútne potuchu ako veci fungujú! :twisted:

Re: Dotaz na alternátor

PříspěvekNapsal: 15.01.2023 13:36
od mosmi1961
Tak môžem tam teda dať v pohode tú 65 Ah batériu,nebude žiaden problém s dobíjaním,keď tam je to inteligentné dobíjanie?

Re: Dotaz na alternátor

PříspěvekNapsal: 16.01.2023 08:13
od therion
O alternator mit strach nemusis je to primarne zdroj napeti a proudove zatizeni pro nej predstavuji spise vyhrivani sedacek , oken , posilovac atd. V tvem pripade (2014) je battery managment pomerne ohleduplny a deaktivuje se pokud je aku vybity pod cca 50%. Stejne tak se deaktivuje pri rozsviceni svetel apod. Vypina se rovnez pokud zjisti, ze je aku opotrebovany.
60Ah aku bude naprosto v pohode , ale i pro nej plati ze alespon 1x tydne ujet delsi trasu nebo nabit akumulatoru velmi prospeje.
Clanek ma pravdu jenon v tom, ze pokud jezdite s "velkou" baterkou jen opravdu kratke trasy , zustane vetsinu casu pod sulfatacnim napeti (tj 12,5V) a bude odchazet rychleji. Vyhody velke kapacity se projevi hlavne v zime kdy je aku schopen dodat vetsi narazove proudy pri startovani a pak pri brzdeni motorem kdy alternator dobili co to da a velky aku neni tolik pretezovany. Jinak neni benefit velke kapacity nikterak velky.