od Návštěvník » 22.03.2008 00:12
hm..k tej klime..ako som pisal na inom mieste..este stale jazdim s Fiat mareou, SW je uz objednane...ale k tej klime trosku prispejem...
treba si uvedomit ze klima nekuri... to ze dokaze nejaka elektronika udrzat prijemnu teplotu aj v zime, neznamena ze je to spojene s klimou. treba rozlisovat fuknciu chladenia, s kytorymi je spojena cinnost kompresoru a fukcie termoregulacie, kedy sa pomocou tlacitka auot len udrzuje teplota v interieri vozidla na pozadovanu nastavenu uroven, s podmienkou ze musi byt vyssia ako je vonkajsia.äproste bez potreby chladit)
ak je u KII napisane ze kompresor spina jedine za podmienky, ze je venkajsia teplota nad 0 stupnov... znamena to ze chladivo..(predpokladam, ze R134) nekoluje v systeme (kompresor nie je v prebadzke), no i napriek tomu nadalej vzduch vhanany do interieru prechadza vyparnikom.. kde sa "susi", .. to znamena, ze je zbaveny vlhkosti. a to je dovod preco je odporucane zapinat klimu v zime na odmrznutie ( nezahmlievanie ) okien. (komu to nie je jasne, nech si prestuduje preco dochadza k zrazaniu vlhskoti vzduchu na chladnych miestach)
pre dokaz ze to takto funguje, neviem ako presne v Ceedke, ale v inych autach byva pod jednym tlacitkom funkcia rychle odmrazenie auta, kedy sa automaticky zapina aj klima a to prave s vyssie uvedeneho dovodu, plus nejake ine funkcie ( ofuk len na predne sklo, automaticky sa zapne rozmarazovanie zadneho ( pripad aj predneho ) okna, zrkadiel... a dalej podla vybavy)
a co sa tyka kurenia a udrzvania stalej teploty vo vozidle aj pri vonkajsich teplotach pod nulou , tzv termoregulacia , je to len o tom.. ze v inetrieri je zabudovany snimac teploty.. .a pokial tento snimac nenamera hodnotu pozadovanu Vami (nastavena na displeji), elektornika mechanickym sposobou pomocou klapiek (servomotorceky) zmiesa teply vzduch so studenym vzduchom. cele sa to deje niekde pod vyduchmi v oblasti umiestnenia radiatora. ( ako som pisal, ak je pozadavana teplota nizsia nez nemerana snimacom internej teploty, zapracuje aj kompresor (ak je samozrejme splnena aj podmienka vonkajsej teploty vyssej ako nula), do obehu sa dostava chladiaca zmes ktora chladi vhanany vzduch do interieru. ak je vami nastavena teplota vyssia ako je namerana v interieri, kompresor nezapne.. regulaciu bude fungovat len kombinaciou poloh klapiek, zmiesavanim tepleho a studeneho vzduchu.
no samozrejme, ktto by pouzival klimu na chladenie ked je vonku napriklad 5 stupnoch.. vseobecne plati ze klima je schopna v zavislosti na teplote vonkajsieho (vhananeho vzduchu) znizit teplotu vzduchu meranu na vyduchoch priblizne na 8 stupnov ( a to je uz dobra klima)!
otazne je ako je to riesene u Ceedky, ci sa klima zapne automaticky hned po tom ako si nastavim pozadovanu teplotu na nizsiu nez je vonkajksia, alebo caka na moj povel kym nezapnem tlacitko AC. pretoze ak to tak nie je, je to trosku krok spat... ak mam tlacitko AUTO zapnute, nechcem sa starat este aj o tlkacitko AC, proste si nastavim teplotu a nech uz riadaca jednotka klimy vyhodnoti ci je alebo nie je potrebne zapnut aj klimu. (samozrejme za splnenych podmienok)
kde je tetno snimac u Ceedky, to neviem.ani predajca mi ho neukazal.. no vacsinou je spojeny s malym ventilatorikom (schovany pod snimacom niekde v palubke) ktory nahana vzduch na snimac (respektive taha vzduch z kabiny cez snimac )... je tym zabezpecene, ze snimac nebude merat len vzduch v okoli snimaca (t.j. napriklad teplu palubnu dosku rozpalenu slnkom) ale skutocnu teplotu vzduchu ktory koluje v kabuine.
tolko asi zjednodusene ku klime...len ako predstava co a ako funguje..nesnazil som sa napisat nic konkretne ku Ceedke, len vseobecne k principu, preto neberte v uvahu ak sa nieco nezhoduje s prave vasim autom.
este poznamka, tych nula stupnov vonkajsej teploty, ako podmienka na zopnutie kompresora sa mi zda malo. vo vacsine aut to je nieco okolo 4 - 6 stupnov. pretoze, za istych podmienok moze dochadzat k namrzaniu vlhkosti na vyparniku uz aj pri teplote 2-3 stupne. a snimac teploty je umiestneny aj na vyparniku.
mozno je v manualy napisane nula stupnov, pre bezneho uzivatela je to jedno.. no osobne si myslim, ze v logike elektroniky to bude ina hodnota.
a este jedna vec... to ze svieti kontrolka klimy.. este neznamena ze je spusteny aj kompresor.... (pamatajte na bezpecnopstnu podmienku namrazy na vyparniku)