Zdravím všechny,
jen bych chtěl touto cestou možná někomu do budoucna osvětlit, jak je to s asistencí KIA při dovozu auta z Německa. Přivezl jsem si Kiu Sportage 2.0 CRDI MHEV,136 kW,4x4,AUT.,GT.Line. Auto je registrováno 7/2021 takže defacto nové. Volil jsem dovoz, jelikož u nás již ani ve Sportagi IV ani V není dostupný motor 2.O CRDI s hydrodynamickým měničem, který jsem preferoval z důvodu tahání karavanu a na Sauto byl výsledek takto mladého auta v této konfiguraci 0. Nevím proč, ale nějak jsem předpokládal, že kromě záruky bude v ČR platná i Kia Asistence. Zde je to ale komplikovanější. Asistence a její podmínky jsou platné pro zemi, kde bylo vozidlo uvedeno na trh. Toto jsem netušil, jelikož i stránky KIA říkají, že k asistenci potřebuji registrované vozidlo a autorizovaný servis - což moje Sportage splňuje. První servis byl v aut. servisu KIA v ČR. O původu vozidla se nikde nic nepíše. Pokud bych tedy potřeboval KIA asistenci musím volat na Německou linku - což by nebylo tak hrozné. Horší je, že KIA v Německu má bezplatnou asistenci pouze dva roky, nikoli sedm jako v ČR. Možná je toto všem jasné, ale já si to prostě neuvědomil a třeba někomu pomůžu od nepříjemného překvapení. Po uplynutí dvou let budu tedy asistenci řešit rozšířením pojištění. Trochu mě to štve, ale za blbost se platí:) Jinak záruka je tu platná, ale je nutná papírová servisní knížka s vylepeným záručním štítkem a samozřejmě vyplněné prohlídky. Elektronická knížka se neuznává.