Berka píše:Asi bych úplně nesouhlasil, např. právě u Stonicu v tom testu uvádějí že kvůli možné montáži 17" kol je jiný poměr koncového převodu. Nevím zda tomu tak je i u verzí které tato kola mít nemůžou, nebo zda to patří právě k té nejvyšší verzi. U některých značek aut, bývají i změny na podvozku- jiné tlumiče, geometrie náprav atd. Takže někdy to přináší i neviditelné změny které nejsou nikde v katalogu upřesněny.
A ako to urobia u majiteľa STONICU, ktorý si kúpi verziu PLATINUM (v SR, v ČR Premium, v Poľsku L a XL, v Nemecku Vision s vyšším motorm ako 1,2, Spirit a Platinum atď.) so 17" letnými pneumatikami a na zimu sa rozhodne dať 15", alebo 16" disky a pneumatiky?
V manuáli ku Stonicu sú pre Európu totiž uvedené 4 rôzne druhy pneumatík a diskov (185/65R15 / 6.0J x 15, 195/55R16 / 6.0J x 16, 205/45R17 / 6.5J x 17 a 205/55R17 / 6.5J x 17) ale ani u jednej kombinácie nie je uvedené, že by ich použitie bolo obmedzené len na konkrétnu verziu. Predpokladám, že ak by to tak bolo, tak to do manuálu uvedú nie?
S úpravami vozidla pre niektoré disky a pneumatiky súhlasím. Napr. u mojej Carens by som musel robiť úpravy (aspoň podľa predajcu) pre disk Platin P69 6,5x16 ET 38, ale bez úprav tam dám rovnaký disk 6,5x16 ET 44, ET45 alebo ET50 (povolený rozsah podľa homologizácie je ET 38-54).
EDIT: obvod 15" pneumatiky je 1948 mm (STONIC GOLD), 17" pneumatiky 2067 mm (STONIC PLATINUM). Aby 15" koleso prešlo 1 km, tak musí urobiť 513 otáčok. Pokaiľ sa nezmenia prevody, tak 17" koleso urobí za rovnaký počet otáčok 1060 m čo predstavuje 6%. Netuším či tento rozdile skutočne vyžaduje zmenu prevodov, alebo len zmenu údajov v riadiacej jednotke (napr. kvôli tachometru).