Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Sekce pro specifické dotazy k vozu XCeed.

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod Lacino » 09.01.2025 14:47

Súhlasím so všetkým...je veľa faktorov ktoré ovplyvňujú aktuálny stav batérie a potom na základe toho aj správanie nabíjačky...takto ako sa o tom tu bavíme za ten čas mi to už je celkom aj jasné že, čo, ako, prečo sa tak správa ako sa správa :yes: takúto inteligentnú (Smart) nabíjačku mám po 1. krát...nebolo treba...nemal som AGM baterku nikdy ešte v aute :) tak hádam nabíjačka vie čo robí, prečo robí a ako robí! Je z triedy "Profi" a nebola veru lacná :/
CEED GT-Line 1.4T-GDi 7DCT MY2019
Lacino Muž
Přispěvatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 167  Témata: 4
Registrován: 26.08.2023
Bydliště: Levice  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod therion » 09.01.2025 17:08

Dobijet je treba vsechny typy baterek bez uhledu na typ. Cokoli pod 12,6V je spatne. Dalsim faktorem je koupe nove baterie. Dobra 1/3 baterek co se ke me dostala jako nova byla v podvybitem stavu. Podle vyrobniho kodu vyrobena pred vic jak 1/2 rokem a pres leto ponechana nekde v rozpalenem skladu. Takova "nova" baterka 60Ah pri vybijeni konstatnim proudem 10A vykazovala pri mereni ani ne 50% kapacitu. Reklamaci vsak obchod malokdy uzna neb to co meri bezny tester je nekolika ms mereni proudu a vnitrniho odporu. Realna kapacita nikoho nezajima. To same kdyz si nekdo mysli ze koupi napr. Bosh misto Varty vyresi jeji povestnou "kvalitu" , omyl obe se vyrabeji na stejne lince.

Pred mesicem jsem meril AGM co dava Kia v prvovyrobe. Po 6 letech mela ona 60Ah pri 10A testu krasnych 48Ah a to i pri plne aktivnim battery managmentu. Uzivatel jen poctive vypinal isg a jezdil hodne mimo mesto.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod Petrik » 16.01.2025 19:42

Ahojte. Urobil som záznam z poklesu odberu prúdu počas uspávania auta, ktoré je odomknuté a kapota je otvorená. Začiatok merania je so zapnutým zapaľovaním, budíky svietia. Následne zapaľovanie vypínam, vyberám kľúč zo spínacej skrinky a zatváram dvere, nezamykám. Vnútorné osvetlenie je vypnuté.
Hodnoty na grafe na osi X udávajú poradie merania. Meranie je zaznamenané každých 10 sekúnd, takže ak je na osi číslo napr. 63, tak je meranie zaznamenané v 630. sekunde, čiže 10 minút a 30 sekúnd od začiatku merania.
Prikladám aj excel súbor so surovými dátami z meracieho prístroja.

Dvere_odomknute_kapota_otvorena.xls
Odber prudu.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
cee'd SW II 1,6 CRDi 100 kW Silver Obrázek
Ceed SW III 1,5 T-GDi 117 kW Gold, MY21, 7 DCT, LEDpack, NAVIpack Obrázek
Uživatelský avatar
Petrik Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 141  
Registrován: 09.08.2008
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
26734 km @ 0 l/100km

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod therion » 16.01.2025 20:20

Takto si predstavuju merici protokol! Parada : ) A ktery z tech 2 vozu co mas uvedene v popisu byl predmetem mereni? diky
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod Petrik » 16.01.2025 20:28

Dakujem. Meral som Ceed CD, kedze sme v teme o XCeed, ale kludne zmeriam aj JD pokial by ta to zaujimalo.
cee'd SW II 1,6 CRDi 100 kW Silver Obrázek
Ceed SW III 1,5 T-GDi 117 kW Gold, MY21, 7 DCT, LEDpack, NAVIpack Obrázek
Uživatelský avatar
Petrik Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 141  
Registrován: 09.08.2008
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
26734 km @ 0 l/100km

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod therion » 17.01.2025 07:44

Kdyby ktomu takto pristupovalo vice lidi , bylo by to zde hned na jine urovni. Pekna prace. A ktery je to rok vyroby? Pred nebo po r. 2015?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod Petrik » 17.01.2025 08:08

Je to rok 2015, jedno z prvych aut uz po FL.
cee'd SW II 1,6 CRDi 100 kW Silver Obrázek
Ceed SW III 1,5 T-GDi 117 kW Gold, MY21, 7 DCT, LEDpack, NAVIpack Obrázek
Uživatelský avatar
Petrik Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 141  
Registrován: 09.08.2008
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2021)
26734 km @ 0 l/100km

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod Špekulus » 18.01.2025 10:36

Mám otázku, keď dávam auto do garáže nezamykám ho a kľúč ("bezkľúčový") zostáva v aute.. len zabuchnem dvere a idem preč. Škodí to baterke? Treba ho zamykať?
Špekulus Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 44  Témata: 1
Registrován: 17.10.2023
Bydliště: Brezno  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2024)
15000 km @ 5.3 l/100km

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod mozecek » 21.02.2025 01:10

narazil jsem na tento prispevek kdyz jsem podobne pokusy cinil na hyundai i30 z roku 2023 - uzamcene auto usina 3 minuty / odemcene 20 minut, zkoumal jsem to tedy na otevirani dveri .. 3 popr 20 minut zere cca 1.65A pojistka MULTIMEDIA + neco dalsiho zbytek auta. Tedy ano - neuzamykanim auta baterce urcite dobre nedelas protoze ji zbytecne vice vybijis 6x dele nez je nutne :thd: Stejne tak nejvetsi zlo na vybijeni baterky je chozeni kolem auta a zavirani / otvirani dveri napr pri myti/uklidu/baleni na dovolenou/spani v aute. Kazde otevreni/zavreni resetuje 20 minutovy casovac :idea:

jinak diky @Petrik za mereni otevrene kapoty :thu: tez jsem zde identifikoval vetsi spotrebu ale uz sem nebyl ochotny stravit dalsich 15 minut merenim. A kdyby nekoho napadlo odpojovovat konektor senzoru kapoty (aby simuloval zavrenou kapotu) tak po dalsim pripojeni baterky zacne houkat a kdyz mate hlavu v kufru tak si menite trenky :!:

A i odstaveny hyundai na letisti se po cca 10 dnech totalne uspi ze nefunguje bluelink (komunikace pres mobil) .. neni to o stavu akumulatoru, ale spis to je priprava na to skutecne odstavene auto na delsi cas, tak at zere mene.
mozecek Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 21.02.2025
Bydliště: Olomouc  Czech Republic (cz)

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod mayor_007 » 10.06.2025 15:33

Zdar všem. Všeobecně k bateriím a jejich nabíjení - kdysi toto téma bylo součástí mé práce, ale v současnosti mám pocit, že vše, co platilo před 10-15 lety, snad už neplatí (a nebo je to cíleně ignorováno). V zásadě platily dvě věci: baterii nepřebíjet (plynování nebo dokonce var uvolňuje z desek aktivní hmotu (dnes už nemusí platit u baterií s "textilním" separátorem) a zvyšuje koncentraci elektrolytu) a samozřejmě ji dlouhodobě nepodbíjet, tedy nedostatečně nabíjet (to zase vede k přeměně houbovitého olova na pevný sulfát, který už většinou nelze nabíjením "rozpustit" zpět). Obojí zcela popírá ono inteligentní nabíjení - baterie se buď lechtá někde na okraji "aby se neřeklo" nebo se do ní napere krátkodobě i přes hranici plynovacího napětí. Dle mého názoru jí více škodí ono polechtávání někde pod 70-75% SoC (stavu nabití), lehké přebíjení asi zvládne (pokud je dobře vyřešena rekombinace kyslíku/vodíku zpět na vodu) - jenže ani to občasné přebíjení baterii prostě nedobije alespoň na 90-95% SoC.
Po úvodu se dostávám, proč o tom píšu - nedávno jsem si pořídil BT monitor baterie do obou aut, co provozuji (ceeda a berli od opla), a nestačil se divit... Žabožroutskej sopl se nežinýruje posílat do baterie trvale 15,2V (přičemž plynovací napětí je cca 14,4-14,8V) - jenomže ne vždy. Dvě jízdy tam cpe těch 15,2V, další jízdu krásných 14,3V a pak zase přes 15V. To platí při zapnutých světlech (ani nechtějte vědět, jak to mají žabožrouti vošéfovaný na "běžný" stav - to tam velmi inteligentně lítá z 11,8V na 15,5V, sem-tam 12,6V (proto jezdíme trvale "na světla"). Baterie je tam šest let a zatím drží...
A teď ceed: Inteligentní nabíjení se šolíchá kolem 12,9V, při brždění motorem pak dočasně našťouchává na 14,7-14,9V - viz "rozlítanej" graf (pozn.: před tímto "měřením" byla baterie plně dobita, těch 76% je po zásahu inteligence). A varianta dvě: skoro pořád 14,1-14,2V (což se mi zdá o cca 0,2V méně, než by se mi líbilo), viz "placatější" graf. A nejdůležitější nakonec: těch cca 14,2V to dává jak při zapnutých světlech, tak i při ventilátoru topení na st.3 - aspoň u mého auta s manuální klimou (přišel jsem na to náhodně až přes monitorování baterie). Takže v zimních měsících jezdím trvale na potkávačky, v letních měsících pojedu na větrák...
Sorry za slohové cvičení, snad to bude někomu inspirací, případně přidá své zkušenosti do diskuze. Časem zkusím popřemýšlet o nějakém oblbovátku dobíjení, aby byla baterie standardně aspoň na těch 95% SoC (jen ten čas se mi nedostává...). A pokud někdo bude chtít tip na ten "battery monitor", zkusím doporučit (bude-li ještě k dispozici), měří to s přesností na 0,02V.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
mayor_007 Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 5  
Registrován: 27.01.2023
Bydliště: Jihlava  Czech Republic (cz)

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod tom247 » 10.06.2025 17:17

Takze inteligentne nabíjanie je napikaxu. A ked ho odpojis? Mozes to testnut?
Ja odpajam kablik z baterky cim vypinam primarne stop-start system a aj int. nabijanie.
A co to mas za zariadenia na meranie? Dik.
Ceed SW MY22 1.5T GT-Line
Obrázek
Uživatelský avatar
tom247 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 300  Témata: 5
Registrován: 18.06.2022
Bydliště: Slovakia  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2022)
0 km @ 0 l/100km

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

Příspěvekod therion » 10.06.2025 19:22

mayor_007 píše:Žabožroutskej sopl se nežinýruje posílat do baterie trvale 15,2V (přičemž plynovací napětí je cca 14,4-14,8V)


To by ta baterka nevydrzela ani 2 roky. V tom pripade je nekde chyba. Budto v tom udelatku cim to vycitas nebo v systemu dobijeni. Vem klon ELM327 a vycti palubni napeti torquepro nebo car scannerem jak vidi palubni napeti samotna ecu. Nebo hod multimetr na svorky a zmer to pri volnobehu nakolik to koresponduje stim udelatkem.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Předchozí

Zpět na XCeed

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé